در حال بارگذاری ...
  • رفع مشکل هواپیمای سانحه دیده در فرودگاه تبریز

    به دلیل اشکال در سیستم هواپیما ، خلبان مجبور به ترمز سخت می شود که این امر باعث داغ شدن بسیار زیاد برک چرخ شده و به لاستیک ها صدمه وارد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت : پرواز شامگاه جمعه تهران - تبریز یکی از شرکت های هوایی در تبریز هنگام نشست دچار مشکل شد که با رفع آن هواپیما به سمت تهران پرواز می کند .

    مصطفی صفایی اظهار داشت : چرخ های یک فروند هواپیمای یکی از شرکت های هواپیمایی به دلیل ترمز سخت و گداخته شدن لاستیک ها دچار آتش سوزی شد که به تشخیص مسوول فنی شرکت هر ۴ لاستیک هواپیما تعویض و رفع مشکل شد . به دلیل اشکال در سیستم هواپیما ، خلبان مجبور به ترمز سخت می شود که این امر باعث داغ شدن بسیار زیاد برک چرخ شده و به لاستیک ها صدمه وارد شد .

    صفایی با بیان اینکه علت این ترمز و اشکال موجود در سیستم باید از سوی شرکت مورد نظر اعلام شود ، افزود : در باند فرودگاه هیچ مشکلی برای هواپیما پیش نیامد و مسافران به راحتی از هواپیما پیاده شدند .

    وی گفت : فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با بیش از هفت دهه قدمت ، پس از فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) تهران ، فرودگاه های مشهد ، اصفهان و شیراز از نظر تعداد پرواز و حجم مسافر در رده ششم فرودگاه های کشور قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت : نخستین پرواز حج تمتع سال ۱۴۰۳ روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود ...

    |

    شهرهای مختلف کشور ترکیه از جمله استانبول ، آدانا ، آنکارا ، دنیزلی ، کایسری و مقاصدی مانند بغداد و دبی در مسیرهای خارجی و شهرهای مشهد مقدس ، جزیره کیش ، شیراز و تهران جزو پرتقاضا ترین مسیرهای داخلی فرودگاه تبریز در ایام نوروز هستند .

    |

    توسعه فرهنگ "هوانوردی عمومی" از مهم ترین رویکردهای اداره فرودگاه های استان است که در همین راستا هم اکنون "شرکت درنا آسمان" نیز در حوزه آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و انجام پروازهای تفریحی در فرودگاه تبریز فعالیت می کند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ روز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲، برای نخستین بار در تاریخ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، رزمایش زیستی به‌ ...

    |

    این اقدام با هماهنگی و صدور دستورالعمل‌های مربوطه توسط معاونت عملیات هوانوردی و همچنین نظارت و راهبری معاونت عملیات فرودگاهی اداره کل فرودگاه های استان آذربایجانشرقی مطابق استانداردهای EASA صورت گرفت .

    |

    نظرات کاربران