در حال بارگذاری ...
  • تعمیر اساسی ۲۰ واگن باری متعلق به قطارهای نجات ایستگاه مشهد و سرخس طی ۲ ماه

    با توجه به اینکه اعزام واگن ها به سایر مراکز تعمیراتی موجب صرف زمان زیاد ، نقص در سازمان قطار نجات در این مدت و همچنین تحمیل هزینه های رفت و برگشت می شود ، با انجام این تعمیرات ضمن به حداقل رسیدن زمان مذکور ، هزینه های فوق نیز حذف شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تعمیر اساسی ۲۰ دستگاه واگن باری متعلق به قطارهای نجات ایستگاه مشهد و سرخس در دو ماه انجام شد .

    محمدهادی ضیایی مهر مدیرکل راه‌آهن خراسان با بیان این مطلب گفت : با استفاده بهینه از امکانات موجود در اداره کل راه آهن خراسان و پیگیری‌های صورت گرفته ، عملیات تعمیر اساسی ۲۰ دستگاه واگن باری متعلق به قطارهای نجات ایستگاه مشهد و سرخس در ایستگاه های مذکور انجام شد . این واگن ها از نوع لبه کوتاه ، حمل بالاست و مخزن دار است که در آرایش قطار نجات به کار رفته و وظیفه حمل مواد و قطعات و ماشین‌آلات لازم در هنگام بروز سانحه را به عهده دارند .

    وی گفت : با توجه به اینکه اعزام واگن ها به سایر مراکز تعمیراتی موجب صرف زمان زیاد ، نقص در سازمان قطار نجات در این مدت و همچنین تحمیل هزینه های رفت و برگشت می شود ، با انجام این تعمیرات ضمن به حداقل رسیدن زمان مذکور ، هزینه های فوق نیز حذف شده است .

    به گفته وی با توجه به عملکرد مطلوب راه آهن خراسان در این زمینه ، انجام تعمیرات اساسی برخی واگن های نواحی دیگر نیز به این اداره کل واگذار شده که از جمله آنها واگن مخرن دار آتش نشانی به شماره ۵۴۳۰۴۵ متعلق به قطار نجات اداره کل راه آهن شرق است که اخیرا در ایستگاه مشهد تعمیر اساسی شده است .




    مطالب مرتبط

    تعداد مسافران ورودی و خروجی قطارها و زائرین امام هشتم (ع) در هشت ماهه نخست سال جاری ۱۱ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۴۵ نفر بوده که از این تعداد ، ۴۵ هزار و ۳۰۸ نفر مسافران خارجی بوده‌اند که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است .

    |

    مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

    |

    راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

    |

    با تکمیل این عملیات بهسازی ، تقلیل سرعت بلند مدت ، حذف و سرعت سیر قطارهای مسافری از ۶۰ کیلومتر در ساعت به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت .

    |

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    نظرات کاربران