در حال بارگذاری ...

لزوم توجه به وضعیت کامیونداران در تعیین تعرفه حمل و نقل‎‎

جناب وزیر بجای درخواست از وزیر راه برای ثبات کرایه حمل ، از دولت و هیئت دولت تقاضا کنید که ثبات قیمت دلار داشته باشند ، از دستگاههای نظارتی بخواهید که نظارت کنند ، و از وزارت صمت بخواهید که به وعدهایشان جامه عمل بپوشانند ، با این روند نرخ کرایه خود به خود به تعادل خواهد رسید .

جناب حجتی

وزیر محترم جهاد کشاورزی

سلام

نامه اخیر شما به وزارت راه بلاخره پس از هفت روز به دست رسانه ها رسید !

اینکه چرا هفت روز پس از ارسال منتشر می شود و اینکه چرا بعد از استعفای وزیر نوشته اید جای تامل است !

اما

در نامه نوشته اید و گلایه کرده اید از عدم ثبات کرایه های حمل همچنین رشد تصاعدی !

جناب وزیر ، روش غیرمنطقی کرایه توافقی سالهای سال بر این کشور حاکم بوده و هست ، توافقی که راننده و کامیوندار نقشی در تعیین آن نداشت و شرکت حمل و نقل و صاحب کالا طی قراردادی با منفعت یکطرفه اقدام به نرخ گذاری میکرده اند .

کار توافقی بجایی رسید که صنف کامیوندار متضرر شده و همزمان با افزایش دلار و ارز , کلیه ی رانندگان و کامیونداران کشور ورشکسته در اعتراضات بحق خرداد ماه ۹۷ بصورت یک خواسته ی ملی خواستار اجرایی شدن تن کیلومتر شدند .

این ورشکستگی ، این هرج و مرجی که شما از آن نوشته اید ، مرهون مدیریت ضعیف جناب آخوندی مستعفی و معاون عزل شده ی ایشان جناب کشاورزیان است !

این صنف یکدفعه و یک شبه به این وضع گرفتار نشده و بایگانی سازمان راهداری و تاریخچه ی حمل و نقل جاده ای پر است از مکاتبات و تذکرات دلسوزان و کارشناسان این صنف و صنعت

اما کو گوش شنوا

یکطرفه حکم راندند تا این شد !

در دیدار خرداد ماه هم بصورت غیرکارشناسی وزیر اسبق حکم کردند که ۲۰ درصد  

بسته ی پیشنهادی حمایتی وزیر راه افزایش ۲۰ درصدی بود

و بعدها بسته ی پیشنهادی حمایتی وزارت صمت بود یعنی ارائه ی قطعات و لوازم مصرفی و لاستیک با نرخ مصوب و با دلار ۴۲۰۰ بود ، که این حمایت هم به درستی اجرا نشد و همچنان صنف کامیونداران با این معضل دست و پنجه نرم میکند .

جناب وزیر به جای درخواست از وزیر راه برای ثبات کرایه حمل ، از دولت و هیئت دولت تقاضا کنید که ثبات قیمت دلار داشته باشند ، از دستگاههای نظارتی بخواهید که نظارت کنند ، و از وزارت صمت بخواهید که به وعدهایشان جامه عمل بپوشانند ، با این روند نرخ کرایه خود به خود به تعادل خواهد رسید .

بولد کردن کرایه حمل ، از ضعف دستگاه های دیگر نمی کاهد .

جناب وزیر افزایش ۲۰ درصدی فقط یک مسکن خردادماهی بود در مقابل افزایش ۴۰۰ درصدی دلار

این مسکنی که ازش گلایه کرده اید در زمان جناب آخوندی رخ داد ، آنهم پس از سه سااااااال

در این سه سال آیا تورمی نبود ؟

این افزایش ۲۰ درصدی جبران تورم سه سال گذشته هم نبود , جبران تورم سه ساله گذشته حق بود یا نه‎ ؟




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمیدرضا شهرکی در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ، به تجربه اجرای پویش ...

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

نظرات کاربران