در حال بارگذاری ...
  • ثبت ایستگاه راه‌آهن قم در فهرست آثار ملی ایران

    ایستگاه راه‌آهن قم در سال ۱۳۱۷ احداث شد و با شماره ثبتی ۳۱۸۳۵ به عنوان اثر ارزشمند در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و هم اکنون این موضوع به این اداره کل اعلام شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ایستگاه‌ راه‌آهن قم به عنوان یکی از نمادهای میراث‌ فرهنگی استان قم در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد .

    محسن اعتماد مدیرکل راه‌آهن قم با بیان این خبر گفت : ایستگاه راه‌آهن قم در فهرست آثار ملی ثبت شده است .

    او توضیح داد : ایستگاه‌ راه‌آهن قم به عنوان یکی از نمادهای میراث‌ فرهنگی استان است که ویژگی‌های خاص خود را داراست . معماری این بنای قدیمی و قرار گرفتن آن در مرکز شهر ، یک مزیت است که می‌توان از آن بهره‌برداری اقتصادی کرد و به جذب گردشگر مذهبی کمک کرد .

    وی افزود : ایستگاه راه‌آهن قم در سال ۱۳۱۷ احداث شد و با شماره ثبتی ۳۱۸۳۵ به عنوان اثر ارزشمند در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و هم اکنون این موضوع به این اداره کل اعلام شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

    |

    این رکورد با استفاده از حداکثر امکاناتمان تحقق پیدا کرده است ، بدون آنکه واگن های قابل توجهی به مجموعه ریلی اضافه کنیم .

    |

    نظرات کاربران