در حال بارگذاری ...
  • ایجاد کارگروه مشترک میان راه‌آهن و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت

    راه آهن جزء اولین دستگاههای کشور است که ظرفیت ماده ۱۲ را بخوبی شناخته و در روزهای اول تصویب آن در سال ۹۳ با کار کارشناسی و تشکیل جلسات بسیار مفصل در سطوح مختلف موفق به اخذ مصوبه ۷۵ میلیارد دلاری از محل این قانون از شورای اقتصاد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۷.۵ میلیارد دلار اعتبار مصوب از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید با مرتفع شدن مشکلات اجرایی و نظر بسیار مساعد مدیران سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به کمک بخش ریلی می‌آید .

    سعید رسولی عضو هیات مدیره راه آهن کشور با بیان این مطلب در دیدار با ساسان کاظمی نژاد مدیر بخش حمل و نقل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت گفت : کار گروهی مشترک میان راه آهن و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت برای شناسایی ظرفیت های مختلف در حوزه ریلی برای بهره مندی از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید ایجاد می‌شود .

    او که همراه با مدیر بخش حمل و نقل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از قسمتهای مختلف ایستگاه راه آهن تهران و مسیر حومه ای تهران - کرج و ایستگاه راه آهن کرج دیدار داشت ، ادامه داد : این موضوع در نشست حاشیه ‌ای این بازدید مطرح شد و راهکارهای عملیاتی شدن بهره گیری از ظرفیت‌های ماده ۱۲ رفع موانع تولید در همه شقوق توسعه ریلی اعم از زیربنا و شبکه و ناوگان و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    رسولی ، ماده ۱۲ را شکل توسعه یافته بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ عنوان و تشریح کرد : در ماده ۱۲ به کلیه دستگاه های اجرایی اجازه داده تا از سرمایه گذاری در اقداماتی که موجب هر نوع صرفه جویی انرژی و افزایش بهره وری شود، حمایت و از محل قرارداد اصل سود سرمایه گذاری را به سرمایه گذار بازگردانند . راه آهن جزء اولین دستگاههای کشور است که ظرفیت ماده ۱۲ را بخوبی شناخته و در روزهای اول تصویب آن در سال ۹۳ با کار کارشناسی و تشکیل جلسات بسیار مفصل در سطوح مختلف موفق به اخذ مصوبه ۷/۵ میلیارد دلاری از محل این قانون از شورای اقتصاد شد .

    رسولی با بیان اینکه موضوع صرفه جویی سوخت در مصوبه سال۹۳ شورای اقتصاد به عنوان موضوع اصلی در توسعه حمل و نقل ریلی مطرح شده است ، گفت : دراین بازدید مقرر شد در ۳ حوزه زیر ساخت و زیربنا ، ناوگان ( باری – مسافری ) و کشش از این ظرفیت استفاده شود .

     

     

    عضو هیات مدیره راه آهن مخاطب ماده ۱۲ را بخش خصوصی و تعاونی دانست و افزود : این قانون به نفع بخش غیر دولتی است و مورد استقبال این بخش قرار گرفته است .

    وی با یادآوری اینکه در گذشته بروز برخی از اشکالات در مسیر اجرای این قانون موجب ایجاد تردید در برخی فعالان بخش خصوصی شد ، اضافه کرد : امضا و عملیاتی شدن ۳ قرارداد تا یکشنبه هفته جاری ، مقدمه ای برای استفاده از ظرفیت هفت و نیم میلیارد دلاری مصوبه شورای اقتصاد است و این امر موجب امیدواری مجدد بخش خصوصی برای استفاده از این قانون شده است .

    وی با اشاره به اینکه به دنبال این سفر، مدیر حمل و نقل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت دستور کار جدیدی برای همکاران محترم خودشان مبنی بر بررسی ظرفیتهای مختلف موجود در استفاده از صرفه جویی حاصل از حمل و نقل ریلی تعریف کردند و برای انجام این مهم مقرر شد کارشناسان و متخصصین شرکت راه آهن و انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی در قالب کار گروهی کارشناسی همکاری و مشارکت کنند ، اضافه کرد : بر این اساس میزان صرفه جویی سوختی که با انتقال بار و مسافر به ریل یا اصلاح تقاطع های شبکه ریلی با جاده و هر اقدام دیگر که موجب کاهش مصرف سوخت و اتلاف انرژی شود، برای برخورداری از مزایای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید شناسایی خواهد شد .

    رسولی با یادآوری اینکه این مطالعات قبلاً البته نه بصورت جامع در راه آهن صورت گرفته ، گفت : اگر از منظر سازمان بهینه سازی مصرف سوخت این بررسی صورت گیرد، کار جدید و ارزشمندی خواهد بود که می تواند در آینده دستور کار دولت قرار گیرد .

    سعید رسولی با اشاره به دیدار ساسان کاظمی نژاد مدیر بهینه سازی مصرف سوخت در بخش حمل و نقل از ایستگاه راه آهن تهران و اقدامات انجام شده در محور حومه ای تهران – کرج و ایستگاه کرج ، گفت : پیشنهادات مدیر بهینه سازی مصرف سوخت در بخش حمل و نقل بسیار امیدوارکننده و مبین افق های جدیدی در حمل و نقل ریلی است.

    رسولی همچنین از زحمات و تلاشهای صورت گرفته و در دست اقدام همکاران ارجمند شرکت راه آهن در بخشهای مختلف و شرکتهای غیر دولتی ذیربط در عملیاتی کردن استفاده از این ظرفیت قانونی تشکر و قدردانی بعمل آورد .

     

     

    حمایت سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از ۳ محور ریلی

    ساسان کاظمی نژاد مدیر بخش حمل و نقل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت هم با تاکید بر اقدامات موثر راه آهن برای استفاده عموم ، به ویژه قشر محروم از خدمات ریلی گفت : راه آهن با احداث خطوط زیر سطحی علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت و کوتاه کردن مسیر به حرکت روان ترافیک جاده ای و شهری کمک کرده است .

    وی با اشاره به اهمیت ویژه حمل و نقل ریلی کشور ، گفت : این اهمیت موجب شده است تا از ۲۰ میلیارد دلار پروژه های صنعت نفت ، ۷.۵ میلیارد دلار آن به پروژه های بخش ریلی اختصاص داده شود .

    کاظمی نژاد با اشاره به اینکه ۳ محور توسعه زیر ساخت ، تهیه نیروی محرکه و کشش و توسعه ناوگان باری و مسافری مورد توجه و حمایت سازمان بهینه سازی مصرف سوخت قرار دارد ، افزود : از راه آهن انتظار داریم تا از ظرفیت های بزرگ ماده ۱۲ قانون توسعه نهایت استفاده را کند .

    وی با بیان مزیت های مختلف راه آهن از جمله ایمنی و مقرون به صرفه بودن سفر ریلی ، اضافه کرد : در حال حاضر به دلایل مختلف استقبال از سفر ریلی در میان اکثر افراد جامعه افزایش یافته که ضرورت حمایت از حمل و نقل ریلی را دو چندان می‌کند.

    مدیر بهینه سازی مصرف سوخت در بخش حمل و نقل ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای بهره برداری ازظرفیت های ماده۱۲ قانون توسعه دربخش ریلی ، گفت : این امر موجب خواهد شد تا برای دریافت امکانات بیشتر به دنبال مصوبات تازه در شورای اقتصاد باشیم .

    کاظمی نژاد با بیان اینکه علاوه بر ظرفیت ۷.۵ میلیارد دلاری ماده ۱۲ قانون توسعه ، ظرفیت های دیگری نیز در این قانون برای توسعه بخش ریلی وجوددارد ، افزود : در تازه ترین اقدام در این زمینه ، علاوه بر مصوبات قبلی ، یکشنبه گذشته خرید ۵۰ واگن را در این چارچوب مصوب کردیم . به عنوان یک شهروند انتظار دارم که بخش مسافری توسعه یابد تا ظرفیت های حمل و نقل ریلی بیشتر آشکار شود .

    مدیر بهینه سازی مصرف سوخت در بخش حمل و نقل تاکید کرد : مردم ایران استحقاق استفاده از بهترین خدمات را دارند و هر کس در هر مسئولیتی باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیرد .




    مطالب مرتبط

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    بر اساس حکم قطعی دادگاه تجدید نظر که پس از دو سال از بازداشت و بازجویی اولیه صادر شده است ، مدیر رشوه گیرنده به انفصال دائم از خدمات دولتی ، رد مال ، جزای نقدی و زندان محکوم شده است . همچنین شرکت راه آهن علاوه بر پیگیری و برخورد با خاطیان ، با اجرای برنامه انضباط مالی و استفاده از ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، به اطلاع هموطنان گرامی می رساند ، طبق قوانین و مقررات ، کلیه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیط مطابق با نام و نام ...

    |

    از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه این بود که حدود یک سوم از ۲۷ هزار واگن باری در سیر با شیر بسته و بدون ترمز حرکت می‌کرد که امروز بعد از ده‌ها سال و با بررسی ۶ ماهه و با یک اقدام انقلابی ، در آبان و آذر حدود ۸ هزار واگن مجهز به سیستم ترمز شدند و هیچ قطاری با واگن باری بدون ...

    |

    نظرات کاربران