در حال بارگذاری ...
  • نقش ویژه استان اصفهان در حمل و نقل جاده ای بار و مسافر در کشور

    بر اساس دستور العمل وزارت کشور ، هر استان باید ۱۰۰ ناوگان و راننده را برای مدیریت بحران های احتمالی معرفی کرده و هماهنگی های لازم را به عمل آورد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت : ۱۱ درصد از کل بار کشور توسط ناوگان حمل ونقل استان اصفهان جابه جا می‌شود .

    نخستین همایش پدافند غیرعامل صنعت حمل و نقل استان اصفهان در سالن همایش‌های شرکت حمل و نقل توکا با حضور نماینده ویژه استاندار اصفهان ، معاونت حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان بنیاد مسکن ، شهرداری و سایر دستگاه‌های مختلف استان و همچنین با حضور ۱۰۰ راننده برای مدیریت بحران‌های پیش بینی نشده در بخش حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان برگزار شد .

    معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان در این همایش با اشاره به نقش ویژه استان اصفهان در حمل و نقل بار و مسافر در کشور اظهار کرد : روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار بارنامه در استان صادر می‌شود و حدود ۱۱ درصد از بار کشور توسط رانندگان اصفهانی به اقصی نقاط کشور حمل می‌شود .

    علیرضا جعفری با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۵ میلیون مسافر از استان اصفهان به سایر نقاط کشور سفر می‌کنند ، افزود : موقعیت استراتژیک و جغرافیایی ، تمرکز واحدهای صنعتی و کشاورزی ، استان اصفهان را به کریدور حمل و نقل بار و مسافر کشور تبدیل کرده است .

    وی با بیان اینکه به طور متوسط در سال ۲۷۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان ثبت می‌شود ، اظهار کرد : ۲۲ درصد از کل ترددهای انجام شده در محورهای مواصلاتی استان اصفهان  مربوط به وسایل حمل ونقل عمومی و وسایل نقلیه سنگین است . بر اساس آمار ، اصفهان با دارا بودن ۴۶۰ شرکت حمل و نقل و ۵۰ هزار راننده در صدر تعداد شرکت‌های حمل بار کشور قرار دارد .

    وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی و ایجاد آمادگی برای بحران های مختلف خاطرنشان کرد : پدافندغیر عامل ضرورت ایجاد آمادگی و برنامه ریزی برای مدیریت بحران های مختلف را به ما یادآوری می‌کند .

    جعفری با تاکید بر آمادگی این ناوگان و رانندگان تصریح کرد : بر اساس دستور العمل وزارت کشور ، هر استان باید ۱۰۰ ناوگان و راننده را برای مدیریت بحران های احتمالی معرفی کرده و هماهنگی های لازم را به عمل آورد .

    معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت : صنعت حمل و نقل استان اصفهان به عنوان یکی از اصلی ترین بخش حمل و نقل کشور همواره در کنار مردم و نظام جمهوری اسلامی بوده است و در مقاطع حساس همچون زلزله به کمک مردم شتافته است .

    مدیرعامل شرکت حمل ونقل توکا نیز در این مراسم اظهار کرد : شرکت توکا همواره تلاش کرده است که گره گشای بخش حمل و نقل باشد .

    منوچهر هادی خواستار سرمایه گذاری منسجم در بخش حمل ونقل شد و گفت :‌ سرمایه گذاری منسجم در صنعت حمل و نقل ، مشکلات رانندگان و دولت را تا حدود زیادی کاهش خواهد داد .

    در این مراسم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان از زحمات منوچهر هادی مدیرعامل شرکت حمل ونقل توکا با اهدا تندیس و تقدیر نامه تقدیر و تشکر کرد .




    مطالب مرتبط

    مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت ، پایش و ارزیابی‌های موردنظر ، همچنین ارتقاء ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است .

    |

    در قسمت نخست این مانور با اقدامات خرابکارانه برای اختلال در سامانه فروش بلیط شناور ، متصدیان سامانه امکان ثبت و فروش بلیط را نداشته و باعث هرج و مرج و شلوغی در سالن مسافری می‌شوند .

    |

    نیروهای راهداری با استفاده از ۱۴۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری اکنون در راه‌های مختلف استان مستقر و در آماده‌باش کامل هستند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، چهارمین جلسه کارگروه حمل و نقل و پدافند غیرعامل گلستان با بررسی موضوعات ریلی و جاده ای مرز اینچه برون در حضور مدیرکل دفتر ...

    |

    از آنجا که پدافند غیرعامل سبب پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ، فردی ، اقتصادی ، فرهنگی و غیره می‌شود ، می‌بایست ابتدا برای آن در زندگی و خانواده خود برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم .

    |

    نظرات کاربران