در حال بارگذاری ...
  • حرکت آزمایشی اولین قطار مسافری در مسیر راه آهن قزوین - رشت

    پل شاهرود در مسیر خط آهن قزوین - رشت به طول ۶۰۰ متر با معماری قدیمی یکی از زیباترین ابنیه های این خط است که با هزینه ای معادل ۱۴۰ میلیارد ریال توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن در کنار آزادراه قزویت - رشت احداث شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیر نخستین قطار مسافری به صورت آزمایشی در مسیر راه آهن قزوین - رشت صبح پنجشنبه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد .

    خط آهن ۱۶۵ کیلومتری قزوین - رشت به صورت یک خطه برای حمل بار و مسافر از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین آغاز و با عبور از منطقه کوهین ، لوشان ، منجیل ، رودبار و امامزاده هاشم به شهر رشت می‌رسد .

    ۵۰ درصد این خط در دشت ، ۱۰ درصد آن در تپه ماهور و ۴۰ درصد در مناطق کوهستانی قرار گرفته و ۸۰ پل به طول ۱۳ هزار متر و پنجاه و سه متر و تونل به طول ۲۲ هزار متر از مشخصات فنی این پروژه ملی است .

    احداث این پروژه به لحاظ حمل و نقل بار و مسافر و اتصال استان گیلان به شبکه ریلی و به دلیل ایجاد یک کریدور ریلی بین المللی در مسیر شمال به جنوب برای صادرات و ترانزیت کالا از خلیج فارس به طرف روسیه کشورهای آسیای میانه و اروپا از اهمیت زیادی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است .

    پل شاهرود در مسیر خط آهن قزوین - رشت به طول ۶۰۰ متر با معماری قدیمی یکی از زیباترین ابنیه های این خط است که با هزینه ای معادل ۱۴۰ میلیارد ریال توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن در کنار آزادراه قزوین - رشت احداث شده است .

    در بازدید نوبخت از این خط ریلی و سیر آزمایشی اولین قطار مسافری در این مسیر مدیر عامل راه آهن ، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل ، معاونین وزیران راه شهرسازی ، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی او را همراهی می‌کنند .




    مطالب مرتبط

    مشارکت ۶۵ درصدی بخش خصوصی در پروژه احداث آزادراه مرند – بازرگان

    مشارکت ۶۵ درصدی بخش خصوصی در پروژه احداث آزادراه مرند – بازرگان

    این آزادراه در شش قطعه اجرا می شود که دوران ساخت آن سه سال و ۲۰ سال دوره بهره برداری آن از آن برای بازگشت سرمایه خواهد بود . این منطقه مرزی است که پیش بینی می شود تردد ترافیک سنگینی را خواهد داشت .

    |

    تکمیل حلقه اتصال کریدورهای بین‌المللی شرق به غرب

    تکمیل حلقه اتصال کریدورهای بین‌المللی شرق به غرب

    این آزادراه دارای ۴۲۵ متر تونل و ۳۵۰ متر پل رودخانه‌ای و خاص است و ۹ میلیون متر مکعب خاکریزی ، ۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری ، ۹۴۰ هزار متر مکعب زیر اساس و ۶۷۵ هزار متر مکعب اساس از دیگر عملیات اجرایی در این پروژه خواهد بود .

    |

    بازدید مدیرعامل شرکت راه آهن از ایستگاه راه آهن تهران و ساختمان شهید کلانتری

    بازدید مدیرعامل شرکت راه آهن از ایستگاه راه آهن تهران و ساختمان شهید کلانتری

    ساختمان شهید کلانتری راه آهن در سال ۱۳۱۸ ساخته شده و پس از ۷۰ سال بازسازی این ساختمان در دست اقدام قرار گرفته تا پس از اتمام عملیات بازسازی آن، بخشی از ستاد مرکزی راه آهن در این ساختمان مستقر شود .

    |

    نظرات کاربران