در حال بارگذاری ...
  • ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در قطعه اول پروژه احداث کمربندی شرقی شیراز

    چنانچه مشکلات مالی پروژه حل شود این پروژه می تواند ظرف مدت ۲ سال به بهره برداری برسد و رینگ کمربندی شیراز با اتمام این پروژه به اتمام می‌رسد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت : عملیات احداث کمربندی شرقی شیراز به طول ۳۶ کیلومتر در ۴ قطعه در دست اجرا می باشد .

    فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از در دست اجرا بودن عملیات احداث کمربندی شرقی شیراز در ۴ قطعه خبر داد و گفت : ابتدای مسیر کمربندی شرقی شیراز از دروازه قرآن شروع می شود و از دامنه‌های شمالی و بالای منطقه سعدی عبور می کند و پس از قطع جاده خرامه از ارتفاعات شمالی کفترک با احداث سه دستگاه تونل عبور می کند . این محور پس از قطع جاده شیراز – کفترک به پل تقاطع غیر همسطح کمربندی غربی شیراز در بلوار خلیج فارس وصل می شود .

    تکاور خاطر نشان ساخت : قطعه اول به طول ۶ کیلومتر از دروازه قرآن شروع و به جاده خرامه ختم می شود و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : قطعه ۲ به طول ۶ کیلومتر با سه دستگاه تونل حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حفاری تونل‌ها به اتمام رسیده و بقیه عملیات اجرایی در دست اجرا می باشد . قطعه ۳ به طول ۸ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در دست اقدام است و قطعه ۴ حدودا ۸ کیلومتر مسیر انتهایی می باشد که به مناقصه گذاشته شده و پیمانکار انتخاب گردید و در مرحله تجهیز کارگاه می باشد .

    وی در خصوص مزیت های احداث این پروژه افزود : با احداث کمربندی شرقی شیراز عمده ترافیک کمربندی غربی شیراز که یکی از نقاط پر حادثه می باشد کاهش می یابد و در نتیجه حوادث نیز کاهش یافته است . انتقال ترافیک عبوری به شیراز از بنادر جنوبی و شرقی که به کمربندی شرقی وارد می شود به لحاظ اینکه کمربندی شرقی هیچ تداخلی با ترافیک داخل شهر ندارد از روانی ترافیک عبوری برخوردار می شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اینکه این پروژه در مجموع ۴ قطعه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود : چنانچه مشکلات مالی پروژه حل شود این پروژه می تواند ظرف مدت ۲ سال به بهره برداری برسد و رینگ کمربندی شیراز با اتمام این پروژه به اتمام می‌رسد .

     




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر عملیات اجرایی که شامل ۹۰ درصد خاکبرداری و خاکریزی و همچنین اتمام ابنیه فنی به اتمام رسیده و ۵ کیلومتر آماده آسفالت است .

    |

    ۲۰ کیلومتر این بزرگراه نیز به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و ادامه مسیر در سه قطعه در حوزه این اداره کل فعال است .

    |

    در بحث پیگیری و تأمین اعتبارات این پروژه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ توسط بانک شهر تخصیص یافته که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز بنا است ظرف ۱۰ روز آتی پرداخت شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : عملیات اجرایی تعریض محور فرعی سپیدان – کمهر و تبدیل آن به محور اصلی هم اینک در دست انجام ...

    |

    نظرات کاربران