در حال بارگذاری ...

برگزاری دوره دانش‌افزایی «حقوق شهروندی» در شرکت راه‌آهن

رعایت حقوق شهروند ، موجب افزایش اعتماد عمومی شده و حمل‌ونقل ریلی فرصت مناسبی است که شهروند، بتواند حقوق شهروندی خود را مطالبه کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دوره دانش‌افزایی «حقوق شهروندی» امروز چهارشنبه ۱۲ دی با حضور دکتر الهام امین زاده دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد .

امین زاده در این جلسه موضوع حقوق مسافران ریلی را بررسی و تأکید کرد : شبکه ریلی شبکه‌ای امن و ارزان برای عموم مردم است و از این رو سهولت دسترسی شهروندان به شبکه ریلی ضروری است .

وی ضمن مقایسه حقوق شهروندی در بخش ریلی در کشورهای اروپایی و هند با ایران ، یادآور شد : برای مسافران هم تکالیفی در مقابل شبکه ریلی وجود دارد که رعایت آن موجب جذاب شدن استفاده از شبکه ریلی می‌شود .

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ضمن تشریح تفاوت حقوق بشر و حقوق شهروندی گفت : یکی از مؤلفه‌های قدرت در جامعه، سرمایه‌های اجتماعی بوده و ضروری است برای تحقق حقوق شهروندی در دستگاه‌های مختلف ، آموزش ، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در رسانه‌ها و فضای مجازی به‌خوبی انجام شود .

امین زاده با یادآوری اینکه ، ایران اولین کشور منطقه در به رسمیت شناختن حقوق بشر است ، اضافه کرد : رعایت حقوق شهروند ، موجب افزایش اعتماد عمومی شده و حمل‌ونقل ریلی فرصت مناسبی است که شهروند ، بتواند حقوق شهروندی خود را مطالبه کند .

وی تأکید کرد : ظرفیت راه‌آهن برای آموزش حقوق متقابل شهروند و راه‌آهن در طول سفر می‌تواند در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد . راه‌آهن می‌تواند در این زمینه از مدیران ، کارمندان و مسافرینی که در زمینه حقوق شهروندی اهتمام داشته‌اند ، تقدیر کند .

گفتنی است این جلسه با حضور معاونین مدیرعامل ، مدیران ستاد و مناطق برگزار و سیر تحول حقوق شهروندی در تاریخ معاصر ایران و ابعاد حقوق شهروندی مورد بحث قرار گرفت .

همچنین در این جلسه که مدیران کل مناطق راه‌آهن از طریق ویدئو کنفرانس در آن شرکت داشتند ، موضوعاتی چون ارتباط حقوق شهروندی با سلامت اجتماعی ، راه های نظارت بر حقوق شهروندی، مصادیق و عوامل نقض حقوق شهروندی مطرح شد .

همچنین در این جلسه دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی به پرسش‌های حاضران پاسخ داد .




مطالب مرتبط

با توجه به موقعیت استراتژیک این اداره کل در شبکه ریلی کشور و ترافیک قطارهای مسافری در محدوده استحفاظی این اداره کل ، حمل و نقل بار نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که برنامه‌ریزی و اجرای آن در خطوط مشترک ریلی بار و مسافر مستلزم تلاشی مضاعف است و این مهم با تلاش همکاران خدوم ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه ...

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

نظرات کاربران