در حال بارگذاری ...

تشریح اقدامات انجام شده در بخش روسازی خط‌ آهن مهاباد - ارومیه

خوشبختانه نیاز‌های فاز اول بهره‌برداری برای خرید مایحتاج این بخش به‌موقع تأمین و آماده بهره‌برداری شد . اگر چه در مجموع اعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد تومان برای انجام عملیات روسازی خط هزینه شده است اما ارزش سرمایه‌گذاری انجام‌شده در صورت محاسبه به‌روز بیش از ۲ برابر خواهد بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست اداره کل ساخت روسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از ثبت رکورد نصب مدرن‌ترین سینی دوار کشور در کمتر از سه ماه خبر داد و گفت : سینی دوار با هدف ایجاد قابلیت چرخش و تغییر جهت لکوموتیو با سرعت ۰.۸ دور بر دقیقه با قطر ۳۰ متر و ظرفیت لکوموتیو تا ۲۵۰ تن با دقتی بر حسب میلی‌متر در مسیر راه‌آهن مهاباد - ارومیه نصب شد و این خط هم‌اکنون آماده نصب است .

مهدی صید گر با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش روسازی خط‌ آهن مهاباد - ارومیه اظهار داشت : مجموع ریل‌گذاری در عملیات روسازی راه‌آهن مهاباد - ارومیه شامل ۹۷ کیلومتر در مسیر و ۱۳ کیلومتر در قالب خطوط ایستگاهی می‌شود . برای این حجم از ریل‌گذاری بیش از ۱۳ هزار تن ریل با پروفیل ۶۰E۱ و گرید R۲۶۰ مصرف شده است .

سرپرست اداره کل ساخت روسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به اقلام مصرفی در روسازی این خط ریلی بیان داشت : در عملیات روسازی راه‌آهن مهاباد - ارومیه ۱۸۳ هزار عدد تراورس بتنی، ۳۶۵ هزار پابند ، ۲۶۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بالاست ، ۴۰ دستگاه سوزن استفاده شده است .

صید گر در خصوص احجام بخش علائم و ارتباطات خط نیز گفت : در فاز اول سیستم ارتباطات ، کابل گذاری فیبر نوری به طول ۹۵ کیلومتر، ۵ دستگاه دکل‌ مخابراتی خود ایستا و ۵ دستگاه بیسیم‌ ثابت ایستگاهی نصب شده است .

وی اجرا و نصب سینی دوار با قطر ۳۰ متر و ظرفیت لکوموتیو ۲۵۰ تن در کمتر از سه ماه را یک رکورد جدید عنوان کرد و گفت : سینی دوار با هدف ایجاد قابلیت چرخش و تغییر جهت لکوموتیو با سرعت ۰.۸ دور بر دقیقه نصب شد که قابلیت ارتقا و به‌روزرسانی دارد .

سرپرست اداره کل ساخت روسازی با اشاره به همکاری دولت ، وزارت راه و شهرسازی ، شرکت ساخت و توسعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رفع مشکلات اجرای روسازی راه‌آهن مهاباد - ارومیه تصریح کرد : خوشبختانه نیاز‌های فاز اول بهره‌برداری برای خرید مایحتاج این بخش به‌موقع تأمین و آماده بهره‌برداری شد . اگر چه در مجموع اعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد تومان برای انجام عملیات روسازی خط هزینه شده است اما ارزش سرمایه‌گذاری انجام‌شده در صورت محاسبه به‌روز بیش از ۲ برابر خواهد بود .

وی با اشاره دوام ادوات و تجهیزات به کار رفته در این طرح ملی گفت : ریل‌ و پابندها بر اساس استاندارد‌های جهانی و نشریات سازمان برنامه‌وبودجه اجرا انتخاب می‌شوند اما فرایند نگهداری از خط یکسری اقدامات دائمی است که از روز اول به خاطر مباحث مربوطه به ایمنی سیر و حرکت ناوگان سنگین ریلی باید مستمر باشد . لذا در اویل دوره بهره‌برداری فرایند تثبیت خط باید انجام شود .

سرپرست اداره کل ساخت روسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خاطرنشان کرد : راه‌آهن مهاباد - ارومیه با در نظر گرفتن اجرای کامل رلواژهای سه‌گانه ، جوشکاری و نصب تابلوهای ثابت خطی جزو معدود محورهای ریلی است که هم‌زمان با افتتاح به‌طور کامل انجام‌شده است .




مطالب مرتبط

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

|

این طرح هفت کیلومتر مسیر مرکز استان ایلام به شهرستان سیروان را کوتاه می کند .

|

نظرات کاربران