در حال بارگذاری ...

تشریح وضعیت اعتباری پروژه‌های راه روستایی استان اردبیل

اردبیل به سراب و اردبیل به آستارا محورهای دیگری هستند که باید به بزرگراه تبدیل شوند ؛ چون ترافیک این دو محور بسیار سنگین است و واضحا جاده‌ها تحمل این حجم از ترافیک را ندارند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه به طول بزرگراه‌های استان اردبیل باید ۶۵۰ کیلومتر افزوده شود ، گفت : در جلسه هفته اخیر در تهران مقرر شد که در بودجه سال ۹۸ برای افزایش طول بزرگراه‌های پرترافیک استان و تامین قیر مورد نیاز برای شهرستان‌های گرمی و خلخال و نیز مطالبات پیمانکاری اعتبارات لازم اختصاص یابد .

محبوب حیدری درباره جمع‌بندی جلسه‌ای در خصوص اعتبارات استان در تهران گفت : طی جلسه‌ای که در هفته اخیر با مهندس امینی و مهندس یعقوبی در تهران داشتیم ، در خصوص بودجه سال ۹۸ برای استان قول‌هایی داده و موضوعاتی مقرر شد . به بزرگراه‌های استان اردبیل باید ۶۵۰ کیلومتر افزوده شود . بخشی از آن شامل محور اردبیل به سرچم است با حدود ۱۸۰ کیلومتر و نیز تکمیل محور اردبیل - مشکین‌شهر که حدود ۴۵ و ۵۰ کیلومترش به اتمام رسیده است و حدود ۶۰ و ۷۰ کیلومتر آن باقی مانده است این محور نیز باید به بزرگراه تبدیل شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه توضیح داد : اردبیل به سراب و اردبیل به آستارا محورهای دیگری هستند که باید به بزرگراه تبدیل شوند ؛ چون ترافیک این دو محور بسیار سنگین است و واضحا جاده‌ها تحمل این حجم از ترافیک را ندارند . در جلسات اخیر وزارتخانه قول‌های مساعدی در خصوص اعتبارات داده شد و این اعتبارات نسبت به سال گذشته برای پروژه‌های ما نه تنها کاهش نداشت ؛ بلکه دارای افزایش هم بود . در حالی که بودجه سال ۹۸ ، ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش دارد .

وی با اشاره به وضعیت اعتباری پروژه‌های راه روستایی نیز توضیح داد : در استان ما حدود ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰ خانوار باقی مانده و یک سری مطالبات هم به پیمانکاران داریم که بالای ۵۰ میلیارد تومان است . در این باره اقدامات اولیه انجام شده و خوشبختانه این موضوع را وزارتخانه به صحن مجلس برده و قرار است بودجه مناسب برای توسعه راه‌های روستایی مصوب شود که در این صورت مشکلات راه روستایی استان حل خواهد شد .

این مدیر استانی با اشاره به تخصیص قیر برای پروژه‌های راه‌های روستایی به استان نیز گفت : در خصوص اعتبارات قیر به راه روستایی نیز صحبت شد و در جاهایی که نیاز بود ؛ مانند شهرستان‌هایی گرمی و خلخال که اعتبارشان از شاخص کشوری و استانی پایین‌تر است ، آقای مهندس امینی قول دادند که شاخص استانی و کشوری قیر مورد نیاز پروژه‌های اجرایی استان تامین شود .




مطالب مرتبط

در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

|

کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت و به نتیجه رسیدن اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه خبر داد .

|

بیشترین حجم عملیات انجام گرفته در پروژه های دهه فجر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مربوط به بهسازی و روکش آسفالت ، درزگیری ، لکه گیری راه های اصلی و شریانی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان است .

|

هم‌ اکنون تعداد سه پروژه با مجموع اعتبار هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال شامل بهسازی محور روستایی بافق - قطرم با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد ، بهسازی محور کوشک - شیطور و احداث پل محور روستایی دارستان ، در دست اجرا است .

|

نظرات کاربران