در حال بارگذاری ...
  • بومی‌سازی و قطع وابستگی خرید قطعات لکوموتیوهای راه‌آهن یک رویکرد ملی

    در شش ماهه اول امسال ، سیزده دستگاه توربوشارژر TM پس از ساخت توسط بخش خصوصی به منظور نصب بر روی لکوموتیوهای آلستوم ، تحویل کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در پی ساخت ۱۳ دستگاه توربوشارژر TM با استفاده از توانمندی های سازندگان داخلی ، ۱۷ میلیارد ریال صرفه جویی ارزی محقق شد .

    ابراهیم عبیدی مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج با اعلام این خبر گفت : ساخت قطعات و مجموعه ها با استفاده از توانمندی سازندگان داخلی در دستور کار کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج قرار گرفته است .

    وی با اشاره به اینکه بومی‌سازی و قطع وابستگی خرید قطعات و مجموعه های مورد نیاز جهت بازسازی لکوموتیوهای موجود در ناوگان راه‌آهن یک رویکرد است ، افزود : قیمت ساخت این مجموعه در داخل کشور در مقایسه با نمونه خارجی ، پایین‌تر است و همین موضوع باعث شد تا ساخت این سیزده دستگاه ، موجب ۱۷ میلیارد ریال صرفه جویی ارزی شود .

    او توضیح داد : در شش ماهه اول امسال ، سیزده دستگاه توربوشارژر TM پس از ساخت توسط بخش خصوصی به منظور نصب بر روی لکوموتیوهای آلستوم ، تحویل کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج شد .

    گفتنی است توربو شارژر از اساسی ترین تجهیزات موتور دیزل لکوموتیو است که با افزایش توان مکش هوای ورودی توسط موتور موجب احتراق بهتر سوخت می‌شود و نقش به سزایی در افزایش توان و بازده دارد .

    کلیه قطعات این مجموعه ها به صورت انبوه ساخته شده است و هر ۱۵ روز یک دستگاه توربو شارژر مونتاژ و تحویل می شود .




    مطالب مرتبط

    بیشترین تعداد تماس‌های مسافرین درباره موجودی ، ساعت حرکت قطارهای بین‌شهری و ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای بوده و تعداد ۷۹۱ تماس (حدود ۲ درصد از کل تماس‌های تلفنی) به درخواست‌های ثبت شده اختصاص پیدا کرده است .

    |

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    نظرات کاربران