در حال بارگذاری ...
  • تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به هاب منطقه با گسترش ترانزیت

    به موازات ساخت ترمینال سلام باید سرمایه‌گذاری‌های مکمل برای توسعه هوانوردی در این مجموعه نیز شروع می شد . وقتی می‌توان حجم جابجایی مسافر را افزایش داد که پروازهای کانکشن وجود داشته باشد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) باید با گسترش ترانزیت به هاب منطقه تبدیل شود ، گفت : باید با پایبندی به زمان‌بندی اجرای پروژه‌‎ها ، از فرصت سوزی جلوگیری شود .

    محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نخستین بازدید خود از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) باید نگینی در منطقه باشد و پسوند "فرودگاهی" فلسفه وجودی این مجموعه است . در این بزرگترین مجموعه فرودگاهی ، تحقق سهم مسافر و بار در شهر فرودگاهی بر پایه حمل و نقل ترکیبی با محوریت حمل و نقل هوایی باید نصب العین قرار بگیرد و نباید در تحقق اهداف آن درنگ کرد .

    اسلامی با اشاره به اهمیت پایبندی به زمانبندی‌ها در تحقق اهداف گفت : اهداف فرودگاه نباید پلکانی و تدریجی محقق شود چرا که به فرموده مولا علی (ع) فرصت‌ها همچون ابر بهاری می‌گذرند . اهداف کیفی و کمی باید در یک زمان‌بندی مشخص به نتیجه برسند . حرکت تدریجی به معنی از دست دادن فرصت‌ها است . مدل‌های مالی برای سرمایه‌گذاری باید از طریق جذب سرمایه‌ها به روش‌های مختلف اعم از BLT، BOT، BOO یا EPCF پیش گرفته شود تا به تحقق اهداف منجر شود .

    ایجاد منطقه آزاد نباید موجب ازدحام شود

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم جذب سرمایه در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : جذب سرمایه گذار نیز باید به گونهای باشد تا کلیه اهداف طی زمان بندی های صورت گرفته محقق شود تا شاهد شکل گیری یک هاب قدرتمند مسافر و بار در فرودگاه امام (ره) باشیم و توانمندی پیشرفت را روزافزون کنیم .

    اسلامی با یادآوری دستاوردهای آخوندی در سمت وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : از نگاه ژرف او و معماری صورت گرفته برای ایجاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تشکر می‌کنم و افتخار می‌کنم چنین تفکری در این مجموعه پایه گذاری شده است. مهم است که این ایده‌ها عملی شود .

    وی در خصوص مزیت های منطقه آزاد در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : وجود منطقه آزاد می تواند به گسترش رفت و آمدها و افزایش پروازها کمک شایانی کند و موجب توسعه بخش هوانوردی باشد . اما بارگذاری که اینجا صورت می‌گیرد نباید موجب ازدحام شود . این مجموعه باید یک اتوبان ویژه نیز داشته باشد که بتواند مسافران را سریع به مرکز شهر هدایت کند . این مسیر باید حول محور اقتصاد یک منطقه‌ که تمرکز بر حمل‌ونقل ترکیبی با محوریت هوانوردی دارد ، ایجاد شود .

     

     

    ضرورت گسترش پروازهای ترانزیت

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت گسترش پروازهای ترانزیت در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : به موازات ساخت ترمینال سلام باید سرمایه‌گذاری‌های مکمل برای توسعه هوانوردی در این مجموعه نیز شروع می شد . وقتی می‌توان حجم جابجایی مسافر را افزایش داد که پروازهای کانکشن وجود داشته باشد . اگر حجم ترانزیت افزایش یابد می‌توان به رشد مورد نظر دست یافت . حجم ترانزیت نیز با داشتن برنامه‌های پابرجا ، مداوم و باکیفیت و برخورداری از خدمات جامع و مکمل افزایش می‌یابد .

    اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی برایآغاز پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت : اتصال پروازهای داخلی به ترمینال یک کار ارزنده‌ای است که باید صورت بگیرد و همزمان با افزایش زیرساخت‌ها باید سطح خدمات نیز افزایش یابد . دولت ارائه کننده خدمات نیست بلکه باید با شناسایی محرک های اقتصادی را شناسایی کرده و فرصت آفرینی کند ، که بخش خصوصی با استفاده از این فرصت‌ها بتواند نقش خود را در توسعه ایفا کند .

    اهمیت استفاده از نقدینگی موجود در جامعه برای انجام پروژه‌ها

    وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت جذب نفدینگی موجود در کشور برای اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و گفت : نقدینگی قابل ملاحظه‌ای در اختیار جامعه است و با استفاده از آن می‌توان پروژه‌های بزرگی در کشور اجرا کرد . مهم است که مزیت‌های این پروژه‌ها شناسایی و معرفی شود تا بتوان بهترین سرمایه‌گذاران را انتخاب کرد . سرمایه‌گذاران باید بتوانند بتوانند در زمان‌بندی‌های مقرر اهداف را دنبال کنند و ما بتوانیم شاهد شکل‌گیری یک هاب قدرتمند مسافری و باری در منطقه باشیم . منطقه آزاد در این مجموعه کسب و کارهایی را به وجود می‌آورد که حول محور شهر فرودگاهی خواهد بود و می‌تواند مزیت‌هایی را ایجاد کند که به رونق رفت‌وآمد و توسعه هووانوردی به معنای کامل کلمه منجر شود .

    وی در نهایت با تشکر از دست‌اندرکاران پروژه‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : در هر مقطعی از تاریخ باید از زحمات پیشینیان تشکر کرد و مراقب بود که برای آیندگان تصمیم نادرست گرفته نشود تا آن‌ها بتوانند همواره در مدار رشد و تعالی حرکت کنند و مانعی بر سر راه آن‌ها نباشد .




    مطالب مرتبط

    افتتاح بزرگراه گناوه - دیلم با حضور وزیر راه و شهرسازی

    افتتاح بزرگراه گناوه - دیلم با حضور وزیر راه و شهرسازی

    توسعه و آبادانی زیرساخت های حیاتی و بالابردن سطح ایمنی در نقل و انتقالات کشور ، سهولت در حمل و نقل و جابه جایی، کاهش تصادف جاده ای، اشتغال زایی و جذب نیروی کار در منطقه ، سهولت ارتباط شهرستان های بوشهر ، دشتستان ، گناوه ، دیلم و اهواز از عمده اهداف اجرای این پروژه است .

    |

    ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی در کشور با ریل پایه کردن بنادر

    ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی در کشور با ریل پایه کردن بنادر

    شرکت‌های گوناگونی که امروز در بندر فعال هستند ، هم در حوزه انبارداری و نقل و انتقال بار و هم در حوزه ایجاد ظرفیت فرآوری فعالیت می کنند . امروز از فرآوری دانه‌های روغنی بازدید کردم. این فعالیت‌ها از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند تولید بار داشته باشند و با ایجاد ارزش افزوده ...

    |

    بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری و عمرانی در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)

    بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری و عمرانی در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)

    در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) بهره برداری از ۴ پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش ۶۳۴ میلیارد ریال و عملیات اجرایی ۳ پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی و یک پروژه سرمایه ای با اعتبارات دولتی جمعا به ارزش ۶۴۱۰ میلیارد ریال آغاز شود .

    |

    نظرات کاربران