در حال بارگذاری ...
  • فرودگاه مهرآباد رتبه هشتم اعزام و پذیرش مسافر در میان فرودگاه‎های خاورمیانه و قاره آفریقا

    در شاخص نشست و برخاست هواپیما ، فرودگاه مهرآباد با نشست و برخاست بیش از ۱۴۲ هزار فروند هواپیما در جایگاه نهم ، فرودگاه مشهد با نشست و برخاست نزدیک به ۷۳۵۰۰ فروند در جایگاه بیست و چهارم ، فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست بیش از ۵۸ هزار فروند در جایگاه بیست و هفتم ، فرودگاه شیراز با نشست و برخاست بیش از ۳۳۸۵۰ فروند در جایگاه چهل و سوم و فرودگاه اهواز با نشست و برخاست نزدیک به ۲۴۵۰۰ فروند در جایگاه پنجاهم قرار گرفته‎اند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، آمار تحلیلی بولتن گروه تحلیل‎گران ENAC نشان می‎دهد که فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک ترین فرودگاه ایران در سال ۲۰۱۷ در شاخص اعزام و پذیرش مسافر در رتبه هشتم فرودگاه‎های خاورمیانه و قاره آفریقا قرار داشته است .

    طبق تحلیل ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی ، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران ، بر اساس بولتن منتشر شده توسط گروه تحلیل‎گران ENAC ، در میان ۴۶ فرودگاه از ۲۵ کشور که دارای بالاترین رتبه در حوزه منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا ‎هستند ، فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش نزدیک به ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جایگاه هشتم ، فرودگاه مشهد با اعزام و پذیرش نزدیک به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جایگاه چهاردهم ، فرودگاه امام خمینی (ره) با اعزام و پذیرش بیش از هشت میلیون و ۸۵۰ هزار مسافر در جایگاه هجدهم ، فرودگاه شیراز با اعزام و پذیرش بیش از سه میلیون و ۰۰ هزار نفر در جایگاه سی و یکم و فرودگاه اهواز با اعزام و پذیرش بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در جایگاه سی و پنجم قرار گرفته‎اند .

    این آمار نشان می‎دهد که در شاخص اعزام و پذیرش مسافر ، فرودگاه مهرآباد نسبت به سال ۲۰۱۶ ، هفت درصد ، فرودگاه مشهد چهار درصد ، فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۳ درصد، فرودگاه شیراز هفت درصد و فرودگاه اهواز ۱۰ درصد رشد داشته‎اند .

    همچنین در شاخص نشست و برخاست هواپیما ، فرودگاه مهرآباد با نشست و برخاست بیش از ۱۴۲ هزار فروند هواپیما در جایگاه نهم ، فرودگاه مشهد با نشست و برخاست نزدیک به ۷۳۵۰۰ فروند در جایگاه بیست و چهارم ، فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست بیش از ۵۸ هزار فروند در جایگاه بیست و هفتم ، فرودگاه شیراز با نشست و برخاست بیش از ۳۳۸۵۰ فروند در جایگاه چهل و سوم و فرودگاه اهواز با نشست و برخاست نزدیک به ۲۴۵۰۰ فروند در جایگاه پنجاهم قرار گرفته‎اند .

    در این شاخص نیز فرودگاه مهرآباد نسبت به سال ۲۰۱۶ ، هفت درصد ، فرودگاه مشهد پنج درصد ، فرودگاه امام خمینی (ره) ۹ درصد ، فرودگاه شیراز ۹ درصد و فرودگاه اهواز سه درصد رشد داشته‎اند .

    این آمار نشان می‎دهد که در شاخص ارسال و پذیرش بار و پست ، فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش نزدیک به ۱۶۴ هزار تن در جایگاه هفدهم، فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از ۱۲۰ هزار تن در جایگاه بیستم ، فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از ۹۴ هزار تن در جایگاه بیست و سوم ، فرودگاه شیراز با ارسال و پذیرش نزدیک به ۳۳ هزار تن در جایگاه سی و یکم و فرودگاه کیش با ارسال و پذیرش بیش از ۳۲ هزار تن در جایگاه سی و دوم قرار گرفته‎اند .

    در این شاخص نیز فرودگاه امام خمینی (ره) نسبت به سال ۲۰۱۶ ، ۱۱ درصد ، فرودگاه مهرآباد هشت درصد ، فرودگاه مشهد هشت درصد ، فرودگاه شیراز هفت درصد و فرودگاه کیش پنج درصد رشد داشته‎اند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره انتقال پروازها از مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) توضیح داد : ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست مشترک بهزاد ندیری مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی امام خمینی (ره) با مهران عزیزیان عضو هیات مدیره و معاون ...

    |

    در فرودگاه مشهد طرح‌های مهمی اجرا شد که طرح توسعه فرودگاه از آن جمله است . با بهره‌برداری از طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد ۲۰ هزار مترمربع به فضای این ترمینال افزوده شد و گستره آن به ۵۷ هزار مترمربع رسید . این طرح با رویکرد افزایش کیفیت خدمات‌دهی به زائران و مسافران با ...

    |

    پل‌های تلسکوپی در ترمینال‌های ۱ و ۲ اجرا شده‌اند و روزانه بیش از ۶۵ هواپیما برای عملیات اعزام و پذیرش به آنها متصل می شوند که تقریبا ۲۰ درصد پروازهای روزانه مهرآباد است .

    |

    شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آمادگی دارد هرگونه درخواست افزایش پرواز را از سوی شرکت های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمای کشوری بررسی و موافقت نماید .

    |

    نظرات کاربران