در حال بارگذاری ...

اعزام قطارهای فوق‌العاده مشهد مقدس در ایستگاه راه آهن تهران از امروز

یک گیت خاص برای مسافران مشهد در ایستگاه تهران اختصاص‌یافته تا زائران دارای بلیت قطار مشهد به سهولت از آن تردد کنند همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس‌راه آهن نیروهای این ارگان برای مدت اعزام و پذیرش زائران به‌صورت اما ده باش درآمده‌اند تا موضوعات امنیتی و انتظامی مسافران به‌صورت ویژه تأمین شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه‌آهن تهران با اشاره به تمهیدات ارائه‌شده شبکه ریلی پایتخت برای زائران امام رئوف در دهه پایانی ماه صفر گفت : اعزام قطارهای فوق‌العاده مشهد مقدس ایستگاه تهران از فردا آغاز خواهد شد .

عابدین هادی نژاد با تأکید بر اینکه مقدمات سفر ریلی زائران امام رضا (ع) برای ایام پایان صفر تدارک دیده‌ شده است تصریح کرد : آنچه از خدمات و امکاناتی که باید از سوی راه‌آهن تهران به زائران این ایام ارائه شود پیش‌بینی‌شده است و به‌صورت کامل به زائران ارائه خواهد شد .

وی با بیان اینکه اقدامات و خدمات ارائه‌شده به زائران امام رئوف همانند خدمات ارائه‌شده به زائران اربعین خواهد بود تصریح کرد : یک گیت خاص برای مسافران مشهد در ایستگاه تهران اختصاص‌یافته تا زائران دارای بلیت قطار مشهد به سهولت از آن تردد کنند همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس‌راه آهن نیروهای این ارگان برای مدت اعزام و پذیرش زائران به‌صورت اما ده باش درآمده‌اند تا موضوعات امنیتی و انتظامی مسافران به‌صورت ویژه تأمین شود .

هادی نژاد زمان آغاز اعزام قطارهای فوق‌العاده مشهد مقدس را از سه شنبه ۱۵ آبان ماه عنوان کرد و افزود : از فردا و برنامه ویژه سفر ریلی به حرم رضوی آغاز می‌شود و تا شنبه این حالت ویژه در راه آهن تهران ادامه خواهد داشت .

وی با تأکید بر اینکه ۱۴ رام قطار مسافری ویژه رفت و بازگشت به مقصد مشهد مقدس برای ایام پایانی سفر پیش‌بینی‌شده است اظهار داشت : تمامی قطارهای عبوری از تهران در مسیر مشهد مقدس (مانند زنجان - مشهد یا کرمانشاه - مشهد و ...) به‌صورت عادی و معمول به خاطر وجود مسیر کمربندی این قطارها وارد تهران نمی‌شوند اما از فردا به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که تمامی این قطارها چه ویژه و چه برنامه‌ای به ایستگاه تهران واردشده و در صورت داشت صندلی خالی اقدام به مسافر گیری کنند . با احتساب این اقدام قطارهای مسیر مشهد مقدس به ۲۶ رام در ایام پایان سفر افزایش خواهند یافت .

مدیرکل راه‌آهن تهران با اعلام رسمی پایان خدمت‌رسانی به زائران اربعین نیز تصریح کرد : علاوه بر قطارهای ویژه و برنامه‌ای مسیر جنوب برای اعزام و پذیرش زائران اربعین یک قطار دیگر نیز به‌منظور سهولت در جابه‌جایی در ایام بازگشت به‌قطار های موجود افزوده‌شده که با توجه به پایان بازگشت زوار اربعین مسیرهای پیش‌بینی‌شده به حالت عادی بازگشتند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

|

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

|

نظرات کاربران