در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در پروژه دو بانده سازی محور بیرجند به قاین

    تاکنون ۴۵ کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک رفته و از ۵۵ کیلومتر باقیمانده نیز ۸ کیلومتر در مرحله نصب علائم و مابقی نیز در دست اجراست .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : افزایش طول باندهای دوم خراسان جنوبی اولویت اصلی راه و شهرسازی است .

    مهدی جعفری در راستای افزایش طول باندهای دوم خراسان جنوبی گفت : سیاست اداره کل افزایش باندهای دوم در استان است و هم اکنون ۵۳۹ کیلومتر باند دوم در استان بهره برداری شده و در مجموع طرح‌های باند دوم استان هزار و  ۸۶۵طرح در قالب ۱۲طرح بوده و ۴۷۴کیلومتر از باندهای دوم استان نیز در دست اجراست . در حوزه آزاد راه‌ها در حال حاضر هیچ پروژه‌ای نداریم اما باید ۱۴۵ کیلومتر آزاد راه در استان داشته باشیم از جمله در مسیر سربیشه به طرف مرز افغانستان و همچنین محور بیرجند به قاین که در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد .

    وی گفت : هم اکنون در استان ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند و تا دهه فجر نیز ۵۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی به بهره برداری می رسد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان هم چنین تکمیل پروژه جاده ماهیرود به مرکز استان فراه افغانستان را از طرح های مهم در دست اجرا برشمرد که کمک شایانی به ترانزیت و توسعه صادرات استان خواهد کرد .

    جعفری با اشاره به اینکه پروژه دو بانده سازی محور بیرجند به قاین از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است گفت : تاکنون ۴۵ کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک رفته و از ۵۵ کیلومتر باقیمانده نیز ۸ کیلومتر در مرحله نصب علائم و مابقی نیز در دست اجراست .

    وی علت کندی اجرای این مسیر را حجم بالا و سنگین عملیات و همچنین کمبود اعتبارات عنوان کرد و افزود : از راه‌های مختلف به دنبال تأمین اعتبار مورد نیاز برای اتمام طرح هستیم و به همین منظور در تاریخ ۲۶ آذرماه آگهی برای جذب سرمایه گذار داده شده که علاوه براین بانک ملی نیز برای تأمین ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تکمیل این مسیر اعلام آمادگی کرده است و ابراز امیدواری کرد در صورت تأمین این اعتبار تا ۲سال آینده این مسیر به طور کامل به بهره برداری برسد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین در خصوص پروژه راه‌آهن استان گفت : ردیف اعتباری این پروژه ضعیف است و به دنبال استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مسیر بیرجند به ایستگاه یونسی هستیم و برای قطعه بیرجند به زاهدان نیز در حال رایزنی با سرمایه گذار چینی هستیم و همچنین مسیر زاهدان تا چابهار از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حال اجراست .




    مطالب مرتبط

    راه آهن جزو معدود پروژه‌های کشور است که مشکل اعتباری در این قضیه نداریم . در مراکز تمام شهرستان‌های بیرجند ، نهبندان ، سربیشه و قاین که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ، احداث ایستگاه مسافربری پیش‌بینی شده و حدود ۳۸ ایستگاه خدماتی در طول خط داریم که همزمان ساخته خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ هر ساله در ۱۰ روز آخر آذرماه نام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بسیار شنیده می‌شود . ۲۳ آذرماه مصادف است با سالروز ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا رحمانی مدیر عامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی اظهار کرد : هلدینگ راه و شهرسازی در بخش های مختلف از جمله راه آهن ، مترو ، ...

    |

    حدود ۴۸۰۰ کیلومتر خط آهن یا ساخته شده یا در دست ساخت است . حمل و نقل ریلی می تواند نقش ویژه ای را در ترانزیت کالا از شرق به غرب دنیا بر عهده داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران