در حال بارگذاری ...

عرضه قیر به صورت رقابتی و بر اساس ضوابط در بورس

درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌‌ها از میزان پرداخت‌های مالی بسیار بیشتر است . توسعه راه‌‌های استان بدون همکاری و مساعدت پیمانکاران در شرایط سخت اعتباری میسر نیست چنانچه ما نیز در شرایط مناسب اقتصادی این همکاری‌ها را فراموش نخواهیم کرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه قیر به صورت رقابتی در بورس عرضه می‌شود ، گفت : اختصاص محدود سهمیه دولتی این محصول اجرای پروژه‌های راهسازی استان را کند کرده است .

عباس پورسلان اظهار داشت : قیمت اغلب مصالح مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های راهسازی در سال جاری تحت تاثیر نوسانات قیمت در بازار و همچنین سیاست گذاری‌های اقتصادی قرار گرفته است . یکی از اصلی‌‌ترین دغدغه‌های ما در عرصه راهسازی بحث تامین نیازهای اولیه است که این محصول یکی از اصلی‌‌ترین این نیازها به شمار می‌‌رود . متاسفانه در سال جاری قیر مورد نیاز پروژه‌های ما تامین نشده است .

پورسلان با اشاره به اینکه بر اساس ضوابط ، قیر در بورس عرضه می‌شود ، بیان داشت : با این وجود دولت با رویکرد حمایتی سهمیه‌هایی را به صورت حواله ای در اختیار پروژه‌های راه با قیمت دبی پایه اختصاص داده اما سهمیه‌های تعیین شده جوابگوی حجم فعالیت‌های عمرانی در راهسازی استان نیست . این روند باعث کند شدن پروژه‌های راهسازی شده است در صورتی که کارخانه‌های مختلف تولید قیر فعال هستند .

وی اختلافات ناشی از بدهکاری دولت به کارخانجات تولید قیر را دلیل تاخیر در اختصاص سهمیه آن به پروژه‌ها اعلام کرد و گفت : نوسانات به وجود آمده در قیمت تهیه و تولید قیر یکی دیگر از دلایل کند شدن فعالیت راهسازی در استان و دیگر نقاط کشور است .

پورسلان از جمله روش‌‌ها برای اینکه هزینه‏‌های پیش‌ بینی نشده‌ ناشی از نوسان‌ قیمت در مواد اولیه ، نیروی انسانی و طراحی پروژه‌ها به حد معقول برسد را نظام تعدیل قیمت قراردادها دانست و افزود : بر اساس ضوابط در بازه زمانی هر سه ماه تعدیل قیمت پروژه‌ها انجام می‌شود اما این روند پاسخگوی ضرر و زیان پیمانکاران نیست .

وی با اشاره به اینکه نوسانات به وجود آمده باعث شده تا خیلی از پیمانکاران تمایلی به ادامه کار در پروژه‌ها نداشته باشند ، گفت : برای خروج از این وضعیت شاخص‌های تعدیل باید بر اساس قیمت روز متناسب سازی و ابلاغ شود و در صورتی که این امر محقق نشود پیمانکار با همین شرایط مجبور به ادامه کار و یا فسخ قرار داد هستند . با این وجود در استان سعی شده تا پروژه‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه دهند و تمام تلاش ما این است که از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای گره ‌گشایی مشکلات پیمانکاران استفاده کنیم .

پورسلان با اشاره به پروژه‌‌های در حال اجرای این اداره کل بیان داشت : درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌‌ها از میزان پرداخت‌های مالی بسیار بیشتر است . توسعه راه‌‌های استان بدون همکاری و مساعدت پیمانکاران در شرایط سخت اعتباری میسر نیست چنانچه ما نیز در شرایط مناسب اقتصادی این همکاری‌ها را فراموش نخواهیم کرد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص پروژه‌های جدید راهسازی نیز ، توضیح داد : اضافه شدن طرح‌های جدید در این بخش اجازه نمی دهد که تمرکز لازم بر روی طرح‌های نیمه تمام را داشته باشیم و در این خصوص نظر ما این است که پروژه‌های اولویت‌دار تعریف شود تا بر اساس زمان بندی‌ها بتوانیم به اتمام و بهره برداری آنها بپردازیم .




مطالب مرتبط

محور اهواز – خرمشهر به طول ۱۰۵ کیلومتر یکی از این پروژه ها است که ۲۵ کیلومتر از سمت خرمشهر در دست اجرا است و ۲۵ کیلومتر از سمت اهواز پیمانکار آن مشخص شده و برای تکمیل آن ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

|

محور اهواز - حمیدیه - سوسنگر - بستان - چذابه که به محور طریق الحسین معروف شده است یکی از محورهای اصلی تردد زوار اربعین حسینی است که به پایانه چذابه ختم می‌شود .

|

اسناد این مناقصه از تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال جاری تا ۲ اسفندماه (تا ساعت ۱۹) از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) www.setadiran.ir ارائه می شود .

|

در استان خوزستان ۲ هزار و ۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن آزادراه ، ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۵۶۵ کیلومتر آن دو خطه است .

|

این پروژه کاهش سوانح جاده‌ای ، کاهش میزان مصرف سوخت و همچنین کاهش مدت زمان سفر را به دنبال دارد . با بهره‌برداری از این پروژه رفت و آمد و تردد در مسیر اهواز - مسجدسلیمان تسهیل می‌شود .

|

نظرات کاربران