در حال بارگذاری ...
  • خریداری و فراهم شدن مقدمات لازم برای نصب سامانه DVOR در ۷ فرودگاه کشور

    عمر مفید دستگاه های کمک ناوبری ۱۵ سال است و توانسته ایم با تعمیر سامانه ها عمر مفید و کارایی آنها را افزایش دهیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره مهندسی تجهیزات ناوبری از خریداری و فراهم شدن مقدمات لازم برای نصب سامانه DVOR در فرودگاه های ایلام ، شیراز ، کرمان ، سیرجان ، ارومیه ، بندرلنگه و ابوموسی خبر داد .

    حسین کریمی فرد با اعلام این خبر عنوان کرد : وظیفه اصلی اداره مهندسی تجهیزات ناوبری ، پشتیبانی تعمیر ، نگهداری ، نصب و راه اندازی سامانه های کمک ناوبری و نیز تهیه مشخصات فنی سیستم های مورد نیاز (SOW) ، بررسی طرح های ارسالی شرکت ها ، اعلام نیاز برای خرید تجهیزات کمک ناوبری مورد نیاز فرودگاه ها و نیز همکاری تنگاتنگ با مرکز وارسی پرواز است .

    رییس اداره مهندسی تجهیزات ناوبری با اشاره به اینکه اکنون ۲۲۰ دستگاه کمک ناوبری در بیش از ۸۰ سایت فعال است ، گفت : سامانه ILS فرودگاه ساری در حال نصب است و خریداری و انجام کارهای مقدماتی نصب این سامانه در شش فرودگاه دیگر شامل مشهد ، امام خمینی(ره)، اهواز ، رشت ، بندرعباس و باند ۲۹ راست مهرآباد انجام شده است . همچنین در حال نوسازی DME سایت DVOR تقی قنبر بیرجند و DME سایت DVOR فرودگاه کرمانشاه هستیم .

    کریمی فرد در معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در اداره مهندسی تجهیزات ناوبری طی یک سال اخیر گفت : در این راستا می توان به نصب سامانه VOR فرودگاه شاهرود ، نصب سامانه DVOR فرودگاه های گرگان و رشت ، نصب ILS فرودگاه های یزد و گرگان و نیز تعمیر بردهای اساسی ILS ده فرودگاه ، تعمیر DME پانزده فرودگاه ، تعمیر برد DVOR پنج فرودگاه و تعمیر VOR هشت فرودگاه در شرایط تحریم اشاره کرد .

    وی با اشاره به تحقق صرفه جویی ۱۹۰ هزار یورویی با تعمیر اساسی بردهای سامانه های کمک ناوبری افزود : عمر مفید دستگاه های کمک ناوبری ۱۵ سال است و توانسته ایم با تعمیر سامانه ها عمر مفید و کارایی آنها را افزایش دهیم .

    کریمی فرد همچنین با اشاره به بازسازی اساسی DVOR فرودگاه ایلام گفت : توانستیم این سامانه را پس از سانحه حریق در فاصله زمانی اندکی بازسازی اساسی و عملیاتی کنیم .

    رییس اداره مهندسی تجهیزات ناوبری افزود : خوشبختانه با وجود کمبود نیروی انسانی توانسته ایم با همت و تلاش در حوزه های نصب ، تعمیر و نگهداری سامانه های کمک ناوبری به صرفه جویی ارزی بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو برسیم .




    مطالب مرتبط

    ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ ۵۸۸۰ مترمربع با اعتبار ۲۹۰۰ میلیارد ریال (به قیمت روز) از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها برای پذیرش همزمان ۶۰۰ مسافر آماده بهره‌برداری است . همچنین بهسازی دیوار حفاظتی و معابر ورودی ترمینال و درب آهنی با اعتبار ۹۰۰۰ میلیارد ریال و ...

    |

    حدود ۵۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی برای محوطه سازی فرودگاه شهدای ایلام برآورد شده که اکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ ۵هزار و ۸۸۰ متر مربع با اعتبار ۲ هزار ۹۰۰ میلیارد ریال (به قیمت روز) از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها برای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افتتاح طرح توسعه فرودگاه ایلام با حضور رئیس جمهوری در اسفندماه و طرح ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در روز شنبه هفتم بهمن ماه با صدور اطلاعیه‌های پروازی نسبت به وضعیت پروازها در برخی از ...

    |

    نظرات کاربران