در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت قابل توجه در پروژه توسعه و بهسازی اپرون فرودگاه تبریز

    مقدمات لازم جهت اجرای بتن ریزی فراهم شده است که بلافاصله بر روی لایه اساس تثبیتی انجام خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی از پیشرفت قابل توجه پروژه توسعه و بهسازی اپرون فرودگاه تبریز خبر داد .

    مصطفی صفایی گفت : پروژه توسعه و بهسازی اپرون بتنی و تاکسی وی های ارتباطی فرودگاه تبریز با اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در حال اجرا است که با اتمام آن ظرفیت پذیرش پارکینگ هواپیمای فرودگاه تبریز به بیش از دو برابر افزایش می یابد .

    وی افزود : پیشرفت فیزیکی این پروژه تاکنون حدود ۳۰ درصد بوده است و اقداماتی از قبیل اتمام لایه زیر اساس در اپرون غربی به مساحت ۴۴۹۱۲ مترمربع و در تاکسی ارتباطی و Turn Pad به مساحت ۸۶۲۵ مترمربع ، لایه اساس در اپرون غربی به مساحت ۲۲۰۰۰ مترمربع و همچنین لایه تثبیتی CTB به مساحت ۷۰۴۰ مترمربع در حال انجام است .

    صفایی همچنین گفت : مقدمات لازم جهت اجرای بتن ریزی فراهم شده است که بلافاصله بر روی لایه اساس تثبیتی انجام خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    توسعه فرهنگ "هوانوردی عمومی" از مهم ترین رویکردهای اداره فرودگاه های استان است که در همین راستا هم اکنون "شرکت درنا آسمان" نیز در حوزه آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و انجام پروازهای تفریحی در فرودگاه تبریز فعالیت می کند .

    |

    شهرهای مختلف کشور ترکیه از جمله استانبول ، آدانا ، آنکارا ، دنیزلی ، کایسری و مقاصدی مانند بغداد و دبی در مسیرهای خارجی و شهرهای مشهد مقدس ، جزیره کیش ، شیراز و تهران جزو پرتقاضا ترین مسیرهای داخلی فرودگاه تبریز در ایام نوروز هستند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ روز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲، برای نخستین بار در تاریخ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، رزمایش زیستی به‌ ...

    |

    این اقدام با هماهنگی و صدور دستورالعمل‌های مربوطه توسط معاونت عملیات هوانوردی و همچنین نظارت و راهبری معاونت عملیات فرودگاهی اداره کل فرودگاه های استان آذربایجانشرقی مطابق استانداردهای EASA صورت گرفت .

    |

    در این تمرین تجهیزات کامل شامل ۱۰ دستگاه خودرو از جمله خودروی برف روب ، دستگاه فرچه ، دستگاه برف خور ، دستگاه مایع پاش ، دستگاه اوره پاش و خودروهای ناظر از ابتدا تا انتهای باند و با آرایش مخصوص مانور دادند .

    |

    نظرات کاربران