در حال بارگذاری ...
  • بکارگیری لفظ سودجویی برای شرکت های هواپیمایی نه منصفانه است و نه کارشناسی

    همگان اذعان دارند محدودیت های ضد انسانی و زیرپا گذاشتن پیمان بین المللی شیکاگو در خصوص حمل ونقل هوایی ایران ، کل حمل و نقل هوایی این کشور را نشانه رفته و زمینگیر شدن کامل این صنعت را دنبال کرده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به درج مطلبی در یکی از خبرگزاری های تحت عنوان "سودجویی شرکت های هواپیمایی در ایام اربعین"، بکار گیری لفظ سودجویی توسط برخی رسانه را نه منصفانه و نه کارشناسی دانست .

    براساس این گزارش با توجه به اینکه محاسبات نرخ بلیت هواپیما در ایام اربعین علی رغم تکلیفی نبودن نرخ پروازها به ویژه پروازهای خارجی ، مدیران عامل شرکت های هواپیمایی توافق کردند تا نرخ بلیت هواپیما را براساس نرخ سامانه نیما محاسبه کنند و نه نرخ ارز آزاد ، بر همین اساس بکار بردن لفظ سودجویی در مورد شرکت های هواپیمایی نه کارشناسی است و نه منصفانه .

    همچنین اظهار نظر در خصوص نرخ اعلام شده بدون محاسبه هزینه ارزی و هزینه هایی که فرودگاه نجف دریافت می کند و پروازهای یک سر خالی در این ایام کارشناسی نبوده و مقایسه این پروازها با دیگر پروازهای خارجی همچون گرجستان و استانبول و همچنین پروازهای داخلی از جمله کیش و مشهد مقدس که هزینه های مترتب بر این پروازها چه به لحاظ هزینه های هندلینگ و خدمات فرودگاهی و غیره قیاس صحیحی نبوده و به تعبیری زحمات این شرکت ها برای توافق بر قیمت تعیین شده که رقم قابل توجهی نسبت به پروازهای خارجی پائین تر است را زیر سوال برده است .

    لذا سازمان هواپیمایی کشوری انتظار دارد مطالب و اظهارنظرها به گونه ای منعکس شود تا تلاش ها و همکاری های فعالان بخش هوایی و فعالیت های این بخش را که در ایام نوروز ۴ میلیون نفر و در ایام اربعین سال گذشته ۱۱۰ هزار زائر و در عملیات حج نیز ۸۵ هزار زائر را با توجه به ظرفیت های محدود و محدودیت هایی که از طرف آمریکائی ها بر این بخش تحمیل شده جابه جا کند ، زیر سوال نبرده و اینگونه قضاوت نشود .

    همگان اذعان دارند محدودیت های ضد انسانی و زیرپا گذاشتن پیمان بین المللی شیکاگو در خصوص حمل ونقل هوایی ایران ، کل حمل و نقل هوایی این کشور را نشانه رفته و زمینگیر شدن کامل این صنعت را دنبال کرده است .

    اگرچه این سیاست های نهادینه شده توسط آمریکائیها راه به جایی نمی برد و همت ولی پایداری مجموعه صنعت و شرکت های هواپیمایی همچون روزهای سخت گذشته موجب شده سرپا بمانند و پرواز کنند و قانون مداری خود در مجامع بین المللی را به هم پیمانان اثبات کنند که یقینا این تلاش ها استحقاق حمایت و همکاری سایر دستگاه های مسئول را  داشته تا بتوانند ایمنی که اولویت نخست و سرویس دهی مناسبی در این شرایط برای متقاضیان بخش هوایی ارائه دهند.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

    |

    استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

    |

    هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

    |

    بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

    |

    نظرات کاربران