در حال بارگذاری ...
  • آغاز پروازهای خارجی هواپیمای ATR ایران ایر از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد باکو

    خوشبختانه همکاری و همراهی کامل تیم شهر فرودگاهی را تجربه کردیم و واتر سالوت زیبایی نیز انجام شد . سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که اجازه پرواز اولیه را از فرودگاه مهرآباد را صادر کردند نیز همکاری کامل داشتند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آغاز پروازهای خارجی هواپیماهای ای‌تی‌آر این شرکت هواپیمایی از مبدا فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد باکو گفت : برای انجام پروازهای منطقه‌ای از سایر شهرها نیز برنامه‌ریزی شده است .

    فرزانه شرفبافی با اشاره به نخستین پرواز خارجی هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ این شرکت هواپیمایی گفت : به طور کلی برای پروازهای هواپیمای ای‌تی‌آر ، نام پروازهای منطقه‌ای در نظر گرفته شده است . بنابراین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای برقراری پرواز این هواپیما به مقصد کشورهایی که در منطقه ایران هستند ، یعنی کشورهای همسایه یا کشورهایی که ۶۰۰ کیلومتر با مرز ایران فاصله دارند ، برنامه دارد . سفرهای پر ترددی را شناسایی کردیم و بعد از برنامه زمستانی پروازها ، برنامه مفصلی برای راه‌اندازی پروازهای خارجی هواپیمای ای‌تی‌آر داریم .

    شرفبافی با اشاره به برقراری پرواز افتتاحیه هواپیمای ای‌تی‌آر به مقصد باکو گفت : خوشبختانه همکاری و همراهی کامل تیم شهر فرودگاهی را تجربه کردیم و واتر سالوت زیبایی نیز انجام شد . سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که اجازه پرواز اولیه را از فرودگاه مهرآباد را صادر کردند نیز همکاری کامل داشتند . این پروازها ادامه پیدا خواهد کرد و دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها پرواز باکو با هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ انجام خواهد شد .

    شرفبافی درباره پرواز خارجی این هواپیما از سایر فرودگاه‌های کشور نیز گفت : از شهرهای دیگر  از جمله بندرعباس نیز برای پروازهای منطقه‌ای برنامه‌ریزی شده است .

    مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با رد این ادعا که پرواز خارجی هواپیمای ای‌تی‌آر صرفه اقتصادی ندارد ، افزود : هرجا که بتوانیم جذب بازار داشته باشیم ، از هواپیمای ای‌تی‌آر استفاده می‌کنیم . فراموش نشود که پرواز تولوز به ایران از طریق فرودگاه ارومیه انجام شده و این نشان می‌دهد این هواپیما چندان هم کوتاه‌برد نیست .

    گفتنی است اولین پرواز خارجی هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» ، دوشنبه هفته گذشته از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به مقصد باکو انجام شد . در حال حاضر این شرکت هواپیمایی ۱۳ فروند هواپیمای ای‌تی‌آر در اختیار دارد .




    مطالب مرتبط

    برنامه تامین هواپیما طبق روال گذشته در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت .

    |

             

    |

             

    |

    ناوگان مورد استفاده در مسیرهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا ؛ به صورت مستمر تحت این نظارت و بازرسی قرار دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در نامه‌ای به مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما ضمن تشکر و قدردانی بابت ...

    |

    نظرات کاربران