در حال بارگذاری ...
  • برگزاری عملیات مانور طرح اضطراری محدود در فرودگاه زنجان

    فرودگاه‎ها با برگزاری این مانورها به دنبال هماهنگی هرچه بیشتر نیروهای شرکت‌کننده برای مقابله با سوانح پیش‌بینی نشده هستند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ عملیات مانور محدود سالانه فرودگاه زنجان با هماهنگی و حضور ارگان‌های مربوطه فرودگاهی برگزار شد .

    این مانور با موفقیت و هماهنگی ۲۸ آبان برگزار شد . مانور آمادگی طرح اضطراری ، برنامه‌ ای  بر اساس سند ۹۱۳۷ سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) است که با هدف بررسی نحوه فرماندهی ، تعامل در ارتباط و چگونگی هماهنگی میان واحدهای فرودگاهی و استانی ، آمادگی و فراهم کردن تجهیزات در مواقع اضطراری اجرا می‎شود .

    فرودگاه‎ها با برگزاری این مانورها به دنبال هماهنگی هرچه بیشتر نیروهای شرکت‌کننده برای مقابله با سوانح پیش‌بینی نشده هستند .

    تمرین دور میزی طرح اضطراری هر شش ماه یک‌بار ، مانور محدود سالی یک‌بار و مانور کامل طرح اضطراری هر دو سال یک‌بار در فرودگاه‌های کشور برگزار می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در بیشتر موارد ، کنوانسیون جرائم و برخی اعمال دیگر مرتکب شده در هواپیما (کنوانسیون توکیو ۱۹۶۳) صلاحیت رسیدگی به جرائم ارتکابی در داخل هواپیما را به کشوری که هواپیما در آن ثبت شده است اعطا می کند . در صورتی که پرواز در یک کشور خارجی فرود بیاید ، این مشکل ایجاد می کند ، زیرا سازمان ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

    |

    دیزل ژنراتور نصب شده جهت تامین برق اضطراری ترمینال جدید فرودگاه بیرجند پیش بینی شده است که با نصب و راه اندازی آن توان سیستم برق اضطراری فرودگاه بیرجند افزایش یافته و در هنگام قطع برق شهری ، فرودگاه دچار مشکل نخواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، جلسه کارگروه توسعه مدیریت فرودگاه شهدای زنجان با حضور مدیر ، اعضای شورای اداری و نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ...

    |

    نظرات کاربران