در حال بارگذاری ...
  • توافق ایران و سوریه برای صدور خدمات فنی و مهندسی در زمینه حمل و نقل و گردشگری

    بخش خصوصی ایران آماده همکاری گسترده و تامین کالاها و مایحتاج سوریه را دارد . با توجه به اهمیت روابط دو کشور ، اتاق ایران در دو سال گذشته اقدام به تشکیل اتاقی مشترک کرد و با تشکیل اتاق زمینه‌های فعالیت دو کشور در زمینه ارایه خدمات فنی و مهندسی ، صنعتی ، کشاورزی ، دارویی ، حمل و نقلی و ساختمان بررسی و به تبادل‌نظر گذاشته شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اتاق بازرگانی ایران با اعلام اینکه استقرار صلح و امنیت در سوریه و انعقاد توافقنامه بین وزرای دو کشور ایران و سوریه سرآغاز همکاری های گسترده و فعالیت تجار و بخش خصوصی دو کشور است ، گفت : بخش خصوصی ایران آماده همکاری گسترده و تامین کالاها و مایحتاج سوریه را دارد .

    غلامحسین شافعی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور ایران و سوریه در زمینه‌های حمل و نقل ، اقتصادی ، بانکی و تجاری که با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد ، گفت : این سفرها بیانگر عمق راهبردی روابط دو جانبه ایران و سوریه است و نشان‌دهنده اراده دولتمردان برای توسعه مناسبات دوجانبه است .

    رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن اعلام خرسندی از برقراری صلح و امنیت در کشور سوریه ، خاطرنشان کرد : امیدواریم این پیروزی ، آلامی بر درد مردم سوریه باشد .

    شافعی حضور وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در ایران و گفتگو با وزیر راه و شهرسازی کشورمان را فرصتی مغتنم برای آغاز همکاری‌های اقتصادی ، تجاری و حمل و نقلی دو کشور برشمرد و گفت : در دوران پساداعش ضرورت دارد برنامه‌ها برای بازسازی خرابی‌های حاصل از جنگ سوریه فراهم شود که خوشبختانه با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزرای راه و شهرسازی کشورمان با وزیر اقتصاد و تجارت سوریه این امکان فراهم شده است .

    وی تصریح کرد : بخش خصوصی ایران آماده همکاری گسترده و تامین کالاها و مایحتاج سوریه را دارد . با توجه به اهمیت روابط دو کشور ، اتاق ایران در دو سال گذشته اقدام به تشکیل اتاقی مشترک کرد و با تشکیل اتاق زمینه‌های فعالیت دو کشور در زمینه ارایه خدمات فنی و مهندسی ، صنعتی ، کشاورزی ، دارویی ، حمل و نقلی و ساختمان بررسی و به تبادل‌نظر گذاشته شد .

    شافعی از تشکیل کمیته‌ای در اتاق بازرگانی ایران برای بررسی همکاری‌های مشترک خبر داد و گفت : اعضای کمیته همکاری‌های دوجانبه ایران و سوریه که اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران هستند از امروز به سوریه می‌روند و مذاکرات مقدماتی و بررسی‌های اولیه تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد .

    رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود : این سفر آغاز همکاری‌های عملیاتی بین بخش‌های خصوصی ایران و سوریه است که با این همکاری‌ها اقدامات موثر در خصوص بازسازی‌ها و زیرساخت‌های سوریه انجام خواهد گرفت . انتظار می‌رود در آینده بخش‌های خصوصی ایران و همچنین سوریه حضور موثرتری برای تبادل فعالیت‌های اقتصادی و تجاری داشته باشند و سطح مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور ارتقا یابد .

    شافعی در بیان همکاری های دو طرف ایران و سوریه ، گفت : صدور خدمات فنی و مهندسی ، جاده سازی ، پل سازی ، تجهیزات پزشکی ، پتروشیمی ، لوازم خانگی ، سیمان و مصالح ساختمانی ، حمل و نقل و گردشگری از مواردی بود که وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در مورد آن با هم به توافق رسیده اند و در ماه آتی طی سفر هیات عالیرتبه ایران به سوریه به امضا می رسد .

    رئیس اتاق بازرگانی ایران یادآور شد : به جز چند کالای محدود ، میزان تعرفه های گمرکی در حال حاضر ۴ درصد است . در عین حال در جلسه ای که امروز در  اتاق بازرگانی با حضور وزرای دو کشور ایران و سوریه برگزار شد مشکلات حمل و نقل پول و کالا تشریح شد و پیشنهادهای اتاق ایران نیز به استحضار وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای اتخاذ تدابیر لازم و رفع موانع از طریق مذاکره با طرف سوری ، رسید . فعال کردن کمیته اقتصادی دو کشور با عضویت و مسئولیت وزیر راه و شهرسازی کشورمان در سرعت بخشیدن به روند اقتصادی دو کشور و زمینه های سرمایه گذاری ایران در سوریه برای بازسازی آن کشور بسیار حائز اهمیت است .

    شافعی در عین حال انعقاد موافقتنامه و سند راهبردی میان ایران و سوریه را نقطه عطفی در روابط دو کشور خواند و گفت : از مسئولان دو کشور انتظار داریم بسترهای لازم را برای ارتقای سطح مبادلت تجاری دو کشور همسنگ با تناسب روابط سیاسی ارتقا دهند . اتاق بازرگانی ایران آمادگی دارد از تمام امکانات خود استفاده کند و سرمایه گذاری و مبادلات کالا را در سوریه سرعت بدهد . امیدواریم این توافقنامه سرآغاز همکاری های مشترک تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و سوریه برای درازمدت باشد . 




    مطالب مرتبط

    در حوزه ریلی امروز نزدیک به ۷۰۰ واگن و کشنده به بهره‌برداری رسید که بخش اعظم آن توسط بخش خصوصی انجام شده بود . این یک برنامه ممتد در دستور کار شرکت راه آهن است تا در حوزه ناوگان با کمک بخش خصوصی و عمومی ، عملیات بازسازی و ساخت را توسعه دهند که بتوانیم نیازها در بخش بار و مسافر را ...

    |

    مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

    |

    با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت ، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی ، مشارکت مردمی امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها را شاهد خواهیم بود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده‌ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری ...

    |

    جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد ، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد ، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا ...

    |

    نظرات کاربران