در حال بارگذاری ...
  • تسریع عملیات روکش آسفالت در راه‌های روستایی کشور

    غیر قابل قبول است که پس از این همه سال که بر توسعه شبکه ریلی تمرکز شده ، قطار محدودیت دارد . مردم منطقه‌ای که قطار از آن عبور می‌کند ، باید بتوانند از قطار استفاده کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نمایندگان استان کرمان برنامه‌های این وزارتخانه برای حل مشکل توزیع نامتوازن بودجه ، ایمنی راه‌ها ، محدودیت قطار و مسکن در استان کرمان و کشور را تشریح کرد .

    محمد اسلامی در جلسه‌ای با نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی این استان که در محل استانداری کرمان برگزار شد ، به بررسی مشکلات مربوط به راه و شهرسازی این استان پرداخت .

    اسلامی در این جلسه ضمن تبریک به دکتر فدایی ، استاندار کرمان به علت انتخاب به این سمت گفت : مشکلات عمده کرمان را می‌توان به تخصیص نامتوازن اعتبارات ، کمبود ایمنی راه‌ها ، محدودیت شهرهای کوچک در استفاده از راه‌آهن و مشکل مسکن تقسیم کرد .

    وی با اشاره به اینکه منابع محدود موجود باید عادلانه و متوازن توزیع شود ، افزود : منابع محدود است ، تقاضا هم زیاد است . اما اعتبارات موجود باید درست توزیع شود . برای اینکار یک کارگروه تشکیل شده است ، این کار گروه باید متوازن سازی و متناسب سازی تخصیص اعتبارات را انجام دهد و با اطمینان اینکار انجام خواهد شد ، به طوریکه قبل از نهایی شدن بودجه ۹۸ هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد .

    این عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه بحث ایمنی و سلامت جانی مردم باید مورد اهمیت ویژه قرار بگیرد ، گفت : ایمن سازی مناطق حادثه خیز باید به سرعت انجام شود .

    وی با اعلام اینکه روکش آسفالت در راه‌های روستایی تسریع خواهد شد ، ادامه داد : باید دقت شود که کار فنی با کیفیت انجام شود . آسفالت ، شرایط محیطی ، شرایط حمل ، پخش ، کوبش ، دمای آسفالت و ... استاندارد مشخص را دارد و باید بر درستی آن نظارت شود تا آسفالت به سرعت مستهلک نشود . اینکه آسفالت رود مستهلک می‌شود غیر قابل قبول است .

    اسلامی در مورد محدودیت ظرفیت راه‌آهن برای استفاده  ساکنان شهرهای کوچک در مسیر ریل نیز گفت : غیر قابل قبول است که پس از این همه سال که بر توسعه شبکه ریلی تمرکز شده ، قطار محدودیت دارد . مردم منطقه‌ای که قطار از آن عبور می‌کند ، باید بتوانند از قطار استفاده کنند . باید با برنامه ریزی صحیح کاری کرد که مردم تمام مناطق در مسیر راه آهن بتوانند از قطار استفاده کنند و کسی به علت پر بودن ظرفیت قطار از استفاده از آن باز نماند . امروز عصر دیجیتال است و به راحتی می‌توان به صورت الکترونیکی این برنامه ریزی را انجام داد . این حداقل خدمتی است که می‌توان به مردم ارائه کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در دومین سفر رییس جمهور و هیأت دولت به استان البرز ، با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ پروژه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۵۵ پروژه راهداری با اعتبار ۳۷ هزار میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد . ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری از ۲۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در مسیر فسا به داراب خبر داد و با اشاره به شناسایی ۱۰۰ نقطه ...

    |

    مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

    |

    با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت ، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی ، مشارکت مردمی امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها را شاهد خواهیم بود .

    |

    نظرات کاربران