در حال بارگذاری ...
  • احیای راه ابریشم با اتصال خط ریلی قزوین - رشت به اروپا

    با توجه به اینکه نخستین شهر صنعتی کشور در قزوین تاسیس شده ، مردم این منطقه با شناخت کافی از فرهنگ صنعت ، در زمینه کشاورزی نیز دارای اولین دشت کشاورزی مدرن مطالعه شده در کشور هستند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار قزوین گفت : ظرفیت‌های مناسب موجود قزوین در حوزه حمل و نقل زمینه همکاری‌های بیشتر اقتصادی این استان را با کشور آلمان فرآهم آورده است .

    عبدالمحمد زاهدی در دیدار با میشائیل کلور برشتولد سفیر آلمان در ایران تاکید کرد : توجه دولت آلمان به گسترش روابط با ایران با وجود فشارهای ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ، مورد تقدیر است .

    وی با یادآوری روابط و مناسبات سیاسی و اقتصادی قابل توجه ایران و آلمان و نیز وجود ظرفیت‌های مناسب اقتصادی ، علمی و فناوری این استان، تاکید کرد : قزوین به لحاظ وجود توانمندی‌های لازم می‌تواند یکی از بهترین مناطق برای روابط اقتصادی با آلمان باشد . به لحاظ جغرافیایی نیز قزوین در منطقه مستعدی از ایران قرار گرفته و زیرساخت‌های حمل و نقل آن در بهترین وضعیت نسبت به سایر استان‌ها به سر می‌برد که اتصال به خط آهن سراسری از جمله ویژگی‌های یاد شده است .

    این مقام عالی استان همچنین با اشاره به افتتاح راه آهن قزوین - رشت تا ۲ ماه آینده ، تصریح کرد : خط ریلی یاد شده در ادامه نیز به اروپا متصل می‌شود که در واقع از این طریق راه باستانی ابریشم به صورت ریلی احیا خواهد شد . با توجه به اینکه نخستین شهر صنعتی کشور در قزوین تاسیس شده ، مردم این منطقه با شناخت کافی از فرهنگ صنعت ، در زمینه کشاورزی نیز دارای اولین دشت کشاورزی مدرن مطالعه شده در کشور هستند .

    زاهدی با بیان اینکه صنایع استان از نظر انرژی برق و گاز نیز مشکلی ندارند ، گفت : در زمینه تجارت هم می توان از ظرفیت‌های استان و آلمان برای فعالیت در زمینه واردات ماشین آلات و تجهیزات از آلمان و صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی از قزوین به آن کشور استفاده کرد .

    وی در ادامه تولیدات متنوع را یکی دیگر از ویژگی‌های صنعت قزوین برشمرد و افزود : این استان همچنین با توجه به داشتن آثار تاریخی متعدد و موقعیت طبیعی جغرافیایی برای همکاری‌های گردشگری نیز مکان مناسبی محسوب می‌شود . در حوزه علمی ، استان با داشتن دانشگاه آزاد اسلامی که از واحدهای برتر دانشگاه‌های خصوصی کشور بوده و همچنین دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و دانشگاه علوم پزشکی داشته های زیادی را برای همکاری های ۲جانبه با آلمان دارد .

    زاهدی ادامه داد : دولت هم برنامه‌های وسیعی برای ترویج و توسعه برنامه‌های علمی و پژوهشی در قزوین دارد که یکی از بزرگترین واحدهای توسعه علمی تحقیقاتی آن در قزوین مستقر خواهد شد . قزوین و آلمان می توانند گفت و گوهای خود را جهت همکاری های بیشتر در سطوح کارشناسی ادامه داده تا در سطوح عالی مورد بررسی و توافق قرار گیرد .




    مطالب مرتبط

    دانشگاه آزاد به عنوان یکپارچه‌ترین دانشگاهی است که می‌تواند یک کنش موثر و یک تحول جدی را در این مناسبات رقم بزند . ما در دانشگاه آزاد نیازمندیم که همسو با تحولات مناطق آزاد و اقتصاد زیست بومی که در این مناطق شکل می گیرد در آن مسیر قرار گیریم تا بتوانیم تحولی را رقم بزنیم .

    |

    نظرات کاربران