در حال بارگذاری ...
  • کاهش زمان و هزینه روند صادرات و واردات

    بر اساس مجموعه اقدامات انجام شده از جمله یکپارچه سازی روند گمرکی ، جایگاه ایران در نماگر تجارت فرامرزی بهتر شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک گفت : علت صعود ۴۵ پله‌ای ایران در نماگر تجارت فرامرزی ، کاهش زمان و هزینه روند صادرات و واردات است .

    حسین کاخکی افزود : اقداماتی که در سال های اخیر در بهبود روند ورود و خروج گمرکی انجام شده ، باعث شده تا بانک جهانی رتبه ایران را ارتقا دهد .

    وی با اشاره به گزارش اخیر بانک جهانی گفت : بر اساس گزارش سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی ، رتبه ایران در نماگر تجارت فرامرزی نسبت به سال گذشته صعود ۴۵ پله ای داشته است .

    مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک افزود : زمان و هزینه روند صادرات و واردات ، معیار بانک جهانی در این رتبه بندی است . بانک جهانی بر اساس برخی شاخص ها و نظر سنجی از فعالان اقتصادی و تجاری ، رتبه بندی نماگر تجارت فرامرزی را انجام می دهد . اقدامات گمرک جمهوری اسلامی ایران در الکترونیکی کردن فرایندهای مربوط به تجارت فرامرزی ، در ارتقای نماگر تجارت فرامرزی ایران ، موثر بوده است .

    کاخکی گفت : همچنین راه اندازی سیستم جامع یکپارچه ترخیص گمرکی و دستیابی به یک سیستم پنجره واحد در ارتقای رتبه ایران نقش ویژه و اساسی داشته است .

    همچنین بهنام امیری سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت : بر اساس مجموعه اقدامات انجام شده از جمله یکپارچه سازی روند گمرکی ، جایگاه ایران در نماگر تجارت فرامرزی بهتر شده است .

    امیری با اشاره به صعود ۴۵ رتبه ای ایران گفت : با توجه به اقدامات انجام شده ، رتبه ایران خیلی بهتر از رتبه اعلامی بانک جهانی است . گزارش بانک جهانی مربوط به سال گذشته است و در سال جاری ، اقدامات زیادی در تسهیل صاردات و واردات انجام شده است . در سال جاری به فرایند تجاری کشور افزوده شده و زمان و هزینه روند صادرات و واردات، به طور چشمگیری کاهش یافته است .

    وی افزود : با روند کنترل سیستمی و به کارگیری تجهیزات پیشرفته کنترلی می توانیم این جایگاه را ارتقا دهیم . با بهبود سیستم اطلاعاتی و تعامل با­ همه ­ذینفعان و سازمان ها در حوزه فرایند واردات و صادرات ، می توانیم زمان و هزینه را کاهش دهیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : گمرکات در تمام جهان فصل الخطاب مرزها است و باید این جایگاه به گمرک برگردد ...

    |

    در حال حاضر پنجره واحد تجارت فرامرزی ما با چند کشور از جمله روسیه شکل گرفته و ما باید با تمام کشورهای همسایه برای ترانزیت پنجره واحد داشته باشیم در جهت سرعت صادرات ، واردات و مسائل ترانزیت . همچنین امیدواریم که گمرک الکترونیک بتواند برقرار شود و با راهداری هماهنگی برقرار باشد ...

    |

    نظرات کاربران