در حال بارگذاری ...
  • برگزاری مانور پدافند غیرعامل به منظور محک زدن آمادگی فرودگاه تبریز در زمان قطع برق

    پس از پایان رزمایش ، مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی و معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور میزان آمادگی و تاب‎آوری فرودگاه تبریز در مواقع وقوع بحران را قابل قبول و مثبت ارزیابی کردند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مانور پدافند غیرعامل به منظور محک زدن آمادگی فرودگاه تبریز برای ارائه خدمت در زمان قطع برق برگزار شد .

    سناریوی فرضی مانور مذکور قطع کامل برق فرودگاه و قطعی همزمان سیستم صدور کارت مسافر و چک بار شرکت‎های هواپیمایی بود که با حضور علیرضا کریمی ، مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی ، محمدعلی آقاهادی ، نماینده معاونت زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور ، داود اجتهادی ، سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و مسئولان فرودگاه برگزار شد و طی آن میزان تاب‎آوری فرودگاه تبریز در حوزه انرژی ارزیابی شد .

    در طول این مانور مسئولان پدافند غیرعامل با حضور در نقاط مختلف فرودگاه مانند تجهیزات تأمین برق اضطراری (دیزل ژنراتورهای فرودگاه) ، برج مراقبت پرواز ، اداره مهندسی ارتباطات و ناوبری ، اداره مخابرات هواپیمایی و فناوری اطلاعات و همچنین ترمینال‎های فرودگاه به تشریح دستورالعمل‎های مرتبط برای کارکنان و مسئولان پرداختند و توجیهات لازم برای رویارویی با شرایط بحرانی را ارائه کردند .

    پس از پایان رزمایش ، مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی و معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور میزان آمادگی و تاب‎آوری فرودگاه تبریز در مواقع وقوع بحران را قابل قبول و مثبت ارزیابی کردند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل که به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با حضور مقامات لشگری و کشوری در مرکز ...

    |

    مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت ، پایش و ارزیابی‌های موردنظر ، همچنین ارتقاء ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است .

    |

    توسعه فرهنگ "هوانوردی عمومی" از مهم ترین رویکردهای اداره فرودگاه های استان است که در همین راستا هم اکنون "شرکت درنا آسمان" نیز در حوزه آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و انجام پروازهای تفریحی در فرودگاه تبریز فعالیت می کند .

    |

    شهرهای مختلف کشور ترکیه از جمله استانبول ، آدانا ، آنکارا ، دنیزلی ، کایسری و مقاصدی مانند بغداد و دبی در مسیرهای خارجی و شهرهای مشهد مقدس ، جزیره کیش ، شیراز و تهران جزو پرتقاضا ترین مسیرهای داخلی فرودگاه تبریز در ایام نوروز هستند .

    |

    در قسمت نخست این مانور با اقدامات خرابکارانه برای اختلال در سامانه فروش بلیط شناور ، متصدیان سامانه امکان ثبت و فروش بلیط را نداشته و باعث هرج و مرج و شلوغی در سالن مسافری می‌شوند .

    |

    نظرات کاربران