در حال بارگذاری ...
  • اتمام فاز اول پروژه تدوین راهبردهای بومی مدیریت سرعت وسایل‌نقلیه در جاده‌های کشور

    تدوین دستورالعمل‌ها و توصیه‌های فنی به منظور تعیین سرعت مناسب در انواع راهها و مقاطع خاص ، بهبود فرآیند اعمال قانون در برخورد با تخلفات تجاوز از سرعت حداکثر مقرر ، اقدامات مهندسی در اجرای مدیریت سرعت در راهها و ارائه آموزش عمومی لازم با هدف جلب حمایت اجتماعی از برنامه‌ها از مهم ترین خروجی‌های این پروژه محسوب می‌گردد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه تدوین راهبردهای مدیریت سرعت وسایل نقلیه در جاده‌های کشور در حال اجراست و فاز اول آن طی هفته گذشته به اتمام رسید .

    جواد هدایتی مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل‌ونقل این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت : با توجه به اینکه سرعت ، یکی از عوامل اصلی شکل‌گیری یا تشدید وقوع سوانح رانندگی در کشور به شمار می‌رود و به این موضوع در برنامه عملیاتی ارتقاء جامع ایمنی حمل‌ونقل نیز به صورت محوری توجه شده است ، پروژه تدوین راهبردهای مدیریت سرعت با هدف پشتیبانی فنی و اجرائی پیاده‌سازی برنامه عملیاتی مدیریت سرعت در ایران در حال انجام می‌باشد . در این پروژه که با مشارکت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان بهداشت جهانی (WHO) تعریف شده ، در نظر است تا با استفاده از مهندسین مشاور برجسته دنیا در مقوله مدیریت سرعت و انتقال دانش فنی تجارب موفق موجود،‌ نحوه اجرای برنامه‌های بسته مدیریت سرعت ، نظام‌مند ، منسجم و منجر به بهبود وضعیت ایمنی در کشور گردد .

    هدایتی خاطرنشان کرد : تدوین دستورالعمل‌ها و توصیه‌های فنی به منظور تعیین سرعت مناسب در انواع راهها و مقاطع خاص ، بهبود فرآیند اعمال قانون در برخورد با تخلفات تجاوز از سرعت حداکثر مقرر ، اقدامات مهندسی در اجرای مدیریت سرعت در راهها و ارائه آموزش عمومی لازم با هدف جلب حمایت اجتماعی از برنامه‌ها از مهم ترین خروجی‌های این پروژه محسوب می‌گردد .

    وی افزود : با حضور دو مشاور بین‌المللی و مشاور داخلی ، مرحله برداشت و ارزیابی وضعیت موجود در کشور به اتمام رسید و در این راستا جلسه مشورتی با مقامات ارشد مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و فرمانده پلیس‌راه کشور ، بازدید میدانی از محورهای مواصلاتی منتخب کشور ، آشنایی با برنامه‌های جاری و اقدامات آتی و برگزاری کارگاه آموزشی از عمده‌ترین کارهای انجام شده در این مرحله بوده است .

    مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل‌ونقل ضمن خاطرنشان کرد : پروژه مذکور برای یک دوره زمانی هفت ماهه پیش‌بینی شده و امید آن می رود که طبق برنامه ، خروجی‌های نهایی این پروژه تا نشست آتی که در اوایل سال آینده برگزار خواهد شد، نهایی و ارائه گردد .




    مطالب مرتبط

    صندوق توسعه حمل‌ونقل بزرگترین دستاورد بودجه سال ۹۸

    صندوق توسعه حمل‌ونقل بزرگترین دستاورد بودجه سال ۹۸

    انجام مصوبات سفر مقام معظم رهبری ، اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهوری ،‌ تکمیل طرح‌های قابل بهره‌برداری در سال ۹۸ ،‌ تکمیل طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد ، تمامی طرح‌های فارغ از ۴ بند فوق و طرح‌های مستمر که ماهیت دائمی دارند ، مجموع تکالیف ما در سال ۹۸ است .

    |

    بازدید رئیس سازمان راهداری از محورهای مواصلاتی استان گلستان

    بازدید رئیس سازمان راهداری از محورهای مواصلاتی استان گلستان

    حسن نیا در این سفر دیدارهایی با نمایندگان مجلس با هدف آشنایی بیشتر از مشکلات حوزه استحفاظی جلسات را برگزار کرده و ایمن سازی محورهای مواصلاتی و خدمات رسانی مناسب به هم استانی ها را از وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان نمود .

    |

    توفیق سازمان راهداری در احداث و بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین‌راهی

    توفیق سازمان راهداری در احداث و بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین‌راهی

    پاسخگویی مناسب به نیازهای کاربران جاده‌ای ، جلوگیری از کارهای غیرایمن و استفاده‌های جانبی سایر خدمات بین‌‌راهی از جمله سه ویژگی مهم است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با موفقیت و کسب رتبه قابل قبول در این راستا اقدام کرده است .

    |

    نظرات کاربران