در حال بارگذاری ...
  • پاسخگویی به ۹۰ درصد از شکایت های دریافت شده توسط سامانه های پاسخگویی ۱۴۱

    ۷۹ درصد از این شکایت ها مربوط به عدم پرداخت کرایه حمل ، دریافت کمیسیون اضافی توسط شرکت های حمل و نقل کالا ، غیر فعال شدن کارت سوخت و عدم تخصیص لاستیک دولتی بوده که توسط رانندگان حمل و نقل کالا مطرح شده است ، همچنین ۱۳ درصد شکایت ها از سوی رانندگان حوزه حمل و نقل مسافری و حمل و نقل بین المللی مطرح شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون در مجموع ۲۱ هزار و ۷۹ مورد شکایت در سامانه پاسخگویی ۱۴۱ در سامانه شهراه به ثبت رسیده که از این تعداد به ۹۰ درصد از شکایت های دریافتی رسیدگی شده است .

    از مجموع شکایات دریافتی از طریق سامانه یاد شده ۹۲ درصد شکایت های دریافت شده مربوط به مشکلات حوزه حمل و نقل کالا و مسافر ، ۸ درصد مابقی شکایات مربوط به مشکلات آزادراه ها و راه های بین شهری کشور بوده است .

    بر اساس این گزارش ۷۹ درصد از این شکایت ها مربوط به عدم پرداخت کرایه حمل ، دریافت کمیسیون اضافی توسط شرکت های حمل و نقل کالا ، غیر فعال شدن کارت سوخت و عدم تخصیص لاستیک دولتی بوده که توسط  رانندگان حمل و نقل کالا مطرح شده است ، همچنین ۱۳ درصد شکایت ها از سوی رانندگان حوزه حمل و نقل مسافری و حمل و نقل بین المللی مطرح شده است .

    شایان ذکر است سامانه مدیریت ارتباط شهروندی با عنوان سامانه شهراه ، واحد ارائه خدمات شهروندی وزارت راه و شهرسازی می باشد که با هدف ارتباط شهروندان با معاونت های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در بستر وب ، راه اندازی شده است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خدماتی از قبیل گزارشات شهروندی ، انتقادها و پیشنهادها ، دسترسی آزاد به اطلاعات ، پایان نامه ، رفع مشکل راه بین شهری ، راه روستایی ، حریم و... خدمات حمل و نقل جاده ای کالا ومسافر و طرح شکایات رانندگان از طریق سامانه ۱۴۱ مطابق با فرایندهای لازم پیاده سازی و به شهروندان ارائه می نماید و گفتنی است سامانه یادشده منجر به مشارکت حداکثری شهروندان در اداره امور مربوط به این سازمان خواهد شد . درگاه ارتباط شهروندان از طریق سایت سازمان راهداری به آدرس www.rmto.ir ، سامانه رسیدگی بشکایات ونیز لینک مستقیم shahrah.mrud.ir قابل دسترس می باشد .




    مطالب مرتبط

    تجلیل از فعالیت های پژوهشی رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری خراسان شمالی

    تجلیل از فعالیت های پژوهشی رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری خراسان شمالی

    هر اقدامی در جهت ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای کشور و کمک به افزایش دانش و ظرفیت های سازمانی جهت به کارگیری روش های بهینه و به روز دنیا در زمینه مدیریت ایمنی جاده ای ، جای قدردانی و ارزش دهی دارد .

    |

    توزیع ۹۱ هزار حلقه لاستیک میان رانندگان وسایل نقلیه سنگین استان فارس

    توزیع ۹۱ هزار حلقه لاستیک میان رانندگان وسایل نقلیه سنگین استان فارس

    با توجه به رویکرد جدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در صیانت از حقوق کاربران بویژه رانندگان حرفه‌ای ، تمامی این تلاشگران می توانند برای ارائه هرگونه شکایت و همچنین پیشنهادات سازنده خود از طریق سامانه کشوری رسیدگی به شکایات (شهراه) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱ ...

    |

    نظرات کاربران