در حال بارگذاری ...
  • نجات سرنشینان یک شناور در نزدیکی جزیره خارگ

    با توجه به اعلام اضطرار شناور مذکور راس ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح مبنی بر اینکه به گل زدند و با توجه به امکان غرق شدن شناور نیاز به امداد و نجات دارند ، بلافاصله نیرو‌های پایگاه جستجو و نجات دریایی خارگ با شناور ناجی ۲۰ ، برای کمک به این شناور اعزام شدند و هر هشت سرنشین آن را ساعت ۶:۳۰ دقیقه نجات دادند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نجات سرنشینان یک شناور در نزدیکی جزیره خارگ و نجات شش سرنشین شناوری دیگر در نزدیکی دیر خبر داد .

    سیاوش ارجمندزاده از نجات سرنشینان یک شناور در نزدیکی جزیره خارگ خبر داد و اظهار داشت : این شناور با نام «سیاوش ۳» ، با هشت ملوان از کشور کویت به سمت بوشهر در حرکت بود که صبح امروز در نزدیکی جزیره خارگ به گل زد و متوقف شد .

    سیاوش ارجمندزاده در ادامه بیان داشت : با توجه به اعلام اضطرار شناور مذکور راس ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح مبنی بر اینکه به گل زدند و با توجه به امکان غرق شدن شناور نیاز به امداد و نجات دارند ، بلافاصله نیرو‌های پایگاه جستجو و نجات دریایی خارگ با شناور ناجی ۲۰ ، برای کمک به این شناور اعزام شدند و هر هشت سرنشین آن را ساعت ۶:۳۰ دقیقه نجات دادند .

    وی با اشاره به اینکه بعد از نجات سرنشینان آنها را به مرکز اسکان جستجوی دریایی کشور در جزیره خارگ انتقال و اسکان دادند اظهار داشت : این مرکز نخستین و تنها مرکز اسکان جستجو و نجات دریایی کشور است که با توجه به موقعیت جزیره خارگ در این محل تدارک دیده شده است .

    مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد : در بخشی دیگر از اقدامات جستجو دریایی امروز ، عملیات امداد و نجات موتور لنج باری که از دوبی به سوی بندر ریگ در حال حرکت بود در نزدیکی بندر دیر دچار اضطرار شد که این شناور به همراه شش خدمه آن از خطر غرق شدن ، نجات یافت . با اقدام به موقع شناور عملیاتی ناجی ۲ عملیات امداد و نجات موتور لنج باری و شش خدمه آن از خطر غرق شدن، با موفقیت انجام شد .

    ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود : در پی اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز جستجو و نجات دریایی دیر مبنی بر آبگرفتگی ، هماهنگی لازم بعمل آمد و ناجی ۲ به منطقه اعزام شد . پس از رسیدن ناجی ۲ به موقعیت ، علاوه بر نجات خدمه ، به جهت نجات شناور از غرق شدن ، پمپ تخلیه آب را به موتورلنج مضطر تحویل داده شد و پس از اطمینان از کنترل آبگرفتگی ، شناور و سرنشینان را به اسکله بندر دیر همراهی نمود .

    مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد : به کلیه دریانوردان عزیز توصیه می‌شود ضمن بررسی وضعیت اماده به کاری تجهیزات ایمنی روی شناورهای خود، به گزارش های هواشناسی خصوصا در این ایام و پیش بینی های مرتبط اداره کل هواشناسی استان توجه کنند و در شرایط جوی نامساعد از ترددهای دریایی غیرضروری به‌ویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی اجتناب نمایند .




    مطالب مرتبط

    ۴.۲ کیلومتر جاده مجتمع بندری نگین نیز آماده بهره برداری شده و بزودی آیین افتتاح آن انجام می شود و تا کیلومتر هفت جاده نیز تا شهریورماه آماده افتتاح خواهد شد .

    |

    با حجم قابل توجه کالاهای ورودی به بنادر استان بوشهر می طلبد با خروج کالاهای رسوبی سنواتی فرصت برای رونق و درآمدزایی بنادر استان بوشهر انجام شود . خدمات رسانی شایسته به تجار و صاحبان کالا در گرو فضای کامل برای انبار و بارانداز است که با ترخیص کالاهای رسوبی این مهم بخوبی محقق ...

    |

    در سال ۱۴۰۲ همچنین ۲۷۱ هزار و ۱۶۶ نفر مسافر در بنادر استان جابجا شد که در این شاخص نسبت به سال ماقبل آن رشد ۸.۷ درصدی حاصل شده است . در سال گذشته متوسط شناورهای ورودی و خروجی در بنادر استان ۷ هزار و ۴۰۰ فروند بود که از این شمار حدود پنج هزار شناور زیر یک هزار تن بوده است .

    |

    بدنه این شناور فلزی از جنس آلومینیوم ، طول آن ۲۰ متر و سرعت آن ۴۰ گره دریایی است . این شناور تا پیش از راه‌اندازی ایستگاه لاور ساحلی در بندر بوشهر و در صورت نیاز در سایر بنادر استان بتناسب نیاز عملیاتی استقرار خواهد یافت .

    |

    بر اساس آمارهای دریافتی از بنادر تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از خدمات گردشگری دریایی بنادر استان استفاده کردند . با توجه به پیش بینی تمامی تدابیر لازم انتظار می‌رود هموطنان و بویژه هم استانی در قالب طرح گردشگری دریایی روزهای خوش و خاطره‌انگیزی در سواحل استان سپری کنند .

    |

    نظرات کاربران