در حال بارگذاری ...

بازگشایی پایانه مرزی ماهیرود و از سرگیری روند افزایشی میزان صادرات

پایانه مرزی ماهیرود (میل ۷۸) تنها معبر رسمی فعال در خراسان جنوبی است که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان و ۱۳۰ کیلومتری مرکز استان فراه (افغانستان) واقع شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر پایانه مرزی ماهیرود از بازگشایی این مرز و از سرگیری روند افزایشی میزان صادرات در آن خبر داد .

علی اکبر مزیدی در خصوص بازگشایی و از سرگیری روند صادرات از پایانه مرزی ماهیرود عنوان نمود که با توجه به رفع محدودیت و ممنوعیت واردات کالا توسط گمرکات افغانستان در اواسط آبان ماه سال ‌جاری روند صادرات محمولات سوختی از پایانه مرزی ماهیرود به حالت عادی بازگشته است . این محدودیت و ممنوعیت اعمال شده از تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۲۵توسط گمرک افغانستان بر برخی کالاهای خاص وارداتی ، نزدیک به دو ماه به درازا انجامید که با پیگیری های بعمل آمده و رایزنی های اعمال شده با طرف افغانی و انعکاس مشکلات عدیده¬ی ایجاد شده برای رانندگان و ناوگان هر دو طرف، مجددا در تاریخ ۱۳۹۷/۰۸/۱۴ مرز ماهیرود به روی کالاهای صادراتی مورد نظر بازگشایی گردید .

مدیر پایانه‌مرزی ماهیرود ، افزود : پایانه مرزی ماهیرود (میل ۷۸) تنها معبر رسمی فعال در خراسان جنوبی است که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان و ۱۳۰ کیلومتری مرکز استان فراه (افغانستان) واقع شده است .

وی ، تردد در پایانه مرزی ماهیرود در هشت ماهه سال ۹۶ را ۱۶۹۲۹ سفر کامیون صادرات و در سال ۹۷، ۱۶۹۲۹ سفر کامیون صادرات و میزان ترانزیت را ۶۴ سفر کامیون بیان نمود .

مزیدی ، یادآور شد : میزان کاهش تردد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در بحث صادرات ۲۲ درصد است، که عمده ترین کالاهای صادراتی از پایانه مرزی ماهیرود محمولات سوختی به میزان ۳۲۷۰۰۱ تن بوده است . وی با ابراز رضایت از بازگشایی مرز اضافه نمود که کالاهای صادراتی مشمول اعمال محدودیت و ممنوعیت ورود به افغانستان از مرز ماهیرود عبارت بودند از : کاشی و سرامیک ، سیمان ، آهن آلات و محمولات سوختی که بدین ترتیب صادرات این نوع کالاها مجددا برقرار و امیدواریم با رشد روزافزونی که در صادرات در آینده ای نزدیک ایجاد خواهد شد ، شاهد افزایش میزان میل و رغبت تجار افغانی برای سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل بین الملل استان باشیم .

مدیر پایانه‌مرزی ماهیرود همچنین در بخش حمل و نقل مسافر ابراز داشت که علیرغم وضعیت حمل کالا در مرز ماهیرود تردد مسافر در بخش حمل و نقل بین الملل مسافر از رونق قابل توجهی برخوردار بوده است به طوری که تردد در هشت ماهه سال جاری شامل ۲۶۴۶۷ نفر مسافر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۸۵۸۷ نفر مسافر) با افزایش ۴۲ درصدی تردد مسافر روبرو بوده ایم .

 در پایان میزان تردد مسافر در آبان ماه ۹۶ را ۲۴۸۳ نفر مسافر و آبان ماه ۹۷ را ۳۰۵۲ نفر مسافر اعلام کرد و خاطر نشان کرد: این میزان تردد نسبت به سال ۹۶ ، ۲۳ درصد افزایش داشته است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابه‌جایی ۹۱۰۰۸۰ تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود طی ۱۱ ماه امسال خبر داد ...

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

پس از بارندگی‌های اخیر با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در محورهای جنوب استان انجام و از انسداد محور جلوگیری به عمل آمده است .

|

نظرات کاربران