در حال بارگذاری ...

عدم فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه استانبول مغایر با توافق ایران و ترکیه

در شرایط کنونی حجم پروازهای هواپیماهای ایرانی به ترکیه بسیار بالا است ، حال رویکرد جدید شرکت های ترکیه ای بر میزان پروازهای ایرلاین ها به ترکیه تأثیر می گذارد که قطعا در صورت بروز این مسئله ، تأثیر به سزایی در بحث گردشگری و اقتصاد این کشور خواهد داشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت : عدم فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه استانبول ، مغایر با توافق همکاری ها و روابط دو کشور است .

علیم یارمحمدی با انتقاد از رویکرد غیرقانونی شرکت های ترکیه در عدم فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه استانبول ، گفت : این اقدام شرکت های ترکیه ای مغایر با حسن همکاری ها و روابط دو کشور است ، زیرا دو کشور منافع اقتصادی بسیاری برای هم دارند و قطعا این دست اقدام بر این مسائل اثر سوء خواهد گذاشت .

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : اقدام شرکت های ترکیه ای در عدم فروش سوخت به ایرلاین های ایرانی ، مغایر با توافق های دو کشور است ، بر اساس موافقتنامه های امضا شده میان دو کشور ، دستگاه های مربوطه موظف به تأمین تجهیزات و مسائل مورد نیاز ایرلاین ها هستند ، از این رو شرکت های ترکیه ای باید نسبت به تأمین سوخت هواپیماهای ایرانی اقدام می کردند .

وی تصریح کرد : به نظر من که علت توقف فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی ، ترس شرکت های ترکیه ای از آغاز تحریم ها است ، این در حالی است که طبق گفته مقامات ترکیه ای ، این کشور جزء کشورهای معاف از تحریم های آمریکا علیه ایران قرار گرفته است ، از این رو رویکرد و اقدامات شرکت های این کشور غیرقابل قبول است . مقامات ترکیه ای بارها از آغاز کارشکنی آمریکایی ها در بحث برجام اعلام کردند که به تحریم های آمریکا تن نمی دهند ، حال سوال اینجاست که چرا شرکت های ترکیه با وجود باقی ماندن چند روز از آغاز تحریم ها، عملا به سیاست آمریکا تن داده اند .

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد : در شرایط کنونی حجم پروازهای هواپیماهای ایرانی به ترکیه بسیار بالا است ، حال رویکرد جدید شرکت های ترکیه ای بر میزان پروازهای ایرلاین ها به ترکیه تأثیر می گذارد که قطعا در صورت بروز این مسئله ، تأثیر به سزایی در بحث گردشگری و اقتصاد این کشور خواهد داشت .

وی گفت : ما همواره خواهان روابط حسنه و رو به توسعه با کشور ترکیه بوده ایم و این مسئله بارها ثابت شده است ، اما قطعا با توجه به حجم معاملات و تبادلات اقتصادی دو کشور ، اگر قرار باشد که ایران در این حوزه دچار ضرر و آسیب شود ، به طور حتم جمهوری اسلامی گزینه های بسیاری را در این حوزه روی میز دارد . دولت و مقامات ترکیه باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات ایرلاین ها ایرانی در تأمین سوخت هواپیما صورت دهند ، زیرا رفع این مشکلات در توسعه روابط و همکاری های تجاری تأثیرگذار است .




مطالب مرتبط

         

|

در دانش مالی و اقتصادی پایداری ، جریان درآمدی اصل اولیه حیات یک فعالیت اقتصادی است . این بدین معناست که اگر در طراحی یک کریدور ملاحظه‌ جدی پایداری درآمد اجزای دخیل در آن در نظر گرفته نشود ، کلیت کریدور ریسکی بوده و بخش خصوصی امکان حضور حداکثری در آن را نخواهد داشت .

|

بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ ، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد ، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا ، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است .

|

ایران می تواند با بهره گیری مدبرانه از ساحل ، پسکرانه و جزایر متعدد و متنوع خود، در آبهای پیرامونی خلیج فارس دریای عمان و دریای خزر و با حضور مؤثر در فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آنها - به عنوان یک پیشران و محور توسعه - جایگاه شایسته‌ای در منطقه و جهان برای خود احراز ...

|

قطعا اتصال دو شهر سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه ضمن ایجاد امید آفرینی در جامعه نشان خواهد داد که دولت سیزدهم به تعهدی که به مردم شریف سیستان و بلوچستان برای توسعه زیر ساخت‌ها داده بعد از یک وقفه تاریخی پایبند است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .

|

نظرات کاربران