در حال بارگذاری ...

رشد ۴۴ درصدی میزان صادرات ریلی به پاکستان در ۸ ماه ابتدای امسال

در ۸ ماهه ابتدای امسال ، محموله ۱۰ هزارتنی کود شیمیایی از ازبکستان به زاهدان و پس از انجام عملیات حمل به کشتی به پاکستان ترانزیت شده است . همچنین در این مدت محموله پنج هزار تنی کاشی صادراتی از مبدأ قزوین نیز از طریق ناوگان ریلی به زاهدان حمل شده که به‌وسیله ناوگان ریلی پاکستان به کویته صادر شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق با اشاره به انتقال نفت و گاز استان سیستان و بلوچستان از طریق ریل ، از رشد ۴۴ درصدی صادرات ریلی به پاکستان خبر داد .

مجید ارجونی با اعلام این مطلب گفت : هم‌اینک ناوگان حمل‌ونقل ریلی این اداره کل بخش قابل‌توجهی از سه محموله مهم شامل گاز ، نفت گاز و گندم سیستان و بلوچستان را تأمین می‌کند که میزان تخلیه نفت گاز در مدت هشت‌ماهه امسال ۱۰۸ هزار و ۸۴۰ تن بوده است .

وی با اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶۰ درصدی داشته است ، افزود : همچنین صادرات کالاهای دیگر از جمله ، کود شیمیایی ، کاشی ، سیمان ، قیر ، گوگرد ، پارافین ، عناب ، آهن‌قراضه ، نخود، خرما ، ایزوگام ، گل خشک‌شده ، تخم گشنیز ، سیب‌زمینی ، نارنگی ، پی‌وی‌سی و فوتس اویل به‌منظور صادرات و ترانزیت ریلی از طریق راه‌آهن جنوب شرق به سایر نقاط کشور جذب‌شده است .

حمل بارهای ترانزیتی به پاکستان

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق با بیان اینکه میزان صادرات به پاکستان از طریق این خط ریلی ، نسبت به سال گذشته رشد ۴۴ درصدی داشته است گفت : در ۸ ماه ابتدای امسال ، ۲۹ هزار و ۲۶ تن کالا به پاکستان صادر شده است .

ارجونی با اشاره به فعالیت‌های ترانزیتی در این اداره کل ، افزود : در ۸ ماهه ابتدای امسال ، محموله ۱۰ هزارتنی کود شیمیایی از ازبکستان به زاهدان و پس از انجام عملیات حمل به کشتی به پاکستان ترانزیت شده است . همچنین در این مدت محموله پنج هزار تنی کاشی صادراتی از مبدأ قزوین نیز از طریق ناوگان ریلی به زاهدان حمل شده که به‌وسیله ناوگان ریلی پاکستان به کویته صادر شده است . دو محموله ۱۰ و پنج هزار تنی از مبدأ مهریز یزد و رفسنجان توسط راه‌آهن جنوب شرق جذب‌شده که هزار و ۶۰۰ تن در اولین قسمت به پاکستان صادر شد .

رشد ۶۴ درصدی ترانزیت کالا

ارجونی با اشاره به رشد ۶۴ درصدی اداره کل جنوب شرق در ترانزیت کالا گفت : میزان ترانزیت ریلی کالا در ۸ ماه ابتدای امسال ۷ هزار و ۴۱۴ تن (۷۴۱۴) بوده که نسبت به سال قبل رشد ۶۴ درصدی است .

وی با بیان اینک در این مدت ، ۴۸ هزار و ۵۵۴ تن کالا در راه‌آهن جنوب شرق بارگیری شده است ، افزود : این میزان به مشابه پارسال رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد . میزان تخلیه بار طی این مدت ۲۶۸ هزار و ۸۵۲ تن بوده که نسبت به ۱۶۷ هزار و ۷۵۷ تن مدت مشابه پارسال رشد ۶۰ درصدی داشته است .

ارجونی تأکید کرد : میزان تخلیه غلات نیز در مدت هشت‌ماهه امسال در راه‌آهن جنوب شرق ۱۱۶ هزار و ۵۴۵ تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۲۷ درصدی داشته است . در هفت ماه نخست امسال ۱۱۲ رام قطار در این خط ریلی تردد داشته که نسبت به ۷۸ رام قطار سال قبل ، رشد ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش چشمگیر ترانزیت کالا از پایانه مرزی پنج‌گانه استان طی ۱۱ ماهه ...

|

         

|

از مجموع تخلیه و بارگیری ۷۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۲ تُن انواع کالا، ۲۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۶۵۴ تن کالاهای نفتی بوده است . از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی ۳۴ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۳۵۴ تُن کالای غیرنفتی در این بندر بارگیری شده که در این بخش ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ...

|

       

|

ترانزیت کالاها از طریق این بندر از ۹۵۰ هزار و ۵۲۶ تن در سال ۱۴۰۱ به بیش از سه میلیون و ۳۶۷ هزار تن در ۱۱ ماهه سال جاری رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۲۵۴ درصد رشد یافت .

|

نظرات کاربران