در حال بارگذاری ...
  • پاسخگویی به ۹۰ درصد از شکایت های دریافت شده توسط سامانه های پاسخگویی ۱۴۱

    ۷۹ درصد از این شکایت ها مربوط به عدم پرداخت کرایه حمل ، دریافت کمیسیون اضافی توسط شرکت های حمل و نقل کالا ، غیر فعال شدن کارت سوخت و عدم تخصیص لاستیک دولتی بوده که توسط رانندگان حمل و نقل کالا مطرح شده است ، همچنین ۱۳ درصد شکایت ها از سوی رانندگان حوزه حمل و نقل مسافری و حمل و نقل بین المللی مطرح شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون در مجموع ۲۱ هزار و ۷۹ مورد شکایت در سامانه پاسخگویی ۱۴۱ در سامانه شهراه به ثبت رسیده که از این تعداد به ۹۰ درصد از شکایت های دریافتی رسیدگی شده است .

    از مجموع شکایات دریافتی از طریق سامانه یاد شده ۹۲ درصد شکایت های دریافت شده مربوط به مشکلات حوزه حمل و نقل کالا و مسافر ، ۸ درصد مابقی شکایات مربوط به مشکلات آزادراه ها و راه های بین شهری کشور بوده است .

    بر اساس این گزارش ۷۹ درصد از این شکایت ها مربوط به عدم پرداخت کرایه حمل ، دریافت کمیسیون اضافی توسط شرکت های حمل و نقل کالا ، غیر فعال شدن کارت سوخت و عدم تخصیص لاستیک دولتی بوده که توسط  رانندگان حمل و نقل کالا مطرح شده است ، همچنین ۱۳ درصد شکایت ها از سوی رانندگان حوزه حمل و نقل مسافری و حمل و نقل بین المللی مطرح شده است .

    شایان ذکر است سامانه مدیریت ارتباط شهروندی با عنوان سامانه شهراه ، واحد ارائه خدمات شهروندی وزارت راه و شهرسازی می باشد که با هدف ارتباط شهروندان با معاونت های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در بستر وب ، راه اندازی شده است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خدماتی از قبیل گزارشات شهروندی ، انتقادها و پیشنهادها ، دسترسی آزاد به اطلاعات ، پایان نامه ، رفع مشکل راه بین شهری ، راه روستایی ، حریم و... خدمات حمل و نقل جاده ای کالا ومسافر و طرح شکایات رانندگان از طریق سامانه ۱۴۱ مطابق با فرایندهای لازم پیاده سازی و به شهروندان ارائه می نماید و گفتنی است سامانه یادشده منجر به مشارکت حداکثری شهروندان در اداره امور مربوط به این سازمان خواهد شد . درگاه ارتباط شهروندان از طریق سایت سازمان راهداری به آدرس www.rmto.ir ، سامانه رسیدگی بشکایات ونیز لینک مستقیم shahrah.mrud.ir قابل دسترس می باشد .




    مطالب مرتبط

    انتصاب سرپرست جدید دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری

    انتصاب سرپرست جدید دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری

    دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات در مسیر تحولات و تغییرات ایجاد شده همیشه به عنوان یکی از دفاتر تخصصی حوزه معاونت راهداری ، به خوبی توانست پاسخگوی نیازهای کاربران جاده‌ها در کنار سایر دفاتر دست‌اندرکار حوزه راهداری ‌باشد به گونه‌ای که فعالان این حوزه توانسته‌اند با ...

    |

    توسعه و تجهیز ۵۰ باب پاسگاه پلیس راه در دستور کار سازمان راهداری

    توسعه و تجهیز ۵۰ باب پاسگاه پلیس راه در دستور کار سازمان راهداری

    بر اساس ماده ۴ آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات تردد وسیله‌نقلیه خارجی مصوب سال ۱۳۷۳ و به منظور ایمن‌سازی و افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای ، طرح توسعه و تجهیز پاسگاه‌های پلیس راه به سازمان راهداری واگذار شده است .

    |

    موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه با نصب ۱۵۰۰ کیلومتر حفاظ ایمنی و نیوجرسی در طول راه ها

    موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه با نصب ۱۵۰۰ کیلومتر حفاظ ایمنی و نیوجرسی در طول راه ها

    اجرای این پروژه شامل نصب ۱۵۰۰ کیلومتر حفاظ ایمنی و نیوجرسی در طول راه ها با اختصاص مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار ، در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته است .

    |

    رسیدگی به پرونده تخلفات ۲۹۰ شرکت حمل و نقل جاده ای کالا

    رسیدگی به پرونده تخلفات ۲۹۰ شرکت حمل و نقل جاده ای کالا

    بر اساس گزارش عملکرد کمیسیون‌های ویژه ماده ۱۲ در ۱۸ اداره‌ کل استانی به ۲۹۰ پرونده تخلف رسیدگی شد که بنا به تصمیمات متخذه ۷ شرکت لغو پروانه فعالیت ، ۱۲۶ شرکت جریمه نقدی ، ۳۳ شرکت به تذکر کتبی محکوم و ۱۲۴ شرکت نیز برائت شدند .

    |

    نظرات کاربران