در حال بارگذاری ...

توجه به زیربناهای حوزه حمل ونقل و شهرسازی در لایحه بودجه سال آینده

دولت برای انجام طرح های عمرانی در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای مبلغ ۱۳ هزار و ۲۷۱ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال برای سازمان راهداری و برای اجرای طرح های ریلی مورد نیاز ۱۳ هزار و ۹۸۹ میلیارد و ۵۱۶ میلیون ریال برای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعتبار در نظر گرفته است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دولت در لایحه بودجه سال آینده برای انجام امور مربوط به زیربناهای حمل ونقل و حوزه شهرسازی ۷۷ هزار و ۱۷۴ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته که بیش از ۹۲  درصد بودجه سال آینده وزارت راه و شهرسازی است .

دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ که هفته گذشته از سوی رئیس جمهوری به مجلس ارائه شد ، ۸۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای وزارت راه و شهرسازی و سازمان ها و شرکت های تابعه این وزارتخانه در نظر گرفته شده که نسبت به میزان بودجه امسال (۷۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال) افزایش یافته است .

در این لایحه دولت برای تملک دارایی های سرمایه ای سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی ۷۷ هزار و ۱۷۴ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال (از مبلغ کل ۸۳ هزار و ۸۱۲ میلیارد و ۲۰۱ میلیون ریال) برای انجام طرح های عمرانی هزینه خواهد کرد .

در لایحه بودجه سال آینده دولت برای انجام پروژه های عمرانی در حوزه راهسازی و آزادراه و بزرگراه های کشور و ساخت شبکه ریلی ۴۰ هزار و ۴۰۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال اعتبار برای شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل پیش بینی کرده است .

همچنین دولت برای انجام طرح های عمرانی در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای مبلغ ۱۳ هزار و ۲۷۱ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال برای سازمان راهداری و برای اجرای طرح های ریلی مورد نیاز ۱۳ هزار و ۹۸۹ میلیارد و ۵۱۶ میلیون ریال برای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعتبار در نظر گرفته است .

در این لایحه ، دولت برای توسعه طرح های زیربنایی و عمرانی در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ۳۴۲ میلیارد ریال و برای توسعه طرح های سرمایه ای و تملک دارایی ها توسط شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) معادل ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کرده است .

در حوزه ساخت و ساز برای انجام طرح های بازآفرینی شهری ، ۲ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای شرکت بازآفرینی شهری و برای شرکت عمرانی شهرهای جدید نیز ۷۴۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است .

همچنین دولت برای ساخت ساختمان های دولتی ، بیمارستان ها و ساختمان های عمومی یک هزار و ۸۲۹ میلیارد و ۹۲۹ میلیون ریال به سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی و برای دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد کرده است .

دولت برای اجرای طرح های مربوط به مسکن اقشار کم درآمد جامعه و طرح های هادی در روستاهای کشور معادل ۴ هزار و ۶۴ میلیارد و ۷۵۹ میلیون اعتبار برای مصارف جاری و تملک دارایی های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بودجه سال آینده در نظر گرفته است .

از این مبلغ ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای انجام هزینه های جاری بنیاد مسکن پیش بینی شده یک کمتر از یک درصد آن است ، اما برای اجرای طرح های مسکن در مناطق محروم و روستایی کشور دولت در نظر دارد بیش از ۴ هزار و ۳۵ میلیارد و ۹۵۹ میلیون ریال اعتبار در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد .

دولت در لایحه بودجه ۹۸ ، برای هزینه های جاری و تملک دارایی های وزارت راه و شهرسازی و ۱۵ سازمان و شرکت زیرمجموعه آن ، ۸۳ هزار و ۸۱۲ میلیارد و ۲۰۱ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته که نسبت به بودجه امسال حدود ۷.۵ درصد افزایش نشان می دهد .




مطالب مرتبط

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

نظرات کاربران