در حال بارگذاری ...
  • تعویق در اجرای پروژه‌های ایمنی محورهای مواصلاتی استان سمنان به دلیل کمبود اعتبارات

    موضوع پروژه‌های گاردیلی هم بواسطه اقلامی که بیشتر فلزی محسوب می‌شوند و در بازار به دلیل نوسانات با قیمت بالای همراه بوده‌اند ؛ اغلب معوق هستند و پرداختی شرکت پیمانکار برای تهیه گاردیل به صورت نقدی است . آخرین قرارداد ما برای گاردیل در سال ۹۴ بسته شده است و حدود ۳ سال است که چالش نبود گاردیل در برخی محورهای حساس وجود دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان سمنان با اشاره به اینکه موضوع کمبود اعتبارات سبب شده که پروژه‌ها در استان به تعویق بیفتد ، درباره وضعیت ایمنی محور شاهرود به مشهد گفت : از محورهای استراتژیک استان ، محور شاهرود به سمت مشهد است که با چالش واژگونی در آن مواجهیم و از پروژه‌های تعریف شده برای این محور استراحت‌گاه‌ها و ایجاد پارکینگ است .

    محمد عاشوری درباره وضعیت اعتبارات پروژه‌های ایمنی در استان گفت : موضوع کمبود اعتبارات سبب شده که پروژه‌ها در استان به تعویق بیفتد . به تازگی قیمت‌های جدید در بازار نیز پی‌گیری مسایل ایمنی را از خود متاثر کرده است . حدود دو سال است که به دلیل بحث‌های قیمتی نتوانسته‌ایم مناقصه رنگ با پیمانکاران داشته باشیم  و آخرین قرارداد ما در سال ۹۵ است . در دو سال اخیر چند مناقصه رنگ داشته‌ایم که شرکت کننده‌ای نداشته است .

    این مدیر استانی در ادامه با اشاره به دیگر پروژه‌های ایمنی گفت : موضوع پروژه‌های گاردیلی هم بواسطه اقلامی که بیشتر فلزی محسوب می‌شوند و در بازار به دلیل نوسانات با قیمت بالای همراه بوده‌اند ؛ اغلب معوق هستند و پرداختی شرکت پیمانکار برای تهیه گاردیل به صورت نقدی است . آخرین قرارداد ما برای گاردیل در سال ۹۴ بسته شده است و حدود ۳ سال است که چالش نبود گاردیل در برخی محورهای حساس وجود دارد .

    وی با اشاره به وضعیت ایمنی محور شاهرود - به سمت آزادشهر گفت : بالغ بر ۸ کیلومتر گاردیل در محور شاهرود - آزاد شهر نصب شده است که اعتبار جداگانه‌ای داشت و در حال حاضر نیز قرارداد نیوجرسی مفصلی برای این محور بسته شده است .

    رییس اداره ایمنی استان سمنان در ادامه درباره محور مهم دیگر استان و درصد واژگونی اتومبیل در این محور اضافه کرد : از محورهای استراتژیک استان محور شاهرود به سمت مشهد است که در محدوده شاهرود - کاهک با چالش واژگونی در آن مواجهیم  و در این زمینه رتبه یک کشوری را داریم . در ۷ ماهه نخست امسال نیز از کل تصادفات حدود ۶۰ درصد واژگونی‌ها در این محور اتفاق افتاده است .

    عاشوری با بیان تمهیدات پروژه‌ای در نظر گرفته شده برای این محور نیز گفت : مهم‌ترین عامل تصادف تابش آفتاب در ایام صبح به چهره راننده و  ایجاد حالت خواب‌آلودگی است . برای این محور هم پروژه‌هایی تعریف شده است ؛ مانند ایجاد استراحت‌گاه‌های موقت که بتوانیم نیاز کاربران به طوری تعریف کنیم که در هنگام خستگی بتوانند استراحت کنند . اعتبار این پروژه‌ها همراه با پارکینگ و ایمن‌سازی دهانه و گاردیل‌ها ۷ میلیارد تومان برآورد شده است .

    وی تصریح کرد : همچنین دومین موردی که برای این محور حایز اهمیت است ، اصلاح شیب شیروانی است که بعد از خروج اتومبیل از جاده از واژگونی جلوگیری کند . پروژه ضروری دیگر این محور بزرگنمایی تابلوهای شورون یا جهت نما است که بر حسب استاندارد به دو برابر تغییر حالت نیاز دارند . حدود ۸ میلیارد تومان هم برای این پروژه اعتبار نیاز دارد که در حال ابلاغ است .

    این مدیر استانی در ادامه با بیان وضعیت نقاط پرتصادف گفت : ۴۳ نقطه پرتصادف در استان داریم  که از این تعداد حدود ۱۹ نقطه پرتصادف و ۲۴ نقطه دارای تصادف است و اعتبار بالای ۴۰ میلیارد تومان را نیاز دارد که  برای انتخاب پیمانکار درصدد برگزاری مناقصه هستیم ولی به دلیل قیمت‌های روز در این باره موانعی وجود دارد . تا به حال در ۱۹ نقطه آشکارسازی رخ داده است که برای برطرف کردن و اصلاح آن‌ها درحال برنامه‌ریزی هستیم .




    مطالب مرتبط

    امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی ، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است .

    |

    اجرا علائم و خط نوشته به طول یک‌هزار مترمربع ، تعمیر و نصب ۱۷۰ عدد چراغ چشمک زن و فلش سولار و اجرا روشنایی نقطه‌ای ۱۷ تقاطع را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی محورها عنوان کرد .

    |

    امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی ، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است که در این راستا اصلاح شیب شیروانی بزرگراه نیک‌آباد - حسن‌آباد به طول ۴۵ کیلومتر در دستور کار این اداره قرار گرفت .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه گفت : در علم و امنیت جزو کشورهای پیشرفته هستیم در مورد تصادفات رانندگی کار اساسی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تایباد از اجرای مانور مشترک با حضور پلیس راه ، نیروی انتظامی ، هلال احمر و ...

    |

    نظرات کاربران