در حال بارگذاری ...
  • ایجاد رقابت میان شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی با اجرای طرح رتبه‌ بندی قطارهای مسافری

    قطارها به چهار تخته و ۶ تخته، ۹ و ۱۰ کوپه، ترانست و ریل‌باس تقسیم شده‌اند و با توجه به مشخصات فنی و راهبری ، قطارهای چهار تخته در کلاس‌های سه، چهار و پنج ستاره و قطارهای ۶تخته در کلاس‌های دو و سه ستاره همچنین قطارهای اتوبوسی در کلاس‌های دو ، سه و چهار ستاره رتبه‌بندی شده‌اند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مسافری راه‌آهن ضمن توضیح چگونگی کلاس‌بندی و رتبه‌بندی قطارهای مسافری که برای نخستین بار در کشور کلید خورده ، گفت : مردم به‌صورت برخط ، با مراجعه به مراکز فروش بلیت و با استفاده از اپلیکیشن می‌توانند از خدمات و امکانات هر یک از قطارها مطلع شوند .

    میرحسن موسوی با اشاره به طرح رتبه‌بندی قطارهای مسافری بیان داشت : این طرح با همکاری معاونت مسافری شرکت راه‌آهن ، شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری و مشاوران بر اساس مطالعات انجام‌ شده بر مطالعه تجارب بین‌المللی و بومی‌سازی آن‌ها طی یک سال و برای اولین بار در کشور انجام شد . با توجه به ارائه خدمات مختلف به مردم از سوی بخش‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل مسافری و جلب‌توجه مردم به هزینه‌های پرداختی این طرح تهیه‌شده است و مردم در زمان خرید بلیت متوجه کلاس‌بندی قطارها و نسبت به هزینه بلیت به خدمات می‌شوند .

    معاون مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره به کلاس‌بندی قطارها در این طرح بیان داشت : قطارها به چهار تخته و ۶ تخته، ۹ و ۱۰ کوپه، ترانست و ریل‌باس تقسیم شده‌اند و با توجه به مشخصات فنی و راهبری ، قطارهای چهار تخته در کلاس‌های سه، چهار و پنج ستاره و قطارهای ۶تخته در کلاس‌های دو و سه ستاره همچنین قطارهای اتوبوسی در کلاس‌های دو ، سه و چهار ستاره رتبه‌بندی شده‌اند .

    موسوی با اشاره به قابلیت مشاهده امکانات و خدمات قطارها در کلاس‌های مختلف گفت : مردم به‌صورت برخط ، با مراجعه مستقیم به مراکز فروش بلیت و اپلیکیشن می‌توانند از خدمات و امکانات هر یک از قطارها مطلع شوند . این در حالی است که اطلاعات مندرج روی بلیت نیز نشان دهنده امکانات آن است و البته سامانه صدای مسافر ۰۲۱۵۱۴۹ نیز در راستای پاسخگویی به مردم در مورد طرح رتبه‌بندی قطارها ، فعالیت خود را گسترش داده است .

    وی از آغاز رسمی طرح رتبه‌بندی قطارهای مسافری از ۲۵ اسفندماه امسال خبر داد و گفت : طبق دستورالعمل طرح رتبه‌بندی قطارهای مسافری برای مدت سه ماه به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود تا نظرات عمومی نسبت به طرح ارزیابی شود . طبق دستورالعمل طرح مذکور ، تسهیلاتی برای علاقه‌مندان به ارتقای رتبه واگن‌ها فراهم شده است .

    موسوی در ادامه با بیان اینکه ستاد نوروزی راه‌آهن با ابلاغ مدیرعامل به‌صورت جلسات هفتگی کار خود را آغاز کرده است؛ یادآور شد : در این ستاد ، اقدامات لازم برای پیک سفرهای نوروزی ۹۸ از جمله سازمان‌دهی قطارهای مسافری بر اساس تقاضا ، نحوه و زمان پیش‌فروش و فروش بلیت با حضور شرکت‌ها مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند تا شاهد خدمات متفاوتی نسبت به ایام پیک سفرهای نوروزی سال‌های گذشته باشیم .

    گفتنی است ، طرح رتبه‌ بندی قطارهای مسافری برای اولین بار در کشور کلید خورده و با اجرای آن ، ایجاد رقابت بیشتر میان شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی و نیز سایر شقوق حمل‌و‌نقلی رخ خواهد داد و همچنین ایجاد شفافیت در خدمات ، از دیگر اهداف این طرح است که مقرر است به رعایت بیشتر حقوق شهروندی و ایجاد حق انتخاب مسافران کمک کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد : مرجع قانونی تعیین نرخ بلیط قطارهای مسافری ، راه‌آهن ...

    |

    پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    |

    نظرات کاربران