در حال بارگذاری ...
  • توضیحات گمرک در خصوص انجام تشریفات خروج موقت خودرو برای زائران اربعین حسینی

    زائران اربعین حسینی در استانها می توانند جهت انجام تشریفات ورود موقت خودروهای خود به نزدیکترین گمرک محل مراجعه و پس از اخذ کدینگ به صورت الکترونیکی تشریفات خروج موقت خودروی خود را انجام دهند

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، گمرک ایران در خصوص چگونگی انجام تشریفات خروج موقت خودروی زائران اربعین حسینی توضیحاتی داد .

    در این توضیحات آمده است : امکان خروج موقت خودروها از طریق گمرک چذابه فراهم نیست و زائران عتبات عالیات جهت خروج موقت خودرو (کابوتاژ) می توانند از طریق گمرکات مرزی شلمچه و مهران تردد نمایند .

    در صورتی که فرد قبلاً در سامانه گمرک کدینگ شده نیازی به حضور در گمرک جهت ثبت کدینگ ندارد و در غیر این صورت می‌تواند به نزدیکترین گمرک محل در استان ها با در دست داشتن سند خودرو و کارت ملی جهت دریافت کدینگ مراجعه و پس از دریافت کدینگ مراحل بعدی را بدون مراجعه حضوری و به صورت دوراظهاری از طریق سامانه جامع گمرکی انجام دهد .

    تشریفات خروج موقت خودرو در گمرک غرب تهران صرفا برای خودروهای پلاک تهران انجام می شود . زائران اربعین حسینی در استانها می توانند جهت انجام تشریفات ورود موقت خودروهای خود به نزدیکترین گمرک محل مراجعه و پس از اخذ کدینگ به صورت الکترونیکی تشریفات خروج موقت خودروی خود را انجام دهند .




    مطالب مرتبط

    در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۱۱ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۸۴ هزار دلار وارد کشور شد .

    |

    تقویت گمرک به عنوان متولی اصلی نظارت بر تجارت در نواحی مرزی و پرهیز از دخالت های غیرحرفه ای را در امر مبارزه با قاچاق حائز اهمیت دانست .

    |

    ارزش صادرات ایران به کشور های عراق ، ترکیه ، جمهوری آذربایجان ، ترکمنستان ، ارمنستان ، کویت ، قطر و عربستان سعودی با کاهش و با کشورهای همسایه امارات متحده عربی ، پاکستان ، افغانستان ، عمان ، فدراسیون روسیه ، قزاقستان و بحرین با افزایش روبرو بوده است .

    |

    در ۱۱ ماهه سال جاری ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز خان با ۳۶۳ درصد رشد به ۳ میلیون و ۴۹۲ هزار تن رسیده که به عنوان دروازه ترانزیتی نوظهور در ایران در رتبه دوم گمرکات عمده مبدا ترانزیت خارجی پس از گمرک منطقه ویژه شهید رجایی قرار گرفته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در ۱۱ ماهه امسال ۵ هزار و ۸۵۷ دستگاه کشنده به ارزش ۷۵۲ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار در جهت نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان جاده ای کشور ...

    |

    نظرات کاربران