در حال بارگذاری ...
  • تلاش برای افتتاح پروژه راه‌آهن قزوین - رشت تا قبل از فصل زمستان

    در حال حاضر عملیات زیرسازی این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی است و طی ۱۰ روز آینده احداث تقاطع هم‌سطح برای اتصال ریل در منطقه لاکان به اتمام خواهد رسید . همچنین در بخش روسازی عملیات رلواژ اول به اتمام رسیده و هم‌اکنون رلواژ دوم مسیر در دست اقدام قرار دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی از آمادگی صد در صد برای افتتاح راه‌آهن مراغه - ارومیه بعد از ایام سوگواری اربعین حسینی خبر داد و گفت : پروژه‌های ریلی قزوین - رشت و میانه - بستان‌آباد در اولویت‌های بعدی برای بهره‌برداری قرار دارند .

    خیراله خادمی به تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های ریلی مراغه - ارومیه ، ‌قزوین - رشت و میانه - بستان آباد پرداخت .

    وی در ابتدا از آماده بودن کامل راه‌آهن مراغه - ارومیه برای افتتاح و بهره‌برداری خبر داد و گفت : با تلاش همکاران و اهتمام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و پیمانکاران و مشاوران پروژه و همکاری و همراهی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و نیز اهتمام مسئولین استان ، این پروژه طبق برنامه در مهرماه آماده بهره‌برداری شد اما با توجه به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و اربعین مراسم افتتاح پروژه در آینده نزدیک با حضور رئیس‌جمهوری برگزار خواهد شد .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن قزوین - رشت نیز گفت : در حال حاضر عملیات زیرسازی این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی است و طی ۱۰ روز آینده احداث تقاطع هم‌سطح برای اتصال ریل در منطقه لاکان به اتمام خواهد رسید . همچنین در بخش روسازی عملیات رلواژ اول به اتمام رسیده و هم‌اکنون رلواژ دوم مسیر در دست اقدام قرار دارد . ایستگاه‌های امام‌زاده هاشم ، لوشان و کوهین حدود ۹۸ درصد و ساختمان اصلی ایستگاه رشت از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی برخوردار است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه ۸ درصد باقیمانده به اتمام برسد .

    خادمی خاطرنشان کرد : پس از راه‌آهن مراغه - ارومیه ، راه‌آهن قزوین - رشت در برنامه افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد و تمام تلاش خود را برای آماده‌سازی این پروژه قبل از فصل زمستان به کار بسته‌ایم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت بعدی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در بخش ریلی را تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن میانه - بستان آباد عنوان کرد و گفت : پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی این پروژه به ۱۰۰ درصد رسیده و روسازی ۱۱۰ کیلومتر از طول ۱۳۰ کیلومتری مسیر تکمیل شده است .

     وی با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه‌وبودجه می‌توان شاهد بهره‌برداری از پروژه قبل از پایان سال بود ، تصریح کرد : طبق توافق قبلی باید ۴۵۰ میلیارد تومان برای توسعه این محور تا محدوده شهری ائل گولی تأمین شود که از این مبلغ باید ۱۵۰ میلیارد تومان برای احداث عرشه پل‌های بزرگ به‌صورت نقدی تخصیص یابد . البته رئیس سازمان برنامه‌وبودجه دستور تأمین اعتبار مبلغ ۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه را صادر کرده است امیدواریم هر چه سریع‌تر نسبت به تخصیص مبلغ جهت تسریع در عملیات اجرایی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ابلاغ شود .




    مطالب مرتبط

    تسهیل ارسال کالاهای اساسی از مرکز به شمال غرب کشور با افتتاح راه‌آهن مراغه - ارومیه

    تسهیل ارسال کالاهای اساسی از مرکز به شمال غرب کشور با افتتاح راه‌آهن مراغه - ارومیه

    با بهره‌برداری از این خط ، صرفه‌جویی سالانه ۵ میلیون لیتر سوخت معادل ۵۰ میلیارد ریال، ۱۲۰ میلیارد ریالی به دلیل کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی و ۳۰ میلیارد ریال در تخریب محیط‌زیست ناشی از انتشار آلاینده‌ها حاصل خواهد شد .

    |

    افزایش ۴۰۰ برابری قیمت قیر از سال ۱۳۸۰ تاکنون

    افزایش ۴۰۰ برابری قیمت قیر از سال ۱۳۸۰ تاکنون

    باید روش‌های طراحی و مهندسی راه تغییر یافته و روش‌های دیگری همچون کاهش مصرف قیر و تغییر اختلاط‌ها بازمهندسی شده و به کار گرفته شوند زیرا با توجه به منابع مالی اندک این مسئله یکی از ضروریات امروزه است .

    |

    انعقاد قرارداد تدوین الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی

    انعقاد قرارداد تدوین الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی

    با توجه به الزامات قانونی منجمله ماده ۵۸ احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مبنی بر ضرورت رعایت اصول پدافند غیرعامل در مطالعه ، طراحی و اجرای پروژه های جدید و در دست اقدام ؛ تبادل موافقتنامه جهت انجام ملاحظات پدافند غیرعامل در ۱۴ پروژه آزادراه ، ۱۳ پروژه راه و ۷ پروژه راه آهن ...

    |

    نیاز به اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل قطعه ۳ آزادراه ارومیه - تبریز

    نیاز به اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل قطعه ۳ آزادراه ارومیه - تبریز

    احداث این قطعه به طول ۱۷ کیلومتر باعث کاهش ۱۲ کیلومتری طول مسیر فعلی می‌شود و علاوه بر ارتقای سطح سرویس جاده نامناسب کناری دو دستگاه تونل هرکدام به طول ۲۴۰۰ متر در این مسیر ساخته خواهد شد . برای تکمیل این قطعه ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است .

    |

    نظرات کاربران