در حال بارگذاری ...

واگذاری اپراتوری بندر چابهار به شرکتی هندی طی دو هفته آینده

شرکت IPGL برای تجهیزات و اپراتوری بندر چابهار سرمایه‌گذاری کرده است ضمن آنکه با آغاز به کار این موافقتنامه تلاش شده است تا از ظرفیت سه کشور برای صادرات کالا به اقیانوس هند استفاده شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب که به واسطه توافقنامه چابهار از ظرفیت ایران ، هند و افغانستان برای صادرات کالا به هند استفاده خواهد شد از واگذاری اپراتوری بندر چابهار طی دو هفته آتی به هند خبر داد .

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز اول آبان ماه در حاشیه نشست شورای هماهنگی موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه ایران ، هند و افغانستان (موافقنامه چابهار) در جمع خبرنگاران ، اعلام کرد : موافقتنامه تزانزیتی حمل و نقل دریایی ایران ، هند و افغانستان در سال ۹۵ با حضور روسای جمهوری دو کشور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند به  امضا رسید .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد : این موافقتنامه در سال ۹۶ در مجلس تصویب و در سال جاری از سوی هیات دولت ابلاغ شد . همچنین بر اساس ماده ۹ این موافقتنامه باید شورای هماهنگی تشکیل می‌شد که امروز اول آبان ماه شاهد تشکیل اولین شورای هماهنگی در این خصوص هستیم و دومین نشست نیز طی ۲ ماه‌ آینده برگزار می‌شود .

راستاد با تاکید بر این مطلب که نقش سه کشور ایران ، هند و افغانستان در موافقتنامه چابهار بسیار حائز اهمیت است ، افزود : موافقت‌نامه به بهبود روابط تجاری سه کشور کمک کرده و کشتیرانی سه کشور نیز از طریق بندر چابهار انجام می‌شود . شرکت IPGL برای تجهیزات و اپراتوری بندر چابهار سرمایه‌گذاری کرده است ضمن آنکه با آغاز به کار این موافقتنامه تلاش شده است تا از ظرفیت سه کشور برای صادرات کالا به اقیانوس هند استفاده شود .

وی اعلام کرد : طی دو هفته آینده شاهد امضای قرارداد رسمی بهره‌برداری از بندر چابهار از سوی شرکت IPGL هند خواهیم بود . ما در ایران به دنبال جذب سهم بیشتری از بار هند به مقصد چابهار هستیم تا مزیت رقابت بندر چابهار و کریدور شمال به جنوب با امضای موافقت نامه ارتقا یابد .

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برای رفع مشکلات بانکی دو کشور ایران و هند برای بهره برداری از قرارداد چابهار چه تمهیداتی را در نظر گرفته است ؟ ، گفت : کشور هند ضمانت نامه بانکی حُسن اجرای تعهدات بانکی را به ایران ارائه کرده است .




مطالب مرتبط

مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان ، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد . سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار ، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده ...

|

انبارداری و نگهداری کالا در بنادر بخش حساسی از خدمات لجستیک بندری محسوب می شود، لذا ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانبندی پروژه و با کمترین تاخیر انجام شود تا بتوان در کنار سایر پروژه‌ها در قالب زنجیره لجستیک بندر چابهار مورد بهره گیری قرار گیرد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : در سال گذشته ، حدود یک میلیون تن کالای معدنی و ساختمانی از مبدأ بندر چابهار ...

|

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

نظرات کاربران