در حال بارگذاری ...
  • برگزاری مراسم بزرگداشت روز چابهار در آینده نزدیک

    در کمیته پیگیری موافقت‌نامه چابهار مقرر شد ، تجار و فعالان اقتصادی هر سه کشور با هدف آشنایی با جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در چابهار حضور یابند و با مسئولان در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری مذاکره کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کریدورهای ترانزیتی وزارت راه و شهرسازی از برگزاری روز چابهار در ماه‌های آینده خبر داد و گفت : تجار و فعالان اقتصادی و حمل‌ونقلی سه کشور هند ،‌ ایران و افغانستان با هدف آشنایی با فرصت‌ها و جاذبه‌های سرمایه‌گذاری چابهار طی این روز در بندر اقیانوسی ایران حضور خواهند یافت .

    امین ترفع با اشاره به برگزاری نشست کمیته پیگیری موافقت‌نامه چابهار و تصمیمات اتخاذ شده در این جلسات اظهار داشت : نمایندگان سه کشور ایران ، هند و افغانستان علاقه‌مند به اجرایی شدن این توافق بودند که سرانجام منتج به تهیه صورت‌جلسه و امضای آن توسط اعضای این کمیته شد . همکاری سه‌جانبه در کمیته مذکور برای اجرایی شدن این توافقنامه از سطح بالایی برخوردار است .

    نماینده معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در کمیته پیگیری موافقت‌نامه چابهار گفت : در این نشست پنج عضو اصلی برای پیگیری اجرایی شدن توافق انتخاب شدند و هر سازمان و شرکت تابعه وزارت راه و شهرسازی مکلف به انجام یکسری اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن شدند .

    ترفع از برگزاری مراسم بزرگداشت روز چابهار در ماه‌های آینده خبر داد و گفت : در کمیته پیگیری موافقت‌نامه چابهار مقرر شد ، تجار و فعالان اقتصادی هر سه کشور با هدف آشنایی با جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در چابهار حضور یابند و با مسئولان در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری مذاکره کنند .

    مدیرکل کریدورهای ترانزیتی معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی روز چابهار را مهم دانست و گفت : پیش‌بینی شده در این مراسم ، شرکت‌های فورواردری و ‌کشتیرانی ، همچنین سرمایه‌گذارانی از کشور هندوستان با هدف آشنایی با مسیر ترانزیتی هند - ایران - چابهار حضور یابند . تا سال آینده چند جلسه ذیل کمیته پیگیری موافقت‌نامه چابهار برگزار خواهد شد که موجب تحکیم ارتباطات سه‌جانبه می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در کریدورهای ترانزیتی شمالی - جنوبی و شرقی - غربی که محور آن ایران و ازبکستان است ، با یکسان سازی تعرفه‌های حمل‌ونقلی و همچنین هماهنگی در بخش نرم‌افزار می‌توان به سهولت و تسریع ترانزیت کمک کرد .

    |

    افتتاح ۶۲ کیلومتر راه و بزرگراه در استان آذربایجان غربی ، ۵۵ کیلومتردر استان بوشهر ، ۶۸ کیلومتر در استان خراسان جنوبی ، ۹۷ کیلومتر در استان کرمان ، ۵۱ کیلومتر در استان خوزستان ، ۶۸ کیلومتر در استان مرکزی ، ۵۰ کیلومتر در استان چهارمحال و بختیاری ، ۱۴ کیلومتر در استان خراسان ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تجاری‌سازی کریدورهای ترانزیتی مهم‌ترین عامل رشد ترانزیت و جذب بار است . تجاری‌سازی کریدورها علاوه بر توسعه ناوگان و ...

    |

    منطقه آزاد ارس در تلاش است برای تقویت نقش ویژه این منطقه در شبکه لجستیک بین‌المللی کشور ، زیرساخت‌های حوزه ترانزیت و لجستیک بین‌المللی منطقه را با همکاری گمرک، راه آهن و پایانه مرزی جلفا توسعه دهد .‌

    |

    نظرات کاربران