در حال بارگذاری ...
  • تشریح آمار تردد وسایل نقلیه در آزادراه‌­ها و محورهای ترانزیت استان زنجان

    در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۵۲۷ میلیون بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه هفدهم کشور را دارا است . بیشترین تردد در آزادراه قزوین - زنجان (از ورودی‌های استان) با حدود ۴۴۷ هزار تردد و کمترین در محور تکاب - دندی با ۱۴ هزار جابجایی صورت گرفته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت : در آذرماه سال جاری تعداد تردد در آزادراه‌ها و محورهای ترانزیت استان زنجان ، شامل آزادراه زنجان - قزوین ، آزادراه زنجان - تبریز ، ترانزیت زنجان - ابهر و زنجان - میانه ، ۷۱ درصد از کل ترددها در محورهای استان را به خود اختصاص داده‌اند .

    عبدالحسین علی‌اکبری گفت : با توجه به آمار موجود در آذرماه سال جاری ، تعداد تردد در آزادراه‌­ها و محورهای ترانزیت استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان - قزوین ، آزادراه زنجان - تبریز ، ترانزیت زنجان - ابهر و زنجان - میانه می‌­شود ، جمعا ۷ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۶۶۲ تردد است که حدود ۷۱ درصد از کل تردد در محورهای استان را شامل می‌شود . با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین شهری استان ، در آذرماه سال جاری تعداد ۱۰ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۱۲۸ تردد وسیله نقلیه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای تردد شمار برخط فعال استان زنجان (۷۴ مسیر به صورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است .

    مدیرکل راهداری استان زنجان اضافه کرد : در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۵۲۷ میلیون بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه هفدهم کشور را دارا است . بیشترین تردد در آزادراه قزوین - زنجان (از ورودی‌های استان) با حدود ۴۴۷ هزار تردد و کمترین در محور تکاب - دندی با ۱۴ هزار جابجایی صورت گرفته است . همچنین ۲۳ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است ؛ در حالی که میانگین کشوری ۱۵ درصد بوده و استان زنجان در رتبه هفتم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد .

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت ، ۲۱۰ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است ، خاطرنشان کرد :  میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۴۱ وسیله نقلیه است . استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی ، رتبه ۲۱ را در کشور دارا است و بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان - قزوین با ۶۶۴ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با ۲۱  تردد در ساعت صورت گرفته است .

    به گفته علی‌اکبری ، در مجموع محورهای مواصلاتی استان در آذرماه گذشته روز پنج‌شنبه ، یکم آذر ، بیشترین ترافیک روزانه در جاده‌های استان با حدود ۴۵۰ هزار وسیله نقلیه ثبت شد و کمترین تردد نیز در تاریخ جمعه ، ۳۰ آذر با حدود ۲۴۸ هزار جابجایی در جاده های استان بود .




    مطالب مرتبط

    نیروهای راهداری با استفاده از ۱۴۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری اکنون در راه‌های مختلف استان مستقر و در آماده‌باش کامل هستند .

    |

    نظرات کاربران