در حال بارگذاری ...
  • لزوم توجه به وضعیت کامیونداران در تعیین تعرفه حمل و نقل‎‎

    جناب وزیر بجای درخواست از وزیر راه برای ثبات کرایه حمل ، از دولت و هیئت دولت تقاضا کنید که ثبات قیمت دلار داشته باشند ، از دستگاههای نظارتی بخواهید که نظارت کنند ، و از وزارت صمت بخواهید که به وعدهایشان جامه عمل بپوشانند ، با این روند نرخ کرایه خود به خود به تعادل خواهد رسید .

    جناب حجتی

    وزیر محترم جهاد کشاورزی

    سلام

    نامه اخیر شما به وزارت راه بلاخره پس از هفت روز به دست رسانه ها رسید !

    اینکه چرا هفت روز پس از ارسال منتشر می شود و اینکه چرا بعد از استعفای وزیر نوشته اید جای تامل است !

    اما

    در نامه نوشته اید و گلایه کرده اید از عدم ثبات کرایه های حمل همچنین رشد تصاعدی !

    جناب وزیر ، روش غیرمنطقی کرایه توافقی سالهای سال بر این کشور حاکم بوده و هست ، توافقی که راننده و کامیوندار نقشی در تعیین آن نداشت و شرکت حمل و نقل و صاحب کالا طی قراردادی با منفعت یکطرفه اقدام به نرخ گذاری میکرده اند .

    کار توافقی بجایی رسید که صنف کامیوندار متضرر شده و همزمان با افزایش دلار و ارز , کلیه ی رانندگان و کامیونداران کشور ورشکسته در اعتراضات بحق خرداد ماه ۹۷ بصورت یک خواسته ی ملی خواستار اجرایی شدن تن کیلومتر شدند .

    این ورشکستگی ، این هرج و مرجی که شما از آن نوشته اید ، مرهون مدیریت ضعیف جناب آخوندی مستعفی و معاون عزل شده ی ایشان جناب کشاورزیان است !

    این صنف یکدفعه و یک شبه به این وضع گرفتار نشده و بایگانی سازمان راهداری و تاریخچه ی حمل و نقل جاده ای پر است از مکاتبات و تذکرات دلسوزان و کارشناسان این صنف و صنعت

    اما کو گوش شنوا

    یکطرفه حکم راندند تا این شد !

    در دیدار خرداد ماه هم بصورت غیرکارشناسی وزیر اسبق حکم کردند که ۲۰ درصد  

    بسته ی پیشنهادی حمایتی وزیر راه افزایش ۲۰ درصدی بود

    و بعدها بسته ی پیشنهادی حمایتی وزارت صمت بود یعنی ارائه ی قطعات و لوازم مصرفی و لاستیک با نرخ مصوب و با دلار ۴۲۰۰ بود ، که این حمایت هم به درستی اجرا نشد و همچنان صنف کامیونداران با این معضل دست و پنجه نرم میکند .

    جناب وزیر به جای درخواست از وزیر راه برای ثبات کرایه حمل ، از دولت و هیئت دولت تقاضا کنید که ثبات قیمت دلار داشته باشند ، از دستگاههای نظارتی بخواهید که نظارت کنند ، و از وزارت صمت بخواهید که به وعدهایشان جامه عمل بپوشانند ، با این روند نرخ کرایه خود به خود به تعادل خواهد رسید .

    بولد کردن کرایه حمل ، از ضعف دستگاه های دیگر نمی کاهد .

    جناب وزیر افزایش ۲۰ درصدی فقط یک مسکن خردادماهی بود در مقابل افزایش ۴۰۰ درصدی دلار

    این مسکنی که ازش گلایه کرده اید در زمان جناب آخوندی رخ داد ، آنهم پس از سه سااااااال

    در این سه سال آیا تورمی نبود ؟

    این افزایش ۲۰ درصدی جبران تورم سه سال گذشته هم نبود , جبران تورم سه ساله گذشته حق بود یا نه‎ ؟




    مطالب مرتبط

    ارتقاء کیفی جاده های مازندران نیازمند عزم ملی

    ارتقاء کیفی جاده های مازندران نیازمند عزم ملی

    بهسازی و توسعه راه‌های روستایی ، تسریع در ارتقای کیفی راه‌ها و شریان‌های اصلی و رسیدگی به مشکلات این بخش به ویژه حوزه حمل نقل جاده ای بسیار مهم و از دغدغه‌های پروژه های عمرانی سازمان می باشد .

    |

    توسعه خدمات دانش بنیان و داده محور و استفاده از فناوری های روز راهکار تقویت حوزه حمل و نقل مسافر

    توسعه خدمات دانش بنیان و داده محور و استفاده از فناوری های روز راهکار تقویت حوزه حمل و نقل مسافر

    از پانزدهم تیر ماه سال ۹۷ که سامانه توزیع لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی راه اندازی شد تا به امروز سه میلیون و ۱۴۶ هزار حلقه لاستیک به کشور وارد شده و در مجموع ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار حلقه آن در قالب حواله توزیع شده که سهم استان لرستان در مجموع ۱۱۱هزار و در ۱۸ ماهه ۸۸ هزار حلقه بوده است .

    |

    نظرات کاربران