در حال بارگذاری ...
  • افزایش ظرفیت مسافری ریلی با تغییر نگرش در توسعه حمل و نقل ریلی

    با توجه به سیستم حمل و نقل همگانی می توانیم فضاها و کاربری های شهری را به طور متمرکز جانمایی کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تغییر نگرش در توسعه حمل و نقل ریلی موجب افزایش ظرفیت مسافری ریلی خواهد شد .

    وحید علی قارداشی مدیر کل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیر بنایی در همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی با اشاره به تجربه های توسعه خدمات ایستگاهی در کشورهای پیشرفته دنیا گفت : در این زمینه ۳۰ ایستگاه اصلی انتخاب شده است .

    وی با بیان اینکه یکی از بهترین محرک ها برای طرح جامع ایستگاه ها تغییراتی قابل مشاهده در ایستگاه است افزود : توسعه شهری ، بازآفرینی فضاهای پیرامونی ، فضای سبز و عدالت اجتماعی از جمله این محرک ها است که موجب توسعه و بهبود فضای ایستگاهی خواهد شد .

    علی قارداشی ، مدیریت یک پارچه حمل و نقل را ضرورت شهرهای بزرگ دانست و اضافه کرد : این اقدام سبب می شود تا سیستمهای حمل و نقل درون شهری به راحتی در اختیار عموم قرار گیرد .

    وی با اشاره اینکه تغییر نگرش در توسعه حمل و نقل ریلی موجب افزایش حمل و نقل مسافری خواهد شد گفت : با توجه به سیستم حمل و نقل همگانی می توانیم فضاها و کاربری های شهری را به طور متمرکز جانمایی کنیم .

    وی جانمایی ایستگاه ها بر مبنای TOD را موجب استفاده از حمل و نقل همگانی ، دوچرخه و کاهش وابستگی به رانندگی دانست و اضافه کرد : در کشوری چون فرانسه ، ایستگاه پاریس اولین و قدیمی ترین سازه تاریخی این شهر است و هوشمند سازی طراحی ایستگاه ها با استفاده از فضاهای زیر سطحی صورت گرفته است .

    علی قارداشی بابیان اینکه در این ایستگاه ها علاوه بر قطارها ، تعداد زیادی از خطوط مترو و اکسپرس اضافه شده است گفت : این ایستگاه به خطوط حومه ای نیز متصل است و گردش مالی در این ایستگاه در سال ۲۰۰۷ هزار و ۶۸۰ یورو بوده است .

    وی این نوع سرمایه گذاری ها را ناشی از تغییر کاربری بر مبنای مالیات و توسعه دانست و گفت : در این روش بهره گیری از ارزش زمین افزایش یافته است .




    مطالب مرتبط

    پیرو تصویب سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی در سال ۱۳۹۶ و راهنمای ملی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی در سال ۱۳۹۸ در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز دستورالعمل اجرایی و سامانه ملی ساطح (TOD-Iran) را در سال ۱۴۰۰ با هدف ارزیابی طرح‌های ...

    |

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    نظرات کاربران