در حال بارگذاری ...

انجام طرح جامع مطالعاتی مجتمع های خدماتی - رفاهی بین راهی کشور توسط راهداری اصفهان

احداث مجتمع های خدماتی-رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان می تواند تصادفات جاده ای یا واژگونی را کاهش دهد . در بحث مجتمع های بین راهی نیازمند یک الگوی فاخر و یکسان برای ساماندهی این اماکن و افزایش بهره وری مردم وسرمایه گذاران هستیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت : طرح جامع مطالعاتی مجتمع های خدماتی - رفاهی بین راهی کشور به صورت پایلوت توسط کارشناسان این اداره کل انجام می شود .

مهدی خضری در حاشیه اولین نشست کارگروه منطقه ای بازرگانی و سرمایه گذاری منطقه چهار کشور اظهار کرد : سند چشم انداز توسعه استان اصفهان نگاه ویژه ای به توسعه صنعت گردشگری دارد .

وی با بیان اینکه سفر در بستر جاده ها و با استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی ارتباط مستقیمی با این نهاد دارد ، گفت : سرعت توسعه و ارتقا زیرساخت های گردشگری ، تعداد سفرها و تعداد مجتمع های خدماتی - رفاهی بین راهی باید با یکدیگر هماهنگ باشد . یکی از شاخصه های راه های مواصلاتی استان اصفهان یکنواختی است که در بسیاری از موارد موجب ایجاد خواب آلودگی در راننده و بروز حوادث جاده ای می شود .

وی تصریح کرد : احداث مجتمع های خدماتی-رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان می تواند تصادفات جاده ای یا واژگونی را  کاهش دهد . در بحث مجتمع های بین راهی نیازمند یک الگوی فاخر و یکسان برای ساماندهی این اماکن و افزایش بهره وری مردم وسرمایه گذاران هستیم .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان خواستار تدوین پیوست های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی برای مجتمع های خدماتی رفاهی شد و گفت : برای اولین بار در کشور مطالعات جامعی در این باره با محوریت استان اصفهان انجام خواهد شد . فروشگاه هایی که در این مجتمع ها احداث می شود ، خدماتی که به همشهریان ارائه می شود و حتی نوع غذایی که در این مجتمع ها سرو میشود و بر روی رفتار ترافیکی رانندگان اثرگذار است در این طرح مطالعاتی بررسی و پیشنهاداتی برای رفع مشکلات کنونی ارائه خواهد شد .




مطالب مرتبط

برای ارتقا سطح خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای در ایام نوروز نظارت ویژه‌ای در قالب بازدیدهای متعدد بر عملکرد مجتمع‌ها انجام‌ می‌شود .

|

مجتمع‌های خدماتی رفاهی به‌عنوان مجموعه‌ای برای ارائه خدمات متمرکز مورد نیاز کاربران جاده‌ای دارای امکاناتی همچون نمازخانه ، رستوران ، فروشگاه ، جایگاه عرضه سوخت ، پارکینگ ، سرویس بهداشتی و سایر خدمات رفاهی است .

|

مراکز تخلیه در صورتی که بتوانند روزانه تعداد قابل قبولی از ناوگان حامل محصولات را تخلیه کنند به‌نحوی که از ایجاد صف و خواب ناوگان جلوگیری شود ، حمل و نقل را پویا تر کرده و دیگر کمبود کامیون نخواهیم داشت و کرایه‌ها نیز افزایش نمی‌یابد .

|

مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

|

اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در خط‌کشی جاده‌ها ، نشان‌دهنده تعهد این اداره کل به ارتقا ایمنی و کیفیت تردد در جاده‌های استان است و این اقدامات بدون شک در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و همچنین رفاه حال زائران و مسافران عبوری از این استان موثر خواهد بود .

|

نظرات کاربران