در حال بارگذاری ...
  • افتتاح پل شهید ناجیان در آستانه اربعین حسینی

    پل شهید ناجیان به عرض ۱۲ متر ، دارای ۷ دهانه به طول ۲۲ تا ۴۵ متر است . جاده‌های دسترسی به پل حدود ۵۰۰ متر است و برای دسترسی راحت‌تر جاده‌های انحرافی به طول ۱.۵ کیلومترمتر و عرض ۷ متر نیز احداث شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح بخشی از کریدور نوار ساحلی جنوب کشور خبر داد و گفت : در راستای تسهیل تردد زوار سید الشهدا و در آستانه اربعین حسینی ، پل شهید ناجیان بر روی رودخانه کرخه در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید .

    معاون وزیر راه و شهرسازی همراه با معاون پارلمانی رییس جمهور از پروژه‌های استان خوزستان بازدید کرد .

    خیراله خادمی در این بازدید ضمن اعلام افتتاح پل ناجیان گفت : افتتاح این پل موجب تسهیل تردد زوار اربعین در مسیر شوش به سمت چذابه می‌شود . این پل دو سمت رودخانه کرخه را به یکدیگر متصل می‌کند و علاوه بر تسهیل تردد در این محور موجب کاهش ترافیک در دیگر مسیرهای موجود و سهولت رفت‌و‌آمد روستاییان می‌شود .

    خادمی طول این پل را ۲۶۸ متر اعلام کرد و گفت : پل شهید ناجیان به عرض ۱۲ متر ، دارای ۷ دهانه به طول ۲۲ تا ۴۵ متر است . جاده‌های دسترسی به پل حدود ۵۰۰ متر است و برای دسترسی راحت‌تر جاده‌های انحرافی به طول ۱.۵ کیلومترمتر و عرض ۷ متر نیز احداث شده است .

    وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۱۵۰ میلیارد تومان دانست و بیان داشت : احداث این پل در شکوفایی اقتصادی منطقه، اتصال استراتژیک شرق و غرب شوش به یکدیگر تاثیر بسیار زیادی دارد .

    خادمی همچنین از بهسازی و تعریض محور سوسنگرد به چذابه خبر داد و گفت :‌ این بزرگراه  به طول ۶۰ کیلومتر در حال چهارخطه شدن است و تا اربعین سال ۱۳۹۸ تکمیل و زیرعبور قرار می‌گیرد .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ایمن سازی مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی مهران ، شلمچه و چذابه را از دیگر اقدامات در این استان برشمرد و گفت : مسیرهای اصلی تردد زائران اربعین حسینی و جاده‌های منتهی به پایانه‌های مهران در استان ایلام و اهواز به شلمچه  نیز در حال ایمن سازی است .




    مطالب مرتبط

    طول کل این کریدور ۱۸۵۰ کیلومتر است که ۳۱۲ کیلومتر آن در استان سیستان و بلوچستان ، ۸۳۸ کیلومتر در استان هرمزگان ، ۳۹۰ کیلومتر در استان بوشهر و ۳۱۰ کیلومتر در استان خوزستان واقع شده است . ۵۳۱ کیلومتر از این کریدور در دست اجرا قرار دارد و ۱۳۰۳ کیلومتر آن نیز به بهره برداری رسیده ...

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    نظرات کاربران