در حال بارگذاری ...

کتاب آسفالت با استخوان بندی سنگدانه ای

 

 

 

نام لاتین : Stone Mastic Asphalt (SMA)

 

مقدمه

 

تردد ایمن و روان ، از اهداف مهم و اصلی تمام سازمان ها و نهادهای ساخت و نگهداری راه می باشد و یکی از اقدامات مهم در دستیابی به این هدف ، ایجاد سطحی مناسب بر روی راه ها با هدف کاهش تعمیر و نگهداری روسازی می باشد . امروزه برای افزایش طول عمر راه ها و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری راه هی آسفالتی ، از روکش های آسفالتی با ماندگاری بالا استفاده می شود . علی رغم اینکه این نوع آسفالت ها دارای هزینه اجرای اولیه بیشتری نسبت به آسفالت معمولی می باشند ، ولی به دلیل افزایش طول عمر و کاهش هزینه های تعمیر و نگهدار ، کاملا اقتصادی هستند . به همین دلیل در کشورهای توسعه یافته ، تقریبا تمام روکش آسفالت معابر اصلی و مهم ، از این نوع آسفالت ها می باشند .

 

 

 

 

 

فهرست متون کتاب

 

فصل ۱ : مفهوم آسفالت با استخوان بندی سنگدانه ای SMA

فصل ۲ : ساختار سنگدانه های درشت مخلوط SMA

فصل ۳ : ملات ماستیک

فصل ۴ : الیاف پایدارکننده (نگهدارنده قیر)

فصل ۵ : ملزومات و شرایط مربوط به مواد مخلوط SMA

فصل ۶ : طراحی مخلوط SMA

فصل ۷ : مروری بر روش های طراحی مخلوط SMA

فصل ۸ : تحلیل ها و آزمایشات آزمایشگاهی

فصل ۹ : تولید مخلوط SMA

فصل ۱۰ : حمل و نقل و اجرای SMA

فصل ۱۱ : مشکلات (خرابی ها)

 

ترجمه ، تالیف و تدوین : دکتر احمد گلی خوراسگانی  -  مهندس عباس نیلفروشان

 

ناشر : موسسه انتشاراتی مشق شب

 

 

 




مطالب مرتبط

مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون‌ راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از آسفالت ریزی ۵۲۲ کیلومتر از راه های آذربایجان شرقی ...

|

با مساعد شدن شرایط آب و هوایی پروژه های شهرستان با جدیت دنبال خواهد شد تا درصد بهره مندی مردم ورزقان بیش از پیش افزایش یابد .

|

با تکمیل آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در استان بوشهر ، شاخص آسفالت راه‌های روستایی در است استان به ۹۸ درصد رسید که از متوسط کشوری ۱۵ درصد بالاتر است .

|

با عملکرد امسال بیش از ٨ هزار خانوار در استان از نعمت آسفالت برخوردار شدند و تلاش برای آسفالت ریزی سایر جاده‌های روستایی نیز ادامه دارد .

|

نظرات کاربران