در حال بارگذاری ...
  • افتتاح راه‌آهن ارومیه و تشکیل راه‌آهن منطقه‌ای آذربایجان

    هرچند هنوز عده‌ای در اینکه سهم راه‌آهن می‌تواند در حمل‌ونقل بار و مسافر در ایران به سه برابر وضع موجود افزایش یابد تردید دارند ، لیکن ، من بر این باور بودم و هستم که نه تنها این‌کار شدنی است که چاره‌ای جز این نداریم .

    امروز بسیار خوشحالم که خطِّ‌آهن به ارومیه رسید و به‌طور رسمی توسط رییس جمهور محترم افتتاح شد . پیش از آنکه به نکته‌ای که می‌خواهم طرح کنم بپردازم ضروری می‌دانم به تمام همکاران عزیزِ پیشینم در شرکت ساخت که مسئولیت اصلی احداث را برعهده داشتند و هم‌چنین همکاران خوبم در وزارت‌ راه‌ و شهرسازی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و باز همچنین تمام کارگران ، مهندسان سخت‌کوش و شرکت‌های مهندسان مشاور طراح و ناظر و شرکت‌های پیمانکاری توانمند که درگیر طراحی و اجرای این پروژه مهم بودند خداقوت و خسته نباشید بگویم . به مردم آذربایجان غربی و نمایندگان محترم آنان در مجلس شورای اسلامی که با جدیت پی‌گیری اجرای آن بودند نیز تبریک و سپاس دارم . امید که هرروز شاهد آبادانی گوشه‌ای از ایران عزیز باشیم .

    هرچند هنوز عده‌ای در اینکه سهم راه‌آهن می‌تواند در حمل‌ونقل بار و مسافر در ایران به سه برابر وضع موجود افزایش یابد تردید دارند ، لیکن ، من بر این باور بودم و هستم که نه تنها این‌کار شدنی است که چاره‌ای جز این نداریم . یک بدیل اساسی برای عبور از خودرومحوری در توسعه شهری و برون شهری ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهبهود وضعت محیط زیست قطعا توسعه‌ی خطِّ‌آهن سبک و سنگین است .

    لازمه‌ی اینکه راه‌‌آهن انتخاب اول مردمان در عادت حمل‌ونقلیِ روزانه‌‌شان در سفرهای شخصی و یا ارسالِ کالا گردد ، این است که امکان دسترسی همگان به شبکه فراهم آید . هم‌چنین ضروری است که سطح خدمت‌دهی راه‌آهن به‌قدری گسترش یابد که امکان پاسخگویی به نیازهای روزانه‌ی حمل‌ونقلی مردم را داشته باشد . با توجه به گستردگیِ جغرافیای ایران ، من راه‌کار را در ایجاد راه‌آهن‌های منطقه‌ای در ایران می‌دیدم . اولین منطقه که در ذهن من شکل گرفت آذربایجان بود و این موضوع را در چند نوبت به مجمع نمایندگان محترم آذربایجان‌ها و اردبیل متذکر شدم . پروژه‌هایی هم که در وزارتخانه پی‌گرفتم بر همین اساس بود .

     

    عباس آخوندی - ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۷




    مطالب مرتبط

    افتتاح پروژه‌های بهسازی محورهای آسیب دیده از سیل فروردین ۹۸ با حضور رییس‌جمهور

    افتتاح پروژه‌های بهسازی محورهای آسیب دیده از سیل فروردین ۹۸ با حضور رییس‌جمهور

    طی ۴۰۰ روز کاری در سال گذشته و جاری ، روزانه ۴۱۰۰ تن آسفالت برای ساخت و ترمیم جاده های آسیب دیده با بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات راهداری به کار رفت ، همچنین روزانه ۲۱ متر پل ساخته شد و هم اکنون ۱۴۵۰ متر پل بزرگ را در دست ساخت قرار دارد .

    |

    نظرات کاربران