در حال بارگذاری ...
  • انجام عملیات برفروبی و یخ زدایی در فرودگاه تبریز

    عملیات یخ زدایی (Deicing) در دمای ۴- درجه سانتیگراد ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۸ دی ، برای هواپیمای شرکت هواپیمایی ایران ایر تور انجام شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان شرقی گفت : در پی بارش برف سنگین ، سرمای شدید و افت شدید درجه حرارت در شهر تبریز عملیات برفروبی فرودگاه تبریز از روز جمعه ۷ دی در باند فرودگاه آغاز شده است .

    مصطفی صفائی گفت : روز جمعه بلافاصله پس از بارش برف ، اداره آتشنشانی و هدایت زمینی عملیات برفروبی ، اوره پاشی ، یخ‎زدایی و تردد خودروهای سنگین روی باند در دمای ۴- درجه را آغاز نکردند . در این مدت یک دستگاه رولبا ، چهار دستگاه تیغه برفروبی ، یک دستگاه مایع‎پاش ، یک دستگاه اوره‎پاش و چند دستگاه خودروی سنگین توسط کارکنان آتشنشانی و ایمنی و عملیات فرودگاهی و همچنین خدمات فرودگاهی به منظور تردد دائم بر روی باند، عملیات آماده‎سازی باند را انجام دادند .

    مصطفی صفایی در توضیح پروازهایی که از اول بارش برف در فرودگاه تبریز انجام گرفته‎اند ، گفت : ۶ پرواز شرکت هواپیمایی آتا ( ۵ پرواز در مسیر تهران و ۱ پرواز در مسیر استانبول) ، ۲ پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر تهران - تبریز - تهران ، ۲ پرواز شرکت هواپیمایی ایرتور در مسیر استانبول - تبریز - تهران و ۲ پرواز شرکت هواپیمایی ایرتور در مسیر تهران - تبریز - تهران ، ۲ پرواز شرکت هواپیمایی وارش در مسیر تهران - تبریز - تهران ، ۲ پرواز شرکت هواپیمایی قشم در مسیر تهران - تبریز - بندرعباس و ۲ پرواز شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر اصفهان - تبریز - اصفهان انجام شده است .

    گفتنی است عملیات یخ زدایی (Deicing) در دمای ۴- درجه سانتیگراد ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۸ دی ، برای هواپیمای شرکت هواپیمایی ایران ایر تور انجام شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت : نخستین پرواز حج تمتع سال ۱۴۰۳ روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود ...

    |

    توسعه فرهنگ "هوانوردی عمومی" از مهم ترین رویکردهای اداره فرودگاه های استان است که در همین راستا هم اکنون "شرکت درنا آسمان" نیز در حوزه آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و انجام پروازهای تفریحی در فرودگاه تبریز فعالیت می کند .

    |

    شهرهای مختلف کشور ترکیه از جمله استانبول ، آدانا ، آنکارا ، دنیزلی ، کایسری و مقاصدی مانند بغداد و دبی در مسیرهای خارجی و شهرهای مشهد مقدس ، جزیره کیش ، شیراز و تهران جزو پرتقاضا ترین مسیرهای داخلی فرودگاه تبریز در ایام نوروز هستند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ باند و سطوح پروازی فرودگاه رشت عملیاتی است و هیچ مشکلی برای انجام پروازهای ورودی و خروجی وجود ندارد .

    |

    برای عملیات راهداری زمستانه و برفروبی راه‌های کوهستانی و جنگلی گلستان به ویژه جاده‌های اصلی و مشترک با استان‌های همجوار از ۱۷۰ راهدار با توان ۱۰۷ دستگاه ماشین آلات سنگین ، نیمه سنگین و سبک استفاده شد . شن و نمک مصرف شده در این ایام نیز یکهزار و ۳۶۱ تن بوده است .

    |

    نظرات کاربران