در حال بارگذاری ...
  • تلاش برای افتتاح پروژه راه‌آهن قزوین - رشت تا قبل از فصل زمستان

    در حال حاضر عملیات زیرسازی این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی است و طی ۱۰ روز آینده احداث تقاطع هم‌سطح برای اتصال ریل در منطقه لاکان به اتمام خواهد رسید . همچنین در بخش روسازی عملیات رلواژ اول به اتمام رسیده و هم‌اکنون رلواژ دوم مسیر در دست اقدام قرار دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی از آمادگی صد در صد برای افتتاح راه‌آهن مراغه - ارومیه بعد از ایام سوگواری اربعین حسینی خبر داد و گفت : پروژه‌های ریلی قزوین - رشت و میانه - بستان‌آباد در اولویت‌های بعدی برای بهره‌برداری قرار دارند .

    خیراله خادمی به تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های ریلی مراغه - ارومیه ، ‌قزوین - رشت و میانه - بستان آباد پرداخت .

    وی در ابتدا از آماده بودن کامل راه‌آهن مراغه - ارومیه برای افتتاح و بهره‌برداری خبر داد و گفت : با تلاش همکاران و اهتمام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و پیمانکاران و مشاوران پروژه و همکاری و همراهی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و نیز اهتمام مسئولین استان ، این پروژه طبق برنامه در مهرماه آماده بهره‌برداری شد اما با توجه به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و اربعین مراسم افتتاح پروژه در آینده نزدیک با حضور رئیس‌جمهوری برگزار خواهد شد .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن قزوین - رشت نیز گفت : در حال حاضر عملیات زیرسازی این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی است و طی ۱۰ روز آینده احداث تقاطع هم‌سطح برای اتصال ریل در منطقه لاکان به اتمام خواهد رسید . همچنین در بخش روسازی عملیات رلواژ اول به اتمام رسیده و هم‌اکنون رلواژ دوم مسیر در دست اقدام قرار دارد . ایستگاه‌های امام‌زاده هاشم ، لوشان و کوهین حدود ۹۸ درصد و ساختمان اصلی ایستگاه رشت از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی برخوردار است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه ۸ درصد باقیمانده به اتمام برسد .

    خادمی خاطرنشان کرد : پس از راه‌آهن مراغه - ارومیه ، راه‌آهن قزوین - رشت در برنامه افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد و تمام تلاش خود را برای آماده‌سازی این پروژه قبل از فصل زمستان به کار بسته‌ایم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت بعدی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در بخش ریلی را تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن میانه - بستان آباد عنوان کرد و گفت : پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی این پروژه به ۱۰۰ درصد رسیده و روسازی ۱۱۰ کیلومتر از طول ۱۳۰ کیلومتری مسیر تکمیل شده است .

     وی با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه‌وبودجه می‌توان شاهد بهره‌برداری از پروژه قبل از پایان سال بود ، تصریح کرد : طبق توافق قبلی باید ۴۵۰ میلیارد تومان برای توسعه این محور تا محدوده شهری ائل گولی تأمین شود که از این مبلغ باید ۱۵۰ میلیارد تومان برای احداث عرشه پل‌های بزرگ به‌صورت نقدی تخصیص یابد . البته رئیس سازمان برنامه‌وبودجه دستور تأمین اعتبار مبلغ ۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه را صادر کرده است امیدواریم هر چه سریع‌تر نسبت به تخصیص مبلغ جهت تسریع در عملیات اجرایی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ابلاغ شود .




    مطالب مرتبط

    افتتاح بزرگراه گناوه - دیلم با حضور وزیر راه و شهرسازی

    افتتاح بزرگراه گناوه - دیلم با حضور وزیر راه و شهرسازی

    توسعه و آبادانی زیرساخت های حیاتی و بالابردن سطح ایمنی در نقل و انتقالات کشور ، سهولت در حمل و نقل و جابه جایی، کاهش تصادف جاده ای، اشتغال زایی و جذب نیروی کار در منطقه ، سهولت ارتباط شهرستان های بوشهر ، دشتستان ، گناوه ، دیلم و اهواز از عمده اهداف اجرای این پروژه است .

    |

    صندوق توسعه حمل‌ونقل بزرگترین دستاورد بودجه سال ۹۸

    صندوق توسعه حمل‌ونقل بزرگترین دستاورد بودجه سال ۹۸

    انجام مصوبات سفر مقام معظم رهبری ، اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهوری ،‌ تکمیل طرح‌های قابل بهره‌برداری در سال ۹۸ ،‌ تکمیل طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد ، تمامی طرح‌های فارغ از ۴ بند فوق و طرح‌های مستمر که ماهیت دائمی دارند ، مجموع تکالیف ما در سال ۹۸ است .

    |

    تجهیز کلیه آزادراه‌های کشور به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض تا تیرماه سال آینده

    تجهیز کلیه آزادراه‌های کشور به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض تا تیرماه سال آینده

    این طرح با ایجاد مکانیزم جامعی برای تجمیع اطلاعات ، مغایرت‌گیری وضعیت دریافت نقدی با میزان تردد و... منجر به ارایه گزارش‌های دقیق می‌شود و دولت و شرکت‌های سرمایه‌گذار می‌توانند به توافق جامعی در این خصوص دست یابند .

    |

    اجرایی شدن پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در آینده نزدیک

    اجرایی شدن پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در آینده نزدیک

    متأسفانه نظام توزیع اعتبارات و فنی اجرایی کشور درگیر موضوع بودجه است و تا زمانی که بودجه مصوب تخصیص نیابد پروژه‌ها اجرایی نمی‌شود درحالی‌که در کشورهای دیگر اگر یک قرارداد پیمانی بسته می‌شود منابع موردنیاز پروژه توسط بانک تأمین‌شده و دولت یا پیمانکار با بانک تسویه‌حساب ...

    |

    کسب نشان پنج ستاره لیاقت و ارزش آفرینی ملی توسط شرکت ساخت و توسعه

    کسب نشان پنج ستاره لیاقت و ارزش آفرینی ملی توسط شرکت ساخت و توسعه

    شرکت ساخت و توسعه در میان بیش از ۱۰۰ دستگاه دولتی و خصوصی به دلیل همگام بودن برنامه‌ها در راستای تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده ، تولید ثروت ، بهره‌وری ، کارآفرینی ، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد موفق به کسب نشان پنج ستاره لیاقت و ارزش آفرینی ملی شد .

    |

    نظرات کاربران