در حال بارگذاری ...
  • آشنایی سفرای ۱۰ کشور عضو اکو با ظرفیت های گردشگری ریلی ایران

    نشست شورای نمایندگان دائم اکو با هدف تقویت مناسبات اقتصادی ، توسعه مسائل زیربنایی و ترانزیتی و تبیین جایگاه این خطه شمال کشور برای اعضای این سازمان ایجاد شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سفرای ۱۰ کشور عضو اکو ، برای شرکت در دویست و سی و چهارمین نشست نمایندگان دائم این سازمان با یک رام قطار گردشگری از تهران به ساری رفتند .

    این سفر به میزبانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شد تا شرکت کنندگان در بین راه از ایستگاه راه آهن فیروزکوه ، پل ورسک و ایستگاه شیرگاه بازدیدکنند .

    با این روش حاضران با جاذبه‌های گردشگری ریلی و مسیر ریلی شمال آشنا شدند تا در آینده نزدیک از ظرفیت های گردشگری ریلی ایران برای جذب گردشگران این کشورها بهره گیری شود .

    همچنین در حاشیه این رویداد، سفرای اکو از بندر امیر آباد نیز دیدار داشتند تا با ظرفیت های حمل و نقل ترکیبی ریلی و بندری ایران نیز بیشتر آشنا شوند .

    گفتنی است نشست شورای نمایندگان دائم اکو با هدف تقویت مناسبات اقتصادی ، توسعه مسائل زیربنایی و ترانزیتی و تبیین جایگاه این خطه شمال کشور برای اعضای این سازمان ایجاد شده است .

    سازمان اکو دارای تشکیلات مختلف از جمله نشست سران ، شورای وزیران ، شورای نمایندگان دائم و شورای برنامه ریزی منطقه‌ای است .

    در نشست دو روزه نمایندگان سازمان همکاری اقتصادی اکو در ساری ، دبیرکل ، اعضای دبیرخانه اکو ، مدیران ارشد وزارت امور خارجه و رجا و هیئت‌هایی از کشورهای افغانستان ، آذربایجان ، قزاقستان ، جمهوری اسلامی ایران ، قرقیزستان ، پاکستان ، تاجیکستان ، ترکیه ، ترکمنستان و ازبکستان حضور دارند .




    مطالب مرتبط

    بیشترین تعداد تماس‌های مسافرین درباره موجودی ، ساعت حرکت قطارهای بین‌شهری و ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای بوده و تعداد ۷۹۱ تماس (حدود ۲ درصد از کل تماس‌های تلفنی) به درخواست‌های ثبت شده اختصاص پیدا کرده است .

    |

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    نظرات کاربران