در حال بارگذاری ...
  • الزام استفاده از صندلی کودک خودرو در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی

    این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح و در آنجا نیز از دستگاه‌های مختلف دعوت و نقطه نظرها گرفته شد . در حقیقت نظر مثبت این بود که صندلی کودک در خودرو باید اجباری شود و با توجه به وزن و سن کودک انواع مختلفی نیز بایستی داشته باشد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور گفت : طرح «الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو» که به صورت لایحه به دولت فرستاده شده ، در حال بررسی در مجلس است .

    پوریا محمدیان یزدی با بیان اینکه طرح الزام استفاده از صندلی کودک خودرو ابتدا به ساکن در جلسات کمیسیون ایمنی راه مطرح و در کمیته‌های تخصصی آنها بررسی شد ، اظهار کرد : با وجود این بررسی‌ها اما متوجه شدیم در دنیا به موضوع استفاده از صندلی کودک در خودرو پرداخته شده است و این موضوع را به عنوان یکی از الزامات قانونی کنترل می کنند . در حقیقت مانند الزام بستن کمربند ، استفاده از صندلی کودک نیز در دنیا اجباری است .

    وی ادامه داد : پس از آن از دستگاه‌های مختلف پیشنهاداتی مطرح شد و در کمیته‌های آنان نیز این موضوع نهایی و در نهایت به عنوان مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها به دولت ارجاع شد ؛ زیرا باید در قالب یک لایحه ارسال می شد . این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح و در آنجا نیز از دستگاه‌های مختلف دعوت و نقطه نظرها گرفته شد . در حقیقت نظر مثبت این بود که صندلی کودک در خودرو باید اجباری شود و با توجه به وزن و سن کودک انواع مختلفی نیز بایستی داشته باشد .

    محمدیان در ادامه تصریح کرد : تصمیم برآن شد به دلیل وجود جزییات بسیار ابتدا کلیات این طرح در مجلس مصوب شود و پس از آن جزییات این طرح در آیین نامه اجرایی که بعدا مصوب هیأت وزیران می شود، مشخص گردد . در حقیقت برای اینکه این موضوع کامل شود آن را به عنوان اصلاح یک ماده از قانون رسیدگی به تخلفات لحاظ کردیم و برای مجلس فرستادیم که در حال حاضر به مجلس رفته و درحال بررسی در کمیسیون‌های تخصصی است .




    مطالب مرتبط

    با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد وسایل نقلیه در راه های استان قزوین ، شناسایی ، ایمن‌ سازی و حذف نقاط پرتصادف این محورها در جهت افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح رانندگی همواره مورد توجه است .

    |

    با توجه به مخاطرات بار بیش از ظرفیت مجاز در کاهش ایمنی تردد و خسارت به جاده‌ها ، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ از ابتدای سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در کمیسیون ایمنی راه‌های استان از آماده باش راهداران استان برای اجرای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در دومین نشست هم اندیشی دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌های ...

    |

    نظرات کاربران